Nissani esimene täiselektriline crossover ARIYA, annab elektrilisele sõitmisele uue tähenduse / AUTOSPIRIT / Uudised

Nissani esimene täiselektriline crossover ARIYA, annab elektrilisele sõitmisele uue tähenduse

  • Tänu kolmele erinevale aku ja jõuallika kombinatsioonile ning kuni 530 km sõiduulatusele on olemas iga kliendi vajadustele vastav ARIYA. 
  • Avara, puhkeruumi meenutava salongiga ARIYA on moodne ning selgelt seotud oma Jaapani DNA-ga, pakkudes rafineeritud ja mugavat heitevaba sõitu.
  • Uuenduslikud juhisõbralikud tehnoloogiad tagavad võimsa ja sujuva sõidu. 

ARIYA tähistab Nissani jaoks uut peatükki elektrilise sõitmise arengus: tegemist on täiselektrilise crossover'iga, mis annab uue mõõtme nii sellele, milline on elektrisõidukite potentsiaal, kui ka sellele, kuidas inimesed end rooli taga tunnevad.

ARIYA, mis on loodud inspireerima üleminekut heitevabale sõitmisele, pakub ülimat elektrilist sõiduelamust, mis on korraga nii ergonoomiline kui ka mugav. Nissan ARIYA tugineb Nissani juhtivale positsioonile elektrifitseerimise ja etaloniks kujunenud crossover'ite valdkonnas ning pakub sujuvalt täiustatud sõiduomadusi ja võrreldamatut elektriauto elamust. 

„ARIYA on loodud klientidele, kes soovivad tipptasemel elektrisõidukit, mis sobiks sujuvalt nende elustiiliga“, ütles Nissan AMIEO piirkonna turunduse ja müügi vanemasepresident Leon Dorssers. „Disainiprotsessi iga otsuse juures oli kõige olulisem seada esikohale kliendid, mistõttu lisasime näiteks liugkonsooli, suurendasime jalaruumi ja võtsime kasutusele kahe ekraaniga kuva. Tulemuseks on fantastiline elektriauto, mis tähistab Nissani jaoks uut peatükki, kui sillutame teed elektriautode tuleviku suunas“.

Elektriautoga sõitmine: sujuv, tundlik ja tasakaalustatud 

ARIYA täiselektriline platvorm ühendab endas võimsuse suurepärase edastamise, suurepärased laadimisvõimalused ja sõiduulatuse ning hoolikalt häälestatud tasakaalu sõidumugavuse ja juhitavuse vahel. ARIYA on saadaval kolmes versioonis (ARIYA 2WD 63 kWh, ARIYA 2WD 87 kWh, ARIYA e-4ORCE AWD 87 kWh) ja sõiduulatusega kuni 530 km, mis tähendab, et ARIYA vastab klientide mitmesugustele vajadustele.

ARIYA on ehitatud uuele Alliance'i väljatöötatud CMF-EV platvormile, mis on optimeeritud saavutama erakordset jõudlust. Tänu täiselektrilisele ajamile tekitab ARIYA kohe maksimaalse pöördemomendi ja pakub võimsat kiirendust, et tagada sujuv, vaikne ja tundlik sõiduelamus. ARIYA elektriajam on erakordselt vaikne ja suurtel kiirustel ei ole ükski müra teistest domineerivam, mille tulemuseks on ühtlaselt vaikne ja lõõgastav salong, isegi tagaistmetel, kus paljudel sõidukitel on müra vähendamisega probleeme. 

Suurepärase vahemiku taastamise ja kiirlaadimise võimekusega ARIYA 87 kWh suudab CCS-laadimissüsteemi abil 30-minutilise kiirlaadimisega taastada kuni 350 kilomeetrit. Akupakett asub šassii põhjas, et tagada 50/50 kaalujaotus e-4ORCE'i versioonil ja peaaegu võrdne kaalujaotus 2WD-versioonidel. Võrdlusuuringu ajal panid insenerid suurt rõhku ideaalse tasakaalu leidmisele juhitavuse, turvalise tunnetuse ja sõidumugavuse vahel – miski, mida iga elektriauto konkurent teha ei suuda.

ARIYA'l on ka väikesed piirkondlikud erinevused. Näiteks nõuavad Euroopa tarbijad tundlikku rooli ja head manööverdamisvõimet, kuid ka suuremat stabiilsust suurematel kiirustel, mistõttu suurendati kere üle kontrolli parandamiseks summutusjõude. Nissan Europe'i insenerid kohandasid ka vedrustuskonstante ja häälestasid ümber rooli tagasiside, et suurendada keskpunkti määratlust suurematel kiirustel.

Uus disainikeel: ajatu Jaapani futurism

Nissani Jaapani DNA-d sisaldav ARIYA silmatorkav välimus ja salong kujundavad ümber elektriautode potentsiaali, kajastades Nissani ajatut Jaapani võimsa futuristliku disaini filosoofiat, mis ühendab esteetika funktsionaalsusega, luues samal ajal mugava ja avatud õhustiku.

Uus EV platvorm ja jõuallika kompaktsed komponendid võimaldasid Nissanil ARIYA kliimaseadme kapoti alla paigutada. See võimaldas disaineritel kasutada salongi kogu pikkust ja luua lameda, avatud, puhketuba meenutava ruumi, mis on inspireeritud esmaklassilisest futurismist. ARIYA salongi disainis on esikohal rafineeritus ja mugavus ning see pakub kõigile reisijatele suuremat ruumikust, mis tähendab, et ARIYA's on oma segmendi kohta kõige rohkem salongiruumi. ARIYA disaini juurde kuuluvad näiteks Zero Graviti ventileeritavad istmed, erakordne jalaruum, avatav panoraamkatus ja elektriliselt reguleeritav keskkonsool, mis kummutab kontseptsiooni, et sõiduki mugavus ja stiil välistavad üksteist.

Kliendikeskne: tehnoloogiad ja lahendused

Tänu uusimate täiustatud tehnoloogiate lisamisele pakub ARIYA juhisõbralikku kogemust, mille keskmes on kasutaja, mitte masin. Insenerid võtsid arvesse klientide tagasisidet LEAFI kohta ning suurendasid uusima täiselektrilise mudeli panipaiku ja üldist funktsionaalsust. 

Istmeid, rooli ja elektriliselt liigutatavat keskkonsooli saab kohandada juhi eelistuste järgi. Need saab kasutamise lihtsustamiseks mäluprofiilidesse salvestada, mis on eriti mugav lahendus, kui sõidukit kasutavad erinevad inimesed. ARIYA mugavuse tõstab veelgi selgemalt esile reguleeritav keskkonsool, mis annab juhtidele võimaluse seda liigutada, et luua kohandatav käetugi ja lisaruum. See sobib kokku ka ergonoomiliste eelistustega konsoolile paigaldatava käiguvalitsa ja lähedal asuvate juhtseadiste asukoha kohta. LEAFI tagasiside põhjal loodi ka lisaruumi laadimiskaablite jaoks: ARIYA pakiruumis on ümberpaigutatavad eraldajad, mis suurendavad funktsionaalsust.

ARIYA suur ekraan koosneb kahest  12,3-tollisest ekraanist, mis tagab, et oluline teave, nagu aku laetuse tase, sõiduulatus ja navigeerimine, on mugavalt silmade ees. Tänu erineva teabe kuvamisele ühel horisontaalsel tasapinnal, saab vajalikest andmetest kiire ülevaate ilma, et tähelepanu hajuks. ARIYA on varustatud ka esiklaasi ekraaniga, mis kuvab juhile ohutul viisil praktilist teavet.

ARIYA minimalistlikku armatuurlauda on integreeritud haptilised nupud, kuid peamiste funktsioonide nupud nagu helitugevuse nupp ja peamised roolinupud on jäänud füüsilisteks. Armatuurlaud, mis sulandub sujuvalt salongi kujuga, integreerib need puutepunktid puhtalt ARIYA sujuvasse tunnetusse, ja lisatud on uus käiguvaheti, mis mahub mugavalt juhi peopessa ning loob pingevaba sõiduasendi.

Nutikas integreerimine: ühendatud teenused ja sõidutehnoloogiad 

ARIYA kajastab Nissani filosoofiat disainida sõidukeid ümber juhi, mistõttu on see varustatud Nissani intelligentsete juhiabitehnoloogiatega, millel on hübriidne häältuvastussüsteem loomuliku kõne mõistmisega, et pakkuda puutevaba sõidukisisest abi.

Intelligentne teekonna planeerija arvutab parima marsruudi reaalajas liiklusinfo põhjal, nagu liiklus, teeolud, laadimisjaama saadavus ja aku järelejäänud maht. Rakendus NissanConnect Services suudab uksi eemalt lukustada/avada. Nendele süsteemidele lisandub Amazon Alexa, tänu millele teevad need ideaalset koostööd ja loovad kohandatud kasutajakogemuse. Saadaval on ka juhtmevaba Apple CarPlay ja juhtmega Android Auto.

Ohutusfunktsioonid ja juhiabi

Nissan ARIYA on varustatud uusimate ohutus- ja juhiabitehnoloogiatega, nagu ProPILOT koos Navi-linkiga, mis on Nissani seni kõige uuenduslikum juhiabisüsteem Euroopas. Erinevate ohutusfunktsioonidega ARIYA disainimisel oli kõige tähtsamal kohal ohutus. Ohutuspaketiga Nissan Safety Shield 360 varustatud sõiduki tehnoloogiate hulka kuuluvad intelligentne täisvaatemonitor, intelligentne esikokkupõrke hoiatussüsteem, sõiduraja hoidmise abisüsteem, intelligentne hädapidurdusabi ja automaatpidurdus tagurdamisel.

TEHNILISED ANDMED

Euroopa turu tehnilised andmed

ARIYA 2WD

ARIYA AWD –
e-4ORCE

63 kWh

87 kWh

87 kWh

Aku mahtuvus

* Aku mahtuvus on hinnanguline, andmed on kinnitamisel

66 kWh

(63 kWh kasutatav)

91 kWh

(87 kWh kasutatav)

91 kWh

(87 kWh kasutatav)

Väljund

160 kW

178 kW

225 kW

Pöördemoment

300 Nm

300 Nm

600 Nm

Mootori suurim pöörlemiskiirus

13 520

13 520

13 520

Kiirendus

(0–100 km)

7,5 s

7,6 s

5,7 s

Tippkiirus

160 km/h

160 km/h

200 km/h

Kinnitatud sõiduulatus WLTP kombineeritud tsüklis

Kuni 403 km

Kuni 530 km

Kuni 500 km

Järelhaagise suurim lubatud mass

750kg

1500kg

Üldpikkus

4595 mm

Laius

1850 mm

Kõrgus

1660 mm

Teljevahe (mm)

2775 mm

2775 mm

2775 mm

Ülend ees (mm)

875 mm

875 mm

875 mm

Ülend taga (mm)

945 mm

945 mm

945 mm

Mass (olenevalt versioonist ja varustusest)

1,8–2,3 t

Teljevahe

2775 mm

Pakiruumi maht

2WD: LHD 468 l, RHD 466 l

4WD: LHD 415 l, RHD 408 l

Laadimistüüp

CCS

Suurim AC võimsus

7,4 / 22 kW

7,4 / 22 kW

7,4 / 22 kW

Suurim DC võimsus

130 kW

130 kW

130 kW

DC laadimisel taastatud sõiduulatus 20–80% SOC

267 km 30 minutiga

350 km 30 minutiga

325 km 30 minutiga

Aku garantii

8 aastat või 160 000 km

8 aastat või 160 000 km

8 aastat või 160 000 km

Esivedrustuse tüüp

Sõltumatud MacPhersoni vardad

Sõltumatud MacPhersoni vardad

Sõltumatud MacPhersoni vardad

Tagavedrustuse tüüp

Sõltumatu hulkhoob-tagavedrustus

Sõltumatu hulkhoob-tagavedrustus

Sõltumatu hulkhoob-tagavedrustus

Rehvimõõt
(ees ja taga)

235/55R19
255/45R20 (saadaval lisavarustusena)