2007–2017: Nissan Qashqai tähistab 10 aasta täitumist juhtiva crossover’ina
- Rohkelt auhinnatud Nissan Qashqai – esimene tõeline crossover - saab veebruaris 10 aastaseks.
- Qashqai on esimene sõiduk, mis tähistab sellise verstapostini jõudmist, kuna just see mudel pani segmendile aluse.
- 2007. aastal turule toodud Qashqai on siiani Euroopas kõige populaarsem crossover.
- 137 riigis üle terve maailma on müüdud 3,3 miljonit Qashqaid.
2017. aasta veebruaris möödub Nissan Qashqai crossover’i müügile tulekust täpselt 10 aastat ja Nissan tähistab seda suurelt üle kogu Euroopa.
Nissan on esimene kaubamärk, mis jõudis 10-aastase verstapostini ühel lihtsal põhjusel: Qashqai on mudel, mis pani aluse crossover’ite segmendile sellisena, nagu autotööstus ja kliendid seda praegu teavad.
Kümme aastat tagasi polnud ühtegi sõidukit, mis oleks ühendanud linnamaasturi praktilisuse ja veetluse kompaktse luukpära suuruse, tõhususe ja dünaamiliste sõiduomadustega.
Qashqai innovaatiline disain ja mitmekülgsus said alguse 2002. aastal arendusprotsessis, mille käigus pidi algul ilmavalgust nägema uus Nissan Almera. Loominguline meeskond otsustas minna tagasi joonestuslaua juurde, kus loodi auto, mis vastas täielikult sellele, mida kliendid soovisid, ja mis täidab Nissani kaubamärgi lubadust – „Innovation & Excitement for Everyone” ehk innovatsioon ja põnevus kõigi jaoks.
Esimese põlvkonna Nissan Qashqai jõudis turule 2007. aasta veebruaris ja see sai kohe populaarseks. Veel enne aasta lõppu oli Euroopas müüdud peaaegu 100 000 sõidukit ja seda saadab edu siiamaani.
10 aasta jooksul on Euroopas müüdud rohkem kui 2,3 miljonit Qashqaid, mis teeb sellest piirkonna kõige paremini müüdava crossover’i. Sõiduk on võitnud rohkem kui 80 auhinda, mille hulka kuulub 19 aasta auto tiitlit.
Nissan Europe’i esimees Paul Willcox ütles: „Kui Qashqai 2007. aastal müügile tuli, oli see turul ainulaadne. See on endiselt kõige edukam crossover, kuna on jäänud truuks algsetele ideaalidele ja kuna oleme sellele pidevalt lisanud uuenduslikke tehnoloogilisi lahendusi.”
Qashqai pideva täiustamise protsessi demonstreerib suurepäraselt täisvaatemonitori lisamine, mis on Nissani tunnustatud 360° kaamerasüsteem. See lisati Qashqaile 2010. aastal koos paljude muude täiustustega. 2014. aastal lisati koos teise põlvkonna Qashqai turuletoomisega sõidukile intelligentne parkimisabi.
Nissani teedrajav iseloom on kahtlematult Euroopa autoturu ümber kujundanud. 2016. aastal, peaaegu 10 aastat pärast Qashqai turuletoomist müüdi Euroopas 2,6 miljonit C-segmendi crossover’it. Peaaegu kõigil suurematel autotootjatel on nüüd olemas Qashqai rivaal ja kokku on mudelil 21 otsest konkurenti. Kuid segmendile aluse panija jääb endiselt mudeliks number üks.
2016. aastal müüs Nissan Euroopas (kaasa arvatud Venemaal, Ukrainas ja Kasahstanis) 261 429 Qashqaid. See moodustab turust 10% ja tähistab eelmise 12 kuuga võrreldes 5,2-protsendilist kasvu.
Edu on laienenud ka väljapoole Euroopat: Nissan Qashqaid on 137 riigis üle maailma müüdud 3,3 miljonit.
Vaadake Nissan Qashqai videot „10 Years of Success” aadressil https://youtu.be/4_1H8_lZm5g