NISSANI TEGEVJUHT CARLOS GHOSN ANDIS CES-IL TEADA MURRANGULISEST TEHNOLOOGIAST JA PARTNERLUSEST, MILLE EESMÄRK ON NULLHEITKOGUSEGA SÕIDUKID JA MITTE ÜHTEGI LIIKLUSSURMA / AUTOSPIRIT / Uudised

NISSANI TEGEVJUHT CARLOS GHOSN ANDIS CES-IL TEADA MURRANGULISEST TEHNOLOOGIAST JA PARTNERLUSEST, MILLE EESMÄRK ON NULLHEITKOGUSEGA SÕIDUKID JA MITTE ÜHTEGI LIIKLUSSURMA

Teadaannete hulka kuulusid NASA tehnoloogia põhjal välja töötatud lahendused autonoomse sõidutehnoloogia sujuvaks integreerimiseks, uus LEAF ja Nissani esimesed katsed juhita autodega.

 

Nissani juhatuse esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn andis 2017. aasta tarbeelektroonika messil CES peetud kõnes teada mitmest uuest tehnoloogilisest lahendusest ja partnerlusest, mille eesmärk on nullheitkogustega sõidukid ja mitte ühtegi liiklussurma.

 

„Nissan ei tööta uusi tehnoloogilisi lahendusi välja vaid selleks, et viia edasi tehnoloogia arengut. Samuti ei hoia me uusimaid lahendusi kõige kallimate mudelite jaoks,” ütles Ghosn. „Me töötame algusest peale selle nimel, et luua õiged tehnoloogilised lahendused kõigile meie sõidukitele ja pakkuda neid võimalikult paljudele inimestele. Selleks ei piisa lihtsalt innovatsioonist, vaja on ka leidlikkust. See on täpselt see, mida Nissani intelligentsete transpordilahenduste kaudu pakume.

 

Ghosn tõi koos Nissani teiste juhtidega, kes aitasid neid tehnoloogilisi lahendusi demonstreerida, välja viis peamist valdkonda.

 

  • Autonoomsete sõidukite teedele toomise kiirendamiseks andis Ghosn teada murrangulisest tehnoloogiast nimega Seamless Autonomous Mobility (tõlge: „Sujuv autonoomne mobiilsus”) ehk SAM. NASA tehnoloogia põhjal välja töötatud SAM ühendab tehisintellekti (AI) inimabiga, et aidata autonoomsetel sõidukitel teha otsuseid ootamatutes olukordades ja suurendada sõidukisisese AI teadmiste baasi. See tehnoloogia võimaldab teedele juhtidega sõidukite kõrvale tuua miljonid juhita sõidukid kiiremini, kui oli esialgu plaanitud. Tegemist on osaga Nissani intelligentsest lõimumisest.

 

  • Ghosn andis ka teada, et osana Nissani kavast viia autonoomne sõidustrateegia sammu võrra edasi, alustab ettevõte käesoleval aastal Jaapanis esimest korda katseid, mille eesmärk on välja töötada juhita sõidukid kaubanduslikuks kasutamiseks. Nissan alustab koostöös Jaapani juhtiva Interneti-ettevõttega DeNA katsetega, mille eesmärk on täiustada juhita tehnoloogiat. Tulevikus hakatakse tegema katseid, mille eesmärk on võtta 2020. aastaks mobiilsusteenuste tehnoloogia kasutusele ka kaubanduslikul tasandil.

 

  • Lisaks Nissani autonoomse sõidustrateegia täiustamise kavale andis Ghosn teada ka ideest arendada edasi Nissani juhipositsiooni elektrisõidukite tehnoloogia vallas. Nissan LEAFe on alates 2010. aastat üle maailma müüdud rohkem kui 250 000 ühikut. Ghosn ütles ka, et lähitulevikus jõuab turule uus LEAF, mis on Nissani intelligentse võimsuse järgmine peatükk. Maailmas kõige paremini müüdava elektriauto järgmisele mudelile lisatakse ka maanteel ühe sõiduraja piires kasutamiseks mõeldud Nissani autonoomne sõidutehnoloogia ProPILOT.

 

  • Ühendatud autode vallas, milles on ühendatud Nissani intelligentne sõiduviis ja Nissani intelligentne lõimumine, andis Ghosn teada, et Renault’-Nissani liit jätkab koostööd Microsoftiga, et töötada välja järgmise põlvkonna ühendatud autode tehnoloogia. Liidu ühendatud autode ja mobiilsusteenuste osakonna vanemasepresident Ogi Redzic demonstreeris, kuidas Microsofti isikliku assistendi tehnoloogia Cortana saab sõitmise muuta produktiivsemaks ja sujuvaks. Cortana tehnoloogiat arendavad liit ja Microsoft koos.

 

  • Nende tehnoloogiliste lahenduste integreerimiseks maailma linnadesse on vaja luua sobiv poliitiline keskkond ja töötada välja vajalikud plaanid. Selle toetamiseks kuulutas Ghosn välja ka uue partnerluse The Rockefeller Foundationi algatatud üleilmse mittetulundusühendusega 100 Resilient Cities (100RC), mille eesmärk on aidata linnadel astuda vastu füüsilistele, sotsiaalsetele ja majanduslikele probleemidele. Nissan ja 100RC aitavad linnadel luua aluse autonoomsele sõidutehnoloogiale, elektrisõidukitele ja uutele mobiilsusteenustele.  Nissan on 100RC esimene autotööstusest pärit partner.

 

„Kutsume meiega liituma ka teisi, alates tehnoloogiapartneritest ning lõpetades elektroonilise kaubanduse, sõidukutsungi ja auto jagamise platvormide ning sotsiaalsete ettevõtjatega, kes saavad aidata meil katsetada ja arendada uusi sõidukeid ja teenuseid ning tagada, et kõigil oleks juurdepääs uusimale tehnoloogiale ja teenustele, mis muudavad nende elu paremaks,” ütles Ghosn.

 

Jälgige meid Twitteris: #Nissan #CES2017.

 

See the full CES press pack in English here.