UUS LEHEKÜLG AUTOTEHNOLOOGIAS
Maailma populaarseimas täiselektriautos on nüüd veelgi enam tipptehnoloogiat
Nissan muudab sõitjate arvamust elektriautodest ja nende sõidutunnetust oma värskeima uuendusliku kliendisõbraliku tehnoloogiaga, mis on sisse ehitatud uhiuude Nissan LEAFi.
Nissani insenerid Ühendkuningriigist, teistest Euroopa riikidest ja Jaapanist on Nissan LEAFi 2013. aasta mudelile välja nuputanud üle saja insener-tehnilise muudatuse ning täiustanud paljusid olemasolevaid funktsioone, et sõiduk oleks veelgi tõhusam ja säästlikum.
LEAFi südames paikneb CarWingsi telemaatika- ja meelelahutussüsteem, mis on ühendatud välismaailmaga spetsiaalse SIM-kaardi kaudu. Tänu sellele ei pea autojuht ühenduse tagamiseks nutitelefonile kaablit taha panema ja kogu süsteemi saab juhtida 7-tollise armatuurlauas asuva puuteekraani kaudu.
Enamik muudatustest, mida oli rohkem kui sada, tehti lähtudes klientide antud tagasisidest või kommentaaridest, mida inimesed olid kirjutanud Nissan LEAFi või teistesse autofoorumitesse.
Üks olulistest muudatustest oli see, et täiustati algoritmi, mis määratleb sõidu ajal võimaliku reaalse sõiduulatuse. Ülejäänud muudatused olid muu hulgas järgmised:
- võimalus „helistada" Nissan LEAFile, et kontrollida enne sõitma asumist aku laadimistaset;
- Google'i Send-To-Cari tehnoloogia edastab arvutist või nutitelefonist marsruute;
- satelliit-navigatsioonisüsteemi täiustused näitavad eeldatavat aku laetuse taset reisi lõpus;
- lähedalasuvate laadimiskohtade nimekirja uuendatakse pidevalt telemaatikasüsteemi kaudu;
- roolil paiknev ökorežiiminupp vähendab kiirendamist ja suurendab sõiduulatust;
- Bose energiasäästlikul helisüsteemil on kergem madalsageduskõlar ja digitaalvõimendi, et sõiduk kasutaks vähem energiat;
- uus akunäidik näitab peale mahutavuse kriipsude ka protsente;
- LED-tuli laadimisribal tagab hea nähtavuse ka öösel;
- CarWingsi rakenduse abil saate autot talvel soojendama ja suvel jahutama panna kasvõi oma voodist või kontorist;
- RSS-lugeja edastab sõidu ajal teile meelepärastest RSS-voogudest uudiseid, ilmateadet ja muud teavet.
Audio-, IT-, näidikute ja lülitidisaini osakonna juhataja Malcolm Holmes: „Tehnoloogia muutub meie klientide jaoks üha olulisemaks ning Nissan teeb kõik, et Nissan LEAFi lisatav tehnoloogia oleks uuenduslik ja meelierutav.
Me ei koorma sõidukit sihtotstarbetute vidinatega. Kõigil tehnoloogiatel on kliendi jaoks tõeline väärtus ja kõik funktsioonid, mille me uhiuude Nissan LEAFi lisasime, suurendavad sõidunaudingut ka tegelikkuses."
Ohutus on Nissan LEAFi puhul ülioluline märksõna. Kõik suure võimsusega seadmed on paigutatud ohutult väljapoole salongi, kusjuures kõik juhi- ja reisijatekohtadel kasutatavad seadmed, nagu aknad, lülitid ja sisseehitatud meelelahutussüsteem, töötavad spetsiaalse 12-voldise aku pealt.
LEAFi mootor on jalgpallisuurune ning seda saab erinevatest allikatest laadida. Näiteks võib vahelduvvool tulla tavalisest kodumajapidamise pistikupesast ja see teisendatakse alalisvooluks, mis laeb akut.
Maailma teedel sõidab 65000 Nissan LEAFi, millest üle 10000 Euroopas. Kõik need autod on kokku sõitnud üle 300 miljoni kilomeetri ja teinud seda heitgaase tekitamata.