NISSAN DELTAWINGI KATSETUSED LE MANSI SÕIDUKS KULGEVAD PLAANIPÄRASELT
- Le Mansi 24 tunni sõidu lähenedes jätkub eksperimentaalse võidusõiduauto täiustamine suure hooga.
- Esimesel Euroopas toimunud proovisõidul Snettertoni ringrajal tuli Nissan DeltaWing märjal rajal ülesandega suurepäraselt toime.
- DeltaWingi testimeeskonnaga ühineb Nissani GT akadeemia esimene tšempion Lucas Ordóñez.
- Marino Franchitti ja Michael Krummi kõrval sai uuendusliku eksperimentaalse võidusõiduauto kolmandaks juhiks jaapanlane Satoshi Motoyama.
- Teisel Suurbritannia proovisõidul Snettertonis sai Motoyama Nissan DeltaWingi esimest korda proovida.
- Videoid Nissan DeltaWingi projekti kohta saate vaadata aadressilt www.facebook.com/NissanSportsCars.
ESIMESE PROOVISÕIDU SNETTERTONI MÄRJAL RAJAL LÄBIS NISSAN DELTAWING IGATI EDUKALT
Eksperimentaalse prototüüpse võistlusauto Nissan DeltaWing Euroopa katsetusprogrammi esimene etapp toimus 17.aprillil Inglismaal Norfolkis Snettertoni ringrajal. Šotlane Marino Franchitti ja sakslane Michael Krumm katsetasid autot märjal rajal.
Kuna
kogu senine arendustöö oli toimunud USAs, sai Nissan DeltaWingi
arendusmeeskond tüüpilistes Euroopa oludes korraldatud katsetes selle
teedrajava sõiduki käitumise kohta uut väärtuslikku teavet.
Terve hommiku väldanud vihmasadu võimaldas meeskonnal koos projekti rehvipartneri Micheliniga Nissani uuenduslikku 1,6-liitrise DIG-T turbomootoriga sõidukit põhjalikult märjal rajal katsetada.
Hommikul
istus DeltaWingi roolis Franchitti, kelle sõidud nii kergelt niiskel
kui ka lausmärjal rajal andsid väärtuslikku teavet sõiduki käitumise
kohta. Kuna varem oli DeltaWingi sõiduomadusi märgades oludes uuritud
ainult Sebringi rajal, mida oli kastmisauto abil kunstlikult niisutatud,
siis olid tänased praktilised katsetused sõiduki märja raja rehvide
väljatöötajate jaoks hindamatu väärtusega.
Michael Krumm istus DeltaWingi rooli õhtupoolikul, kui rada oli palju kuivem ja meeskond keskendus vedrustuse reguleerimisele ning pidurite ja käigukasti täiustamisele.
NISSAN NIMETAS JAAPANI GT-ÄSSA MOTOYAMA DELTAWINGI KOLMANDAKS JUHIKS
Nissan
ja NISMO teatasid, et Jaapani Super GT sarja tähest Satoshi Motoyamast
saab Le Mansi 24 tunni sõidul teedrajava Nissan DeltaWingi kolmas juht.
NISMO juhist ja Super GT sarja kolmekordsest võitjast Motoyamast saab kolmas võidusõitja briti Marino Franchitti ja sakslase Michael Krummi kõrval, kes võitis 2003.aastal JGTC sarjas (praegu SUPER GT) esikoha just koos Motoyamaga.
Motoyamal avanes
võimalus uuenduslikku Nissan DeltaWingi esimest korda proovida
25.-26.aprillil Suurbritannias Norfolkis Snettertoni ringrajal.
Motoyama jätkab nüüd koostööd ülejäänud meeskonnaga projekti kallal, mis
kulmineerib 16.-17.juunini toimuva Le Mansi võidusõiduga.
Motoyama
on kauaaegne Nissani juht, kes istus esimest korda Nissani
võidusõiduauto rooli juba 1996.aastal. Ta on võitnud rohkem SUPER GT
meistritiitleid ja etappe ning kogunud sarjas rohkem kohapunkte kui
ükski teine võidusõitja. Praegu jagab ta NISMO meeskonnas Nissan GT-R-i
nr 23 just koos oma DeltaWingi projekti meeskonnakaaslase Michael
Krummiga.
Nissan Motorsports International Co., Ltd. (NISMO) president Shoichi Miyatani lausus: „Projekt muutub minu jaoks aina põnevamaks, sest Nissan DeltaWingi meeskonnaga ühinesid Nissan NISMO SUPER GT meeskonna kaks parimat võidusõitjat Satoshi Motoyama ja Michael Krumm. Just nemad istuvad Prantsusmaal toimuval klassikalisel võidukihutamisel selle ülimalt uuendusliku ja meelierutava sõiduki rooli. Satoshi ja Michael, kes on praegusaja edukaimad SUPER GT sarja võidusõitjad, teavad edu valemit kindlasti ka Le Mansis. Jälgin Nissani ja NISMO konstrueeritud LMP2 mudelite sõitu huviga, kuid ühtlasi ootan pingsalt, kuidas Nissan DeltaWing Le Mansis kõiki üllatuma paneb."
Nissan
DeltaWingi katsetamine Suurbritannias lõppes teise proovisõiduga
Snettertonis. Lühikesed katsetused korraldatakse maikuus ka Prantsusmaal
ja Hispaanias ning juba 3.juunil kogunetakse koos Le Mansi 24 tunni
sõidu teiste osavõtjatega ACO ametlikule Le Mansi eelsõidule. Praegu on
projektimeeskonna suurimaks vaenlaseks aeg.
DELTAWINGI TESTIMEESKONNAGA ÜHINEB NISSANI GT AKADEEMIA ESIMENE TŠEMPION LUCAS ORDÓÑEZ
Nissani esimese GT akadeemia võitja Lucas Ordóñez sai möödunud nädalal 27. sünnipäevaks parima kingituse: ta valiti ettevõtte eksperimentaalse murrangulise motospordiprojekti Nissan DeltaWing testimeeskonna liikmeks.
Sel nädalal algas
osalejatele elu võimalust pakkuva GT akadeemia neljas hooaeg.
„Virtuaalsest reaalsusesse" põhimõttel toimiva GT akadeemia üks
edukamaid osalejaid sai teate, et talle pakutakse võimalust etendada
prototüüpse DeltaWingi mudeli arendamisel võtmerolli.
Ordóñez ühineb Nissan DeltaWingi juhi Marino Franchittiga Prantsusmaal Magny-Coursis ja Hispaanias Motorland Aragonis toimuvatel katsetustel. Projektimeeskond jätkab samal ajal intensiivset tööd selle nimel, et uus radikaalne mudel debüüdiks võimalikult heasse vormi viia.
Hispaanlane
Ordóñez võitis GT akadeemia- Nissani ja Sony koostöös korraldatud
uuendusliku võistluse, kus n-ö tooreste võidusõidutalentide otsimiseks
kasutatakse PlayStationi mänguplatvormi. Lucas oli 2008.aastal toimunud
esimese GT akadeemia võitja ning Nissani juhtide arendusprogrammi
esimene õpilane. Ta on kõigest kolme aastaga teinud läbi tohutu arengu,
saades virtuaalsest juhist päris võidusõitjaks, ning juba sel suvel
avaneb tal võimalus osaleda oma elu esimesel Le Mansi 24 tunni sõidul.
Eelmisel aastal poodiumikohale jõudnud Ordonez võistleb sel suvel jälle La Sarthe'is oma klassi võitnud LMP2 prototüübi meeskonnas Greaves Motorsport koos endise vormel 1 võidusõitja ja Sky F1 kommentaatori Martin Brundle'i ja tema poja Alexiga.
Ordóñezi sõnul on võimalus mängida Nissani teedrajavas Le Mansi eksperimendis võtmerolli tema jaoks suur au ning ta ootab erilise põnevusega, millal saab oma kodumaal Nissani eest rooli istuda: „Olen alati soovinud Hispaanias Nissani värvides võistelda või autosid katsetada, kuid seni ei ole mul seda võimalust olnud, mistõttu on see projekt minu jaoks isiklikus plaanis väga oluline.
Nissan
Europe'i kutse tulla sellisesse tähtsasse projekti katsesõitjaks
tekitas väga sooja tunde. Mul on hea meel, et nad usuvad minusse ja
palusid mul aidata prototüüpi välja arendada. Osalemine sellise
uuendusliku mudeli arendamisel on võidusõitja karjääris väga oluline
samm."
Nissan Europe'i tegevjuht Darren Cox lausus: „Nissan DeltaWingi meeskonna uksele on koputanud terve hulk võidusõitjaid sooviga seda uuenduslikku prototüüpi katsetada. Jätsin juhi valiku lõpliku otsuse testimeeskonna teha ja nad valisid Lucase, lähtudes tema andest ja professionaalsusest. Praegu ei saa me anda juhtidele võimalust lihtsalt selleks, et demonstreerida avalikkusele, kuivõrd tõhusaid arenguvõimalusi GT akadeemia pakub- Lucase valimine näitab mulle selgelt, et ta ei ole enam lihtsalt mängur, vaid küps juht, tõeline mootorisportlane."
NISSAN DELTAWINGI PROJEKTIST
Nissan
DeltaWing on eksperimentaalne projekt, mille eesmärk on muuta
kestussõitude nägu. Projektimeeskond üritab läbida Prantsusmaa kuulsa 24
tunni sõidu tavapärasest poole väiksema kütuse- ja rehvikuluga.
Nissan DeltaWing teeb debüüdi käesoleva aasta Le Mansi 24 tunni sõidul. Nissani osalemine programmis tehti teatavaks märtsis. Nissani panus ei piirdu aga ainult mootoriga, vaid ettevõte osaleb aktiivselt ka teiste tehniliste süsteemide ettevalmistamisel sõiduki debüüdiks.
Eksperimentaalse
iseloomu tõttu on Nissan DeltaWingi projekt inseneride meeskonnale
raskeks katsumuseks. DeltaWingi disainer on Ben Bowlby ning projektis
osalevad paljud Põhja-Ameerika mootorispordi suurkujud, nt Ameerika Le
Mansi sarja asutaja ja projekti juhtpartner Don Panoz, võidusõidulegend
ja Nissan DeltaWingi konstrueerija Dan Gurney koos enda loodud
organisatsiooniga All American Racers ning Ameerika Le Mansi sarja täht
Duncan Dayton koos oma ettevõttega Highcroft Racing.
Nissan DeltaWingi meeskond peab nüüd tegema kõik endast oleneva, et sõiduk, mille jõuallikaks on Nissani spetsiaalselt loodud 1,6-liitrine DIG-T mootor, maailma kõige kurnavamaks 24 tunni sõiduks korralikult ette valmistada. DeltaWing tegi oma esimesed tiirud ringrajal kõigest 101 päeva tagasi.
NISSANI GT AKADEEMIAST
GT akadeemia sündis PlayStation®-i ja Nissani koostöös ning selles kasutatakse mängu Gran Turismo®5 virtuaalset maailma, et avastada uusi tõelisi võidusõidutalente.
Aastal 2011 osales GT5TM kvalifikatsioonisõitudel üle 90000 mänguri üle Euroopa. Iga piirkonna 20 kiiremat pääsesid edasi maikuus toimunud riiklikku finaali. Prantsusmaa, Saksamaa, Itaalia, Hollandi, Ibeeria (Portugali ja Hispaania) ja Suurbritannia riikliku finaali kaks paremat jõudsid järgmisele tasemele- GT akadeemia treeninglaagrisse, mis viidi läbi Silverstone'is. Pärast nädal kestnud intensiivset võistlemist Nissani autodel kuulutas peakohtunik ja endine vormel 1 äss Eddie Ervine võitjaks 20-aastase Jann Mardenborough', kes on pärit Suurbritanniast Cardiffist.
Mardenborough'l
ja USA GT akadeemia võitjal avanes seejärel võimalus osaleda
Suurbritannias intensiivses võidusõitjate arendusprogrammis. Mõlemad
omandasid rahvusvahelise võidusõidulitsentsi ja saavad peagi kätte oma
peaauhinna- võimaluse osaleda Nissan 370Z GT4 võidusõiduversiooniga
Dubai rahvusvahelisel 24 tunni sõidul.
GT akadeemia 2008/2009. hooaja võitja Lucas Ordóñez, kes oli võidu saavutamise ajal 23-aastane üliõpilane Hispaaniast, on nüüd professionaalne võidusõitja, kes rabas kõiki teise kohaga 2011.aasta Le Mansi 24 tunni sõidul LMP2 klassis Signatech Nissani meeskonnas ning tuli pärast seda Intercontinental Le Mans Cupi sarja võitjaks.
Prantslane Jordan Tresson, kes tuli GT akadeemia võitjaks 2010.aastal, olles tol ajal 21-aastane automehaanika üliõpilane, võitis 2011.aastal PlayStation Nissani meeskonna värvides võisteldes Blancpain Endurance'i sarja.
Mõlemad on elavaks tõestuseks, et vastus PlayStationi ja Nissani püstitatud küsimusele „Kas virtuaalsest võidusõidumaailmast on võimalik leida reaalseid võidusõidutalente?" on kindel „jah".
Uudiseid ja teavet GT akadeemia kohta on võimalik leida paljudelt veebilehtedelt, sealhulgas:
www.facebook.com/GTAcademy - www.twitter.com/GTAcademy - www.youtube.com/gtacademyeurope.