NISSAN DELTAWING DEBÜTEERIS EDUKALT LE MANSIS
DELTAWING LÄBIS 54 RINGI
Nissan
DeltaWing sai võistluse korraldajalt Automobile Club de l'Ouest'ilt
(ACO) kutse startida tänavusel kestvussõidul rajalt „Garage 56", mis on
mõeldud uue innovatiivse tehnika tutvustamiseks. Nissan DeltaWingi
võidusõitjad Michael Krumm, Satoshi Motoyama ja Marino Franchitti läbisid kokku 54 ringi.
Meeskonna
päev möödus peaaegu probleemideta ning kõik ringid peale ühe läbiti
ainsa komplekti Michelini silerehvidega. Meeskond vahetas rehve vaid
korra terve päeva jooksul: ainult põgusa vihmahoo ajal pandi üheks
ringiks alla märja ilma rehvid.
Motoyama sõitis välja päeva kiireima ringiaja 3 minutit ja 47,98 sekundit. Nissan DeltaWingi idee looja Ben Bowlby lausus: „Kahtlemata jäin ma tänaste tulemustega väga rahule. Näitasime
ACO-le, et suudame hoida korraldajate soovitud tempot ja läbida ringi
umbes 3 minuti ja 45 sekundiga ning teha boksipeatusi umbes sama
sagedusega kui kõik teised võistlejad. Jõudsime soovitud ringiajale väga
lähedale, mistõttu võib tänast päeva väga edukaks pidada."
Motoyama
ei ole võistelnud Le Mansis alates 1999. aastast ja Krumm alates 2005.
aastast. Mõlemad sõitjad pidid läbima kümme ringi, et võistlusele
kvalifitseeruda, ja täitsid ülesande mängleva kergusega: Motoyama läbis
19 ja Krumm 24 ringi. Šoti võidusõitja Marino Franchitti, kes oli
sõiduki katsetamise ja arendamise ajal põhisõitja, läbis täna ainult 11
ringi, sest meeskond kasutas võimalust ja lasi Franchitti jaapanlasest
ja sakslasest meeskonnakaaslastel sõidukit lähemalt tundma õppida.
„Meie
jaoks oli kõige tähtsam, et Michael ja Satoshi võidusõidule
kvalifitseeruksid. Selle ülesande täitsime üpris kergesti. Olen kõigi
Nissan DeltaWingi programmi osalistega tõeliselt rahul. Projekt on olnud
tohutult töömahukas ning rõõmustame selle üle, et meil täna nii hästi
läks," lausus Marino Franchitti.
Homme
pöördub meeskond tagasi Suurbritanniasse, et teha 80. Le Mansi 24 tunni
kestvussõiduks viimased ettevalmistused. DeltaWing naaseb võistluspaika
järgmisel nädalavahetusel, mil Le Mansi kesklinnas Place de la
Republique'il tehakse sõidukitele võistluseelne tehniline ülevaatus.
Ametlikud treeningud algavad kolmapäeval, 8. juunil kell 16.00.
KÕIK NISSANI MOOTORIT KASUTAVAD MEESKONNAD LÄBISID ESIMESE ETAPI EDUKALT
Nissani 2012. aasta Le Mansi 24 tunni sõidu kampaania algas 3. juunil ametliku katepäevaga. Üle poole starti tulnud LMP2 mudelitest kasutavad Nissani mootorit. Kõik võidusõitjad läbisid kohustuslikud kümme ringi ja kvalifitseerusid 2012. aasta kestvussõidule.
Katsepäeval asusid Greaves Motorsporti meeskonnast starti Le Mansi sõidul varemgi osalenud Martin Brundle koos poja Alexiga, kellele see on esimene Le Mansi võistlus, samuti Nissani esimese GT-akadeemia võitja Lucas Ordonez.Ka Nissani teise GT-akadeemia tšempionil Jordan Tressonil avanes võimalus Le Mansi uskumatut rada Signatech Nissani LMP2 sõidukiga esimest korda proovida.
Pärast
Lucas Ordonezi edukat Le Mansi debüüti 2011. aastal sai Jordan
Tressonist teine GT-akadeemia sõitja, kes võis Le Mansi 24 tunni
kestvussõidul võistlustulle astuda.See on esimene kord, kui kaks
GT-akadeemia võitjat konkureerivad üksteisega maailmaklassi võidusõidul:
Jordan esindab Signatech Nissani ja Lucas Greaves Nissani võistkonda.
Rajale
asutakse taas juba kümne päeva pärast, kui algavad 2012. aasta Le Mansi
kestvussõidu treeningud. Veerand starti asuvatest sõidukitest kasutavad
Nissani jõuallikat.
NISSAN DELTAWINGI TEHNILISED ANDMED
Mootor |
Nissani 4-silindriline 1,6-liitrine DIG-T (otsepritse ja turboülelaaduriga bensiinimootor) |
Suurim võimsus |
300 hj pööretel 7400 p/min |
Suurim pöördemoment |
310 Nm vahemikus 400-6750 p/min |
Käigukast |
5-käiguline järjestik |
Veermik |
FIA-homologeeritud süsinikkiust monokokk-kere |
Esirattad |
läbimõõt 15 tolli, laius 4 tolli |
Tagarattad |
läbimõõt 15 tolli, laius 12,5 tolli |
Esirehvid |
10/31/15 Michelin |
Tagarehvid |
310/620/15 Michelin |
Mass, |
475 kg ilma kütuse ja juhita, 575 kg koos kütuse ja juhiga |
Tarned |
28% ees, 72% taga |
Pikkus |
4,65 m |
Laius ees |
0,76 m |
Laius taga |
2,08 m |
Teljevahe |
3,05 m |
Kütusepaak |
40 liitrit |
Kere |
süsinikkomposiit |
Aerodünaamika |
kahekihiline kerealune maadligi suruv süsteem (Twin cortex underbody downforce system - BLAT, Boundary Layer Adhesion Technology) |
Tippkiirus |
315 km/h |
0-100 km/h |
3,3 sekundit |
Kütusekulu |
hinnanguliselt 230-250 gm/kwh |
Nissan DeltaWingi võidusõitjad: Marino Franchitti, Michael Krumm ja Satoshi Motoyama
NISSANI VK45DE V8 LMP2 MOOTOR
Nismo häälestatud Nissani 4,5-liitrine VK45DE vabalthingav V8 mootor on Le Mansis koguni 10 meeskonna ja 13 LMP2 sõiduki varustuses.
See jõuallikas on edasiarendus VK45DE mootorist, mida kasutati algselt Jaapani Super GT sarjas GT500 sõidukitel. Need mootorid on oma sooritusvõimet, vastupidavust ja töökindlust võidusõiduradadel juba tõestanud.
Aastal 2011 võitsid Nissani mootoriga sõidukid Le Mansi sarjas esikoha kõigil etappidel, samuti üldarvestuses, võitsid kontinentidevahelise Le Mansi karika ning hõivasid Le Mansi 24 tunni sõidul LMP2 klassis kaks esimest kohta.
Et pakkuda VK45DE LMP2 mootoreid Euroopa meeskondadele ning tagada kiire ja tõhus tehniline tugi, sõlmis Nissan partnerlusleppe ettevõtetega Zytek Motorsport Limited ja Oreca Magny Cours SAS, kes koostavad mootoreid täpselt Nissani spetsifikatsioonide järgi.
TEHNILISED ANDMED
Mootori tüüp |
NISSAN VK45DE |
|
alumiiniumkorpusega, 90 kraadi all V8, vabalthingav |
Töömaht |
4494 cm3 |
Silindri läbimõõt × kolvikäik |
93 × 82,7 mm |
Võimsus |
450 hj / 331 kW (DIN) koos 40 mm õhupiirajaga |
Pöördemoment |
58 kgf-m / 570 Nm (DIN) |
Mass, |
umbes 145 kg |
Greaves Motorsport - Zytek Z11SN Nissani võidusõitjad: Alex Brundle, Martin Brundle ja Lucas Ordonez
Signatech Nissan - Oreca 03 Nissani võidusõitjad: Franck Mailleux, Jordan Tresson jaOlivier Lombard