Nissan tutvustas maailma esimest taskukohast elektriautot
Nissan esitles sel nädalal spetsiaalselt liitiumioon-akutoite jaoks loodud kerega Nissan LEAFi, mis läbib ühe laadimiskorra järel enam kui 160 kilomeetrit.
2010. aasta lõpus Jaapani, Ameerika Ühendriikide ja Euroopa turgudele jõudev Nissan LEAF juhatab sisse nullemissiooni ajastu. See auto kehastab Nissani radikaalset uuenduslikku tulevikunägemust ning aastakümneid kestnud investeeringute ja uuringute tipphetke.
„Nissan LEAF on äärmiselt suur saavutus, mille üle kõik Nissani töötajad võivad uhked olla,” sõnas Nissani president ja tegevjuht Carlos Ghosn. „Oleme teinud väsimatult tööd, et kätte jõuaks see päev – päev, mil saame esitleda mitte lihtsalt väikse emissiooniga, vaid nullemissiooniga autot.”
LEAFi olulisemate omaduste hulka kuuluvad:
1) nullemissiooniga toiteahel ja -tehnoloogiad
2) taskukohane hind
3) ainulaadne disain
4) autoomanike vajadusi rahuldav ühe laadimiskorra järel läbitav vahemaa – 160 km
5) ühendatud mobiilsus: täiustatud intelligentse transpordi (IT) süsteem
Nissan LEAFi varustavad toitega kompaktsed lamineeritud liitiumioonakud, mille toitevõimsus on üle 90 kW, samas kui elektrimootori võimsus on 80 kW/ 280 Nm. See tagab sõidukogemuse, millega tarbija on harjunud bensiinitoitega autode puhul.
Erinevalt sisepõlemismootoriga varustatud sõidukitest puudub Nissan LEAFil summutitoru ning seega ka CO2 ja muude kasvuhoonegaaside emissioon. Nissan LEAFi regeneratiivne pidurisüsteem koos uuenduslike liitiumioon-akudega võimaldavad autol läbida ühe täislaadimise järel enam kui 160 kilomeetrit.
Nissan LEAFi puhul on kiirlaadimisega võimalik laadida 80% täisvõimsusest juba vähem kui 30 minuti jooksul. Kodus, 200 V toiteallikat kasutades, kulub laadimiseks kaheksa tundi.
Veel üks tehnoloogiline saavutus on võimalus kasutada mobiiltelefoni õhukonditsioneeri sisse lülitamiseks ja laadimisfunktsioonide seadistamiseks, seda isegi juhul, kui Nissan LEAF on välja lülitatud.
Nissan LEAF on esimene sõiduk ettevõtte plaanitavast elektrisõidukite seeriast ning ühtlasi oluline verstapost Renault´-Nissani liidu nullemissiooniga mobiilsust taotleva tulevikunägemuse tegelikkuseks saamisel. Nissani esimene elektrisõiduk toodetakse Oppamas, Jaapanis, ning lisatootmist on plaanis hakata läbi viima Smymas, Tennessee osariigis, USAs. Liitiumioonakusid toodetakse Zamas, Jaapanis, täiendavat tootmist on plaanis hakata läbi viima USAs, Suurbritannias ja Portugalis ning lisaks on käsil uuringud investeeringute tegemiseks muudes maailma paikades.
Nissan Motor Co., Ltd. on ülemaailmne sõidukitootja, mille automüük 2008. aastal oli 3,411 miljonit. Nissan on kohal kõigil maailma suurematel autoturgudel, pakkudes laia valikut autosid, pikap-autosid, linnamaastureid ja väikekaubikuid.
Lisateabe saamiseks külastage palun Nissani nullemissiooni veebisaiti:
http://www.nissan-zeroemission.com
2010. aasta lõpus Jaapani, Ameerika Ühendriikide ja Euroopa turgudele jõudev Nissan LEAF juhatab sisse nullemissiooni ajastu. See auto kehastab Nissani radikaalset uuenduslikku tulevikunägemust ning aastakümneid kestnud investeeringute ja uuringute tipphetke.
„Nissan LEAF on äärmiselt suur saavutus, mille üle kõik Nissani töötajad võivad uhked olla,” sõnas Nissani president ja tegevjuht Carlos Ghosn. „Oleme teinud väsimatult tööd, et kätte jõuaks see päev – päev, mil saame esitleda mitte lihtsalt väikse emissiooniga, vaid nullemissiooniga autot.”
LEAFi olulisemate omaduste hulka kuuluvad:
1) nullemissiooniga toiteahel ja -tehnoloogiad
2) taskukohane hind
3) ainulaadne disain
4) autoomanike vajadusi rahuldav ühe laadimiskorra järel läbitav vahemaa – 160 km
5) ühendatud mobiilsus: täiustatud intelligentse transpordi (IT) süsteem
Nissan LEAFi varustavad toitega kompaktsed lamineeritud liitiumioonakud, mille toitevõimsus on üle 90 kW, samas kui elektrimootori võimsus on 80 kW/ 280 Nm. See tagab sõidukogemuse, millega tarbija on harjunud bensiinitoitega autode puhul.
Erinevalt sisepõlemismootoriga varustatud sõidukitest puudub Nissan LEAFil summutitoru ning seega ka CO2 ja muude kasvuhoonegaaside emissioon. Nissan LEAFi regeneratiivne pidurisüsteem koos uuenduslike liitiumioon-akudega võimaldavad autol läbida ühe täislaadimise järel enam kui 160 kilomeetrit.
Nissan LEAFi puhul on kiirlaadimisega võimalik laadida 80% täisvõimsusest juba vähem kui 30 minuti jooksul. Kodus, 200 V toiteallikat kasutades, kulub laadimiseks kaheksa tundi.
Veel üks tehnoloogiline saavutus on võimalus kasutada mobiiltelefoni õhukonditsioneeri sisse lülitamiseks ja laadimisfunktsioonide seadistamiseks, seda isegi juhul, kui Nissan LEAF on välja lülitatud.
Nissan LEAF on esimene sõiduk ettevõtte plaanitavast elektrisõidukite seeriast ning ühtlasi oluline verstapost Renault´-Nissani liidu nullemissiooniga mobiilsust taotleva tulevikunägemuse tegelikkuseks saamisel. Nissani esimene elektrisõiduk toodetakse Oppamas, Jaapanis, ning lisatootmist on plaanis hakata läbi viima Smymas, Tennessee osariigis, USAs. Liitiumioonakusid toodetakse Zamas, Jaapanis, täiendavat tootmist on plaanis hakata läbi viima USAs, Suurbritannias ja Portugalis ning lisaks on käsil uuringud investeeringute tegemiseks muudes maailma paikades.
Nissan Motor Co., Ltd. on ülemaailmne sõidukitootja, mille automüük 2008. aastal oli 3,411 miljonit. Nissan on kohal kõigil maailma suurematel autoturgudel, pakkudes laia valikut autosid, pikap-autosid, linnamaastureid ja väikekaubikuid.
Lisateabe saamiseks külastage palun Nissani nullemissiooni veebisaiti:
http://www.nissan-zeroemission.com