Nissan annab teada uuest GT-R mudelist
Nissan Motor Co., Ltd. teatas täna, et toob turule uue Nissan GT-Ri, mitmekülgselt võimeka auto, mis õigustab end kui „ülivõimas superauto igaühele, igal pool ja igal ajal”. Nissan GT-Ri puhul on kasutusel hiljuti välja töötatud pakett Premium Midship, mis sisaldab maailma esimest Nissani enda poolt arendatud sõltumatu tagumise peaülekandega kokku ehitatud käigukasti ja vahekastiga nelikvedu. Nissan GT-R on üle kogu Jaapani saadaval alates 6. detsembrist peamiselt Nissan High Performance Centerites.
Nissan GT-Ri arendades peeti silmas värsket arusaama loodusjõududest ning võeti neid ka arvesse – gravitatsiooni, inertsijõudu ja aerodünaamikat – neid jõude kasutati ära täiesti uue disaini loomisel, viies rehvide haarduvuse ja õhuvoolu liikumise maksimaalsele tasemele.
Nissan GT-Ri arendades peeti silmas värsket arusaama loodusjõududest ning võeti neid ka arvesse – gravitatsiooni, inertsijõudu ja aerodünaamikat – neid jõude kasutati ära täiesti uue disaini loomisel, viies rehvide haarduvuse ja õhuvoolu liikumise maksimaalsele tasemele.
Uuriti ka autodünaamika aluseid ning juhi ja sõiduki lõimumist, mille tulemuseks on uued osised ning turul seninägematu inimese-masina liides (HMI). Kõik need teooriad põimiti tervikuks, et tasakaalustada kiirust ja tõhusust, suurt võimsust ja keskkonnasõbralikkust ning häid sõiduomadusi ja ohutust.
Mainitud tegureid arvesse võttes lõi Nissani uhiuue Nissan GT-Ri, mis pakub kõrget sooritusvõimet ja turvalist ning nauditavat sõitu, viies ilmastiku- ja teeoludest ning sõidutehnikast tulenevad piirangud miinimumini. Nissan GT-Ri iseloomustavad praktiliselt igas sõidusituatsioonis ülihead sõiduomadused – olgu tegu Nürburgringi ringraja, lume, vihma või linnaga – GT-Ri juht saab tänu kaasaegsele tehnoloogiale ja sõidudünaamikale hakkama igas olukorras.
Nissan GT-Ri ainulaadne iseloom ei ole süstitud üksnes sõiduki disaini, vaid väljendub juba erilises tootmisprotsessis. Süsinikkiust, alumiiniumist ja terasest osiste montaaž on ülitäpne protsess, mille käigus tehakse ka hulk vibratsiooniteste. Mootoreid ja käigukaste koostab üksainus kvalifitseeritud töötaja „puhta ruumi” tingimustes ja valmimisel läbib iga GT-R veel terve seeria täiendavaid katsetusi, et tagada sõiduki kõigi osiste laitmatu töö.
Uhiuue GT-Ri toetamiseks seadis Nissan sisse spetsiaalsed Nissan High Performance Centerid, kus töötavad põhjaliku väljaõppe saanud volitatud nõustajad ja spetsialistid. Esimese kolme aasta jooksul pakutakse GT-Ri omanikule täielikku kliendituge, sh mootori ja käigukasti häälestamist, rataste kokkujooksu mõõtmist ja reguleerimist esimese 1000 km ja hiljem iga 12 kuu järel, seda kõike tasuta.
Superautole kohandatud jõuülekanne ja varustus
Värskel Nissan GT-Ril on Premium Midship pakett, mis on Front Midshipi (FM), teistel Nissani sõidukitel kasutatud paketi parandatud versioon. See uus pakett võimaldab kasutada maailma esimest sõltumatu jõuülekandega nelikveosüsteemi rakendust. Jõuülekanne on projekteeritud nii, et kahe siduriga käigukast, vahekast ja peaülekanne asuvad sõiduki tagaosas (vastupidiselt tavalisele asukohale sõiduki esiosas), mistõttu on võimalik mass ühtlasemalt üle terve auto ära jagada. Seetõttu on Nissan GT-Ri mass esi- ja tagaosa vahel väga hästi tasakaalus ning samas jääb rohkem ruumi jalgadele ning pedaalide mugavaks paigutuseks.
Mootoriruumi kaane all peidab Nissan GT-R tuliuut 3,8-liitrist twin-turbo V6 „VR38” mootorit, millel on plasmapihustatud kattega silindrid ning spetsiaalne twin-turbo heitgaaside väljalaskesüsteem. Täiendav õhu sissevõtusüsteem võimaldab uudsel motooril anda tavalistel madalatel pööretel sõites pöördemomendiks 40 kg/m, mis tähendab parimat võimalikku õhu ja kütuse vahekorda linnalähedasteks sõitudeks ning tänu millele vastab Nissan GT-R Jaapanis kehtivatele ülimadala saasteklassi sõidukite (U-LEV) standardeile.
Nissan GT-Ri uus mootor annab 6400 p/min juures 480 hj (353 kW) ja maksimaalseks pöördemomendiks 3200–5200 p/min puhul 60 kg/m (588 Nm). Võimsuse viib maapinnani samuti uus GR6-tüüpi kahe siduriga käigukast koos käiguvahetushoobade ja Borg Warneri kahe 6-kettalise siduripaketiga.
Vedrustuse eest vastutab spetsiaalne Bilstein DampTronic*1 süsteem, mis kasutab igas olukorras õigete summutusjõudude rakendamiseks kõiki olulisi sõidukit puudutavaid andmeid ning aitab ka sirgjoonelisel liikumisel, kurvides ja pidurdades hoida kontrolli täielikult juhi käes.
Pidurdamine on igapäevaselt kasutatava superauto elementaarseks ülesandeks ning seetõttu on GT-Ri varustuses suured läbipuuritud ujuvad Brembo kettad, suure jäikusega piduriklotsid, Brembo kuuekolvilised esisupportid ja neljakolvilised tagasupportid, mis üheskoos muudavad pidurdustõhususe maksimaalseks ja tagavad stabiilse pidurdamise. Spetsiaalselt Nissan GT-Rile välja töötatud, rehvid kombineerivad suurt haarduvust ja häid sõiduomadusi kõigis ilmastikuoludes ja mugavust kõigis sõiduolukordades. Rehvid on loodud säilitama tühjana oma struktuuri 80 km jooksul tunnikiirusel 80 km/h, pakkudes samas täiesti arvestatavaid sõiduomadusi.
Ülitõhusad turva- ja keskkonnatehnoloogiad
Nissan GT-R pakub pikka nimekirja ohutus- ja keskkonnafunktsioone, mis on paremini nähtavad nii sõiduki sees kui väljas, muuhulgas näiteks kõrgele paigaldatud LED-piduritulesid, , eredate LED-tagatulede komplekti, eriti laia valgusvihuga esitulesid, soojendusega küljepeegleid ja raamita klaasipuhasteid.
Standard-turvavarustusse kuuluvad jalakäijate parema turvalisuse jaoks hüpik-kapoti süsteem, juhi ja kõrvalistuja SRS-turvapadjasüsteem, esiistmetel koormustundlikud ja pingevähendusega ELR-turvavööd, tagaistmetel kolmepunktisüsteemiga ELR-turvavööd. Lisavalikuna pakutakse juhile ja kõrvalistujale SRS-külgturvapatjade ja SRS-turvakardinate süsteemi.
Keskkonnatehnoloogia hõlmab ulatuslikku arendustööd Jaapani U-LEV-sertifikaadiga 3,8-liitrise twin-turbo-mootori loomiseks ja autos kasutatud materjalide puhul lenduvate orgaaniliste ühendite hulga vähendamiseks.
Funktsionaalne disain – eriti tõhus aerodünaamika ja stiil
Nissan GT-Ri kujunduses on rõhutud arusaamale, et otstarve peab vormi valitsema. Iga kujunduslik külg alates üldisest disainist kuni pisimate detailideni on loodud selleks, et viia sõidukogemus kõrgeimale tasemele, vihjates samas GT-Ri kui „superauto” sooritusvõimele. Tänu kõrgetasemelisele aerodünaamikale toob Nissan GT-Ri agressiivne stiil silme ette treenitud sportlase kuju, põimides tugevalt isikupäraseid jooni siledate ja kõvade pindadega.
Nissan GT-Ri uhiuues keres on kasutatud terase, süsinikkiu ja alumiiniumi kombinatsiooni, mille tulemusel on saavutatud ainulaadne jäikuse ja kerguse ühendus. Nissan GT-Ri iseloomustab madal õhutakistuse tegur 0,27 ning suur surujõud esi- ja tagaosas, mis annavad GT-Rile eriti hea haarduvuse kõigis ilmastikutingimusis ning vähendavad samas ka kütusekulu.
Esimesed poritiivad näitavad jõudu ja stabiilsust, samas tekitavad poritiibade eenduvate servade „õhulabad” rehvide ümber ja piki keret parima võimaliku õhuvoo liikumise. Poritiibade maadligi servade õõnsused suurendavad surujõudu esiosas ning parandavad külgmist õhuvoolu. Agressiivne esiosa koos suure mootoriruumi kaane ja ühe õhu sissevõtuavaga mõjub väljapeetult ning annab jahutusele ja toitele segamatu õhuvoo. Uusi eriti laia valgusvihuga esitulesid iseloomustavad erinevalt tavalistest tuledest kolm lisareflektorit, mis valgustavad suuremat ala.
Nissan GT-Ri avara, neljale sõitjale mõeldud kabiini katusejoon on aerodünaamiliselt laugjas ning C-piilar kaardub mõõgaterana, mis väljendab GT-Ri selgelt eristuvat identiteeti ning lihtsustab õhu liikumist ümber sõiduki tagaosa. GT-Ri tunnusjoon, neljast ringist koosnevad tagatuled, tõhus tagaspoiler ning suured integreeritud ø120 väljalasketoru otsad moodustavad GT-Rile iseloomuliku tagaosa ning lisaks sellele optimeerivad õhu liikumist mööda sõiduki katust ning põhja all.
Kõrgtehnoloogia ilmneb isegi Nissan GT-Ri värvis – kasutatud on kahekordset kattelakki ja kriimustustevastast tehnoloogiat. Nissan GT-Ri erilist uus hõbedane värv Ultimate Silver on hoolikalt käsitsi poleeritud.
Interjöör, mis sobib nii igapäevasõitudeks kui ka superauto ülesannete täitmiseks
Nissan GT-Ri sobivuse võti nii igapäevasõitudeks kui üliheade sõiduomadustega superautoks on interjöör, mille projekteerimisel on peetud silmas otstarbekuse, lihtsuse ja mugavuse tasakaalu.
Eraldiseisvad vormikad istmed annavad juhile ja kõrvalistujale mõnusa sõidukogemuse ning lisamugavuse ja turvalisuse huvides on esipaneelil ja ustel kasutatud pehmeid patju.
Näidikupaneel ümbritseb juhti, kõik mõõteriistad ja multifunktsionaalne mõõdik asuvad samal kõrgusel, et juht peaks suurtel kiirustel sõites võimalikult vähe pead pöörama. Suur keskel asetsev tahhomeeter paremas ülaservas asuva käigunäidikuga ning ekraani hästiloetav graafika varustavad juhi silmapilkselt täpse teabega, mis on GT-Ri suutliku iseloomu lahutamatuks osaks.
Ka funktsionaalne stiil on Nissan GT-Ris selgelt tajutav – kõigi mõõdikute puhul on kasutatud numbrilauale sarnanevat kujundust, mis toob silme ette haakuvad hammasrattad, samuti on kasutatud ruumilist metallile sarnanevat ringi, mis sümboliseerib GT-Ri mitmekülgset võimekust. Suures, metallraamiga keskkonsoolis hakkavad silma ergonoomiline käigukang ja punane käivitusnupp.
Kohandatavus on Nissan GT-Ri igapäevasteks sõitudeks sobiva loomuse keskseks ideeks, mille juurde kuulub näidikupaneeli keskel asuv seadistuslüliti. Lüliti võimaldab juhil seadistada käike, amortisaatoreid ja sõiduki dünaamikakontrolli (VDC-R) kolmele eri seadele – tavaline, mugav või R, mis on Nissan GT-Ri jaoks välja töötatud võimas „superauto” rakendus.
Ülikiirel ja -tõhusal CARWINGSi navigatsioonisüsteemil (Jaapani turul) on võimas 30 GB kõvaketas, kasutajasõbralik puutepaneel ja ka traditsioonilised navigatsioonilülitid. Ekraaniliides pole mõeldud üksnes navigatsioonisüsteemi kasutamiseks, vaid see on ühendatud ka meelelahutussüsteemiga, millel on Music Boxi kõvaketas, DVD- ja CD-mängija ning Bluetooth® *2 ühenduvus.
Spetsiaalselt GT-Rile mõeldud multifunktsionaalne mõõdik esitab ka mehaanika- ja sõiduteavet turvaliseks ning edukaks juhtimiseks, sh gaasipedaaliasendit, pidurdusjõudu ja rooli pöördenurka. See sisaldab ka „optimaalse käiguvahetuse programmi”, võimaldamaks sõiduki ökonoomset kasutamist.
Eritellimusel välja töötatud BOSE helisüsteem sisaldab lisaks tavapärastele uksekõlaritele kaht ettepoole suunatud kõlarit tagumises keskmises käetoes. Kõik kõlarid on paigutatud jäikadesse alumiiniumist survevalu paneelidesse, mis koos süsteemi enda disainiga tagavad superautole kohase helikvaliteedi.
Hinnad ja müügiplaan
Vedav sild
|
Mootor
|
Varustustase
|
Ülekanne
|
Hind (jeenides, sisaldab tarbimismaksu)
|
4WD
|
VR38DETT
|
GT-R
|
GT6-tüüpi kahe siduriga käigukast
|
7,770,000
|
GT-R Black
|
7,927,500
|
|||
GT-R Premium
|
8,347,500
|
*2: Bluetooth® ja Bluetoothi logo on Bluetooth SIG Inc. USA-s registreeritud kaubamärgid.