ARMASTUS TÖÖ VASTU: NISSANI TÖÖTAJAD VALMISTASID VABAL AJAL 48 KWH LEAF-I PROTOTÜÜBI / AUTOSPIRIT / Uudised

ARMASTUS TÖÖ VASTU: NISSANI TÖÖTAJAD VALMISTASID VABAL AJAL 48 KWH LEAF-I PROTOTÜÜBI

  • Nissani töötajad ehitasid 48 kWh LEAF-i prototüübi, mille aku maht on tootmises oleva 24 kWh mudeli mahust kaks korda suurem.
  • Nissani innovatsioonimeeskonna tehnikud töötasid projekti kallal õhtuti ja nädalavahetustel.
  • Prototüüp võttis osa mitmest sõidust ECOseriesi raames ning demonstreeris oma suurendatud sõiduulatust ja Nissani pühendumust nutikatele transpordilahendustele. 

Nissani insenerid näitasid oma kirge innovatsiooni vastu ja ehitasid vabal ajal Nissan LEAF-i prototüübi, millel on 48 kWh aku.

48 kWh prototüüp, mis järgib tootja pideva elektriautode uurimis- ja arendustöö põhimõtteid, sisaldab akut, mille maht on Nissani algupärase LEAF-i tootmismudeli aku mahust kaks korda suurem ning mis suurendab igapäevastes tingimustes sõiduulatust kuni 75 protsenti.

 

Aku töötas välja Nissani Barcelona tehnikakeskuse (NTCE-S) inseneride rühm, kelle kirg ja pühendumus oma tööle panid aluse Nissani innovatsioonimeeskonnale. Vabatahtlike meeskond teeb palju erinevaid katseid, et nihutada elektriautode tehnoloogia võimaluste piire.

Prototüüp, mille koodnimi on „Kookon” („Cocoon”) viitena USA samanimelisele ulmefilmile, ehitati võistlemiseks Hispaania motospordi võistlusel ECOseries, kus eesmärgiks on mitte kiirus, vaid tõhusus ja kütusesäästlikkus.

NTCE-S-i vaneminsener Dario Fernandez ütles: „Selle projekti kallal töötamine on olnud suur au ja meil on hea meel näha oma lõpetatud prototüüpi võistlemas ECOseriesil. Me teeme oma tööd tõelise kirega ja võimalus töötata prototüüpide kallal annab meile loomingulise vabaduse olla nii innovaatiline ja edasimõtlev kui vähegi võimalik.

„Aku reservi suurendamine on elektriautode edasisel kasutuselevõtul väga tähtis, seetõttu oli tegemist suurepärase võimalusega kasutada meie nullheitkoguste tehnoloogia alaseid teadmisi, et uurida, kuidas saaks aku reservi veelgi suurendada.”

Nissani Euroopa elektriautode osakonna juht Gareth Dunsmore ütles: „Elektriautode turul teed rajav Nissan on oma tehnoloogiat pidevalt uuendanud ja edasi arendanud, et jääda heitgaasivabas sektoris esiplaanile. Kuigi esialgu ei ole seda prototüüpi tootmisse plaanis võtta, on see siiski hea näide väljaspool raame mõtlemise kohta, mida meie insenerid ja disainerid teevad tegelikult iga päev. Nissan LEAF 48 kWh näitab meie töötajate kirge oma töö vastu.”

Need tööajavälised projektid annavad oma panuse Nissani nutikate transpordilahenduste nägemusse ning võimaldavad töötajatel kasutada oma asjatundlikkust, oskusi ja kogemusi, et eksperimenteerida tehnoloogia, disaini ning insenerilahendustega. Nutikate transpordilahenduste raamistik hõlmab Nissani kõiki tulevasi tooteid ja tehnoloogiaid eesmärgiga töötada välja nutikas, ühendatud ja jätkusuutlik heitgaasivaba transpordivõrgustik.

Nissan oli esimene autotootja, kes tõi turule täiselektrilise masstoodangu auto, alustades LEAF-i tutvustamisega 2010. aastal. Sellest ajast alates on Nissan jätkanud innovaatiliste heitgaasivabade lahenduste väljatöötamist ja tootmist, mille hulka kuuluvad täiselektriline väike kaubaauto e-NV200 ja suurema sõiduulatusega 30 kWh akuga LEAF.

Lisateavet Nissani elektriautode kohta leiate aadressilt www.nissan.eu/experience-nissan.html