UUENENUD NISSAN PATHFINDER JA NAVARA - TUGEVAMAD KUI ÜLEJÄÄNUD / AUTOSPIRIT / Uudised

UUENENUD NISSAN PATHFINDER JA NAVARA - TUGEVAMAD KUI ÜLEJÄÄNUD

  • Uus tippmudel klassi parima V6 diiselmootoriga
  • Täiustatud 2,5-liitrine diiselmootor, mis pakub...
  • ...suuremat võimsust ning väiksemaid heitkoguseid ja kütusekulu
  • Uuenenud stiil
  • Kvaliteetsem salongiviimistlus
  • Senisest rohkem standardvarustust
  • Navara varustuses nüüd ka tahavaatekaamera

Euroopa enim müüdud pikapja selle maasturist vend - Nissan Navara ja Nissan Pathfinder - on läbinud märkimisväärse uuenduskuuri, mis aitab neil ka edaspidi tipus püsida.
 
Uuendusi ja muudatusi leidub värskenduskuuri läbinud Navara ja Pathfinderi juures hulgaliselt: kasutusele on võetud uus kõrgtehnoloogiline 3,0-liitrine V6 diiselmootor ning menuka 2,5-liitrise dCi diiselmootori juures on tehtud olulisi täiustusi, parandatud on passiivohutust, varustuse valikusse on lisandunud moodne puuteekraaniga satelliit-navigatsioonisüsteem Nissan Connect Premium, tipptasemel Bose'i helisüsteem ja tahavaatekaamera, salong on varasemast kvaliteetsem ning kere juures on tehtud mitmeid stiilimuudatusi.
 
Uuendused kindlustavad Nissani juhtpositsiooni nelikveoga sõidukite hulgas ning tugevdavad Navara ja Pathfinderi väljavaateid äärmiselt konkurentsitihedal turul.
 
Genfi autonäitusel esitletud uuenenud välimusega Navara ja Pathfinder jõuavad üle Euroopa müügisalongidesse 2010. aasta aprillis. Mõlema mudeli lipulaevad - uue 3,0-liitrise V6 diiselmootoriga mudelid - jõuavad müügile sügisel.
 
Uus V6 diiselmootor
Uus otsesissepritsega V6 turbodiisel, mille on töötanud välja Renault-Nissani liit, on oma klassi elegantseim ja rafineerituim, sest pakub peale suure võimsuse ka väikest kütusekulu ja keskkonnasäästlikku emissioonitaset.
 
Tavatul 65-kraadise nurga alla paigutatud silindritega V6 jõuallika võtmeelemendiks on mootoriploki uuenduslik materjal. Alliansi insenerid on võtnud kasutusele grafiidisisaldusega malmi (CGI) - materjali, mis pakub kõiki valumalmi eeliseid, nagu näiteks suur jäikus ja mürasummutus. Kuigi CGIst valmistatud mootoriplokk on puhtast kergsulamist valmistatud plokist raskem, ei ole selle juures tarvis kasutada jäikusribisid ega täiendavat müraisolatsiooni, mistõttu nende kahe lahenduse kaaluerinevus on võrdlemisi väike.
 
Alliansi 2,0-liitrise dCi mootori arendamisel saadud kogemused ja osaliselt teistelt jõuallikatelt üle võetud tehnilised lahendused võimaldasid uue V6 mootori väljatöötamist kiirendada, kuid V9X-tüüpi mootori uue versiooni juures tehti siiski olulisi konstruktsioonilisi muudatusi. Näiteks on heitkoguste taseme ja kütusekulu tasakaalu parandamiseks optimeeritud põlemiskambri kuju.
 
Surveastet on vähendatud kuni 16 : 1. See samm aitas vähendada kütusekulu ja heitkoguseid, kuid ka mürataset, vibratsiooni ja jäikust (NVH). Ülisiledate mootoriosade, nagu näiteks stantsitud peenviimistlusega terasest väntvõlli kasutuselevõtt on vähendanud mootori sisehõõrdumist.
 
Oma klassi suurim pöördemoment ja äärmiselt konkurentsivõimelised võimsusnäitajad on saavutatud tänu suhteliselt suurele ülelaadurile, mis on asetatud mootori V-kujuliselt paigutatud silindrite vahele, vahejahutile ja Boschi viimase põlvkonna ühisanumsissepritsele. Süsteem kasutab piesopihusteid ja selle töösurve on 1800 baari.
 
Mootori võimsus on 231 hj (170 kW) ning pöördemoment ulatub 550 Nm-ni, mis on oma klassi parim. Mis veel parem, maksimaalne pöördemoment on juhi käsutuses juba 1700 p/min juures - maksimaalset pöördemomenti pakub vahemik 1700-2500 p/min. Isegi juba 1500 p/min juures ulatub moment 500 Nm-ni. Tühikäigupöörded on erakordselt madalad (650 p/min) ning diiselmootoritele iseloomulik vibratsioon ja müra puuduvad täielikult.
 
Tulemuseks on suur võimsus madalatel pööretel, sujuvad sõiduomadused ning eeskujulikud kiirusenäitajad. Ka veovõime on uuenenud mudelitel silmapaistev - Pathfinder on suuteline vedama kuni 3500 kg ja Navara kuni 3000 kg piduritega haagist.
 
Jõuallikad vastavad heitkoguste ja kütusekulu poolest Euro 5 standardile. Peale põlemiskambris tehtud tõhusate muudatuste on V9X mootori juures kasutatud teisigi nutikaid uuendusi.
 
Näiteks on kasutusele võetud allajahutusega heitgaaside retsirkulatsioonisüsteem (EGR), mis vähendab NOx heitkoguseid. EGR-jahutis on heitgaaside sisseehitatud möödavooluklapp, mis aitab käivitamise järel kiiresti optimaalse temperatuuri saavutada ning kohe kogu jahutusvõimsuse kasutusele võtta. EGR-jahutis on madala temperatuuriga veeringlus, mis alandab veelgi heitgaaside temperatuuri ning vähendab süsinikmonooksiidi ja süsivesinike heitkoguseid.
 
Sama tähtis on ka summutist väljuvate heitgaaside töötlemine. Selle eest hoolitsevad oksüdeeriv katalüsaator, mille survekadu on keraamilise süsteemi ja eksotermilise katalüsaatoriga võrreldes väiksem, ning katalüütiline tahmaosakeste filter (DPF), mis asuvad mõlemad samas korpuses. Viimane töötab koos väljalaskesüsteemi paigutatud seitsmenda kütusepihustiga.
 
Süsteem aktiveerub ajal, mil tahmaosakeste filter puhastub - juht ei ole sellest protsessist üldse teadlik. Selline lahendus välistab võimaluse, et põlemata kütus satub mootoriõli sisse. Samuti võimaldab see filtril puhastuda väikese koormuse perioodidel - näiteks tühikäigul - ning töötada tänu sellele sõidu ajal tõhusamalt. Seetõttu on ka õlivahetusvälp pikenenud 20 000 km-ni.
 
Täiustatud 2,5-liitrine neljasilindriline dCi
Olemasolevat 2,5-liitrist neljasilindrilist dCi jõuallikat ei ole kaugeltki mitte unustatud. Mootor läbis hiljuti põhjaliku uuenduskuuri, mis aitab sellel jääda ka tulevikus oma klassi kõige populaarsemaks. Uus versioon on eelkäijast parem nii mugavuse kui ka võimsuse poolest.
 
Nutika ümberhäälestuse tulemusena on nii võimsus kui ka pöördemoment kasvanud 11% võrra ning mootor troonib endiselt oma klassi tipus. Võimsus on kasvanud 19 hj võrra ning on nüüd 190 hj (140 kW); pöördemoment on suurenenud tervelt 47 Nm võrra, ulatudes 450 Nm-ni.
 
Lisaks täiustatud sõiduomadustele on ka kütusekulu ja saasteainete heitkogused märkimisväärselt vähenenud. Käsikäigukastiga tarvitab mootor kombineeritud tsükli korral 8,5 l / 100 km, mis on varasemast 1,3 liitri võrra vähem, ning CO2 heitkogus on langenud 40 g/km võrra, olles nüüd 224 g/km.
 
Muutused välimuses
Uuendatud mudelitel on uudse välimusega esi- ja tagaosa, mis eristab neid eelkäijatest. Esiosas on muudetud nii mootorikatet, mootorivõret kui ka põrkerauda. Põrkeraud, mis pikendab mõlemat mudelit 80 mm võrra, on varasemast ümaram ja annab sõidukitele sportlikuma ilme.
 
Kasutusele on võetud uued eripärase stiiliga ksenoonesituled (ainult Pathfinderil). Esitulede pesurid ilmuvad nüüd nähtavale põrkeraua sisse paigutatud kerevärvi klappide alt. Praeguste 16-tolliste teras- ja valuvelgede ning 17-tolliste valuvelgede kõrval on valikusse lisandunud uued 18-tollised valuveljed. Uute V6 mudelite mõlema esiukse esiserva on kinnitatud diskreetne V6 märk ning V6 Pathfinderitel on nüüd ustel uued kaitseliistud.
 
Pathfinderi tagaosas torkab silma varasemast ümarama kujuga põrkeraud, mis on eelkäija omast madalam ja suurem ning annab sõidukile stabiilse ja jõulise ilme.
 
Navara värvivalikusse on lisandunud kaks uut metalliktooni - sinine Electric Blue ja sinakashall Blue Grey. Pathfinderi valikusse on lisandunud neist viimane.
 
Muutused salongis
Enamik Navara ja Pathfinderi salongis tehtud muudatustest on suunatud kvaliteedi tõstmisele: kasutusele on võetud uued lülitid, uuendatud on uste siseviimistlust ja istmekatteid, lisatud on mitmeid kroomliiste ning ka näidikud on saanud värske ilme. Olenevalt mudelist kuulub varustusse navigatsioonisüsteem Nissan Connect Premium, millel on uus, suure lahutusvõimega puuteekraan.
 
Kõigile detailidele on pööratud hoolikat tähelepanu. Näiteks võib tuua uste siseviimistluse, mis muudab salongi varasemast nägusamaks, mugavamaks ja praktilisemaks. Käetoed ja uksepolstrid tunduvad käe all pehmemad ning nende kuju on kasutusmugavuse huvides pisut muudetud.
 
Peale salongi elementide täiustatud konstruktsiooni ja viimistluse on ka nende materjali kvaliteet tõusnud. Uutesse praktilistesse esiuste taskutesse mahuvad nüüd mugavalt nii A3 formaadis atlas kui ka üheliitrine pudel. Tagauste taskud on piisavalt suured Nissani standardse esmaabikomplekti jaoks.
 
Pathfinderi paljud lülitid on saanud uue ilme: kasutusele on võetud uus mugav nelikveo juhtlüliti ning roolile paigutatud telefoni ja helisüsteemi juhtnupud on nüüdsest valgustusega. Automaatkäigukasti käiguvalitsat ümbritsevad kroomliistud. Olenevalt varustusetasemest on ka näidikute paneel kroomliistudega ümbritsetud. Keskkonsoolil on uus, pehmelt sulguva kaanega hoiulaegas ning SE ja LE versioonide varustuses on uued, selge ja stiilse välimusega Fine Visioni näidikud. Pathfinderi LE versiooni puhul saab valida lisavarustusena musta või heleda nahksisu.
 
Olemasolevale kiirusehoidikule on lisatud uus kiirusepiiraja.
 
Aktiivohutust aitab suurendada nüüdsest ka Navara varustusse valitav Nissani elektrooniline stabiilsusprogramm ESP (Pathfinderi lisavarustusse kuulus see juba varem), mis jälgib andurite abil mootori aju (ECU) tööd, rataste pöörlemiskiirust, roolinurka, piki- ja külgsuunalist raskusjõudu ning kõrvalekaldemomenti, et ennetada ja kontrollida rataste libisemist.
 
Lisavarustusena pakutakse nüüdsest ka ettevõtte uut integreeritud navigatsiooni-, side- ja helisüsteemi Nissan Connect Premium. Lihtsal ja kiirel 40 GB kõvakettaga süsteemil on suure lahutusvõimega puuteekraan, mis võimaldab kasutada ka linnulennulist 3D-vaadet. Kaardid hõlmavad nüüd ka Venemaad, Türgit ja Ida-Euroopat. Süsteemil on uus loogiline multifunktsionaalne juhtnupp ning jooksva liiklusinfo ja Michelini uudiste kuulamise võimalus RDS-TMSi funktsiooni kaudu.
 
Menüüsid ja navigatsioonisüsteemi saab kasutada kaheksas keeles. Hääle äratundmise tarkvara on seitsmes keeles: inglise, prantsuse, saksa, itaalia, hispaania, portugali ja hollandi keeles. Lisavarustusena saab tellida spetsiaalsete kõlarite ja võimendiga helisüsteemi Bose Premium Sound System, mis on välja töötatud just Navara ja Pathfinderi jaoks.
 
Navara varustusse on lisandunud tahavaatekaamera, mida Pathfinderile on pakutud juba varem. Kaamera tagab parklas manööverdamisel parema nähtavuse, eriti kui kast on täis laaditud või kui kasutate kastikatet.
 
Muudatused mudelite kaupa
 
 
Navara XE
Täiustatud 2,5 dCi mootor
Uue stiiliga esiosa
Uus uste siseviimistlus
Uue kujundusega lülitid
Uued istmekatted
Uued soojendusega küljepeeglid koos sisseehitatud suuna- ja lombituledega
Külgturvapadjad ja turvakardinad
Väljaliikuvad esitulede pesurid
 
Navara SE (lisaks XE varustusele)
Uus näidikute paneel
Uus pehmelt sulguv konsoolilaegas
Kiirusepiiraja ja -hoidik
17-tollised valuveljed
ESP
 
Navara LE ja LEV6 (lisaks SE varustusele)
Elektrilised kokkukäivad küljepeeglid
Lisavarustus:
Nissan Connect Premium HD navigatsioonisüsteem ja tahavaatekaamera
Nissan Connect Premium HD navigatsioonisüsteem, tahavaatekaamera ja helisüsteem Bose Premium
18-tollised valuveljed (ainult koos V6 mootoriga)
Nahksisu Premium Pack
 
Pathfinder XE
Täiustatud 2,5 dCi mootor
Uue kujundusega esi- ja tagaosa
Uus uste siseviimistlus
Uue kujundusega lülitid
Uus näidikute paneel
Uus pehmelt sulguv konsoolilaegas
Uued soojendusega küljepeeglid koos sisseehitatud lombi- ja suunatuledega
Väljaliikuvad esitulede pesurid
 
Pathfinder SE (lisaks XE varustusele)
Kiirusepiiraja
Fine Visioni näidikud
 
Pathfinder LE ja LEV6 (lisaks SE varustusele)
18-tollised valuveljed
Uue kujundusega ksenoonesituled
Tagaistme kliimaseade koos uue juhtnupuga
Puitliistud keskkonsoolil
 
Lisavarustus:
IT Pack koos Nissan Connect Premium HD navigatsioonisüsteemi, tahavaatekaamera ja Bose Premiumi helisüsteemiga
 


Lisainformatsioon: 
Henri Daum, Nissan Nordic Europe turundusjuht, Tel: +372 53435754; E-post: hdaum@nissan-europe.com
 
Nissan Euroopas
Disaini, uuringu ja arenduse, tootmise, logistika ning müügi ja turundusega tegeleb Nissan Europe's ligi 12 400 inimest. 2008. finantsaasta jooksul müüs Nissan 530 000 sõidukit 40sse Euroopa riiki, k.a. Venemaale. Samal ajal toodeti 450 000 sõidukit Hispaania ja Suurbritannia tehastes.Lisainformatsioon: http://www.nissaneurope-newsbureau.com/
 
 
Nissan Nordic Europe OY
Nissan Nordic Europe OY põhitegevuseks on Nissani sõidukite ja varuosade import ning hulgimüük Nissani edasimüüjatele Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Rootsis, Norras ja Taanis. Nissan Nordic Europe Eesti kontor asub Tallinnas Osmussaare tee 10 ning haldab Baltimaade edasimüüjaid.