NISSANI BLADEGLIDER – NUTIKAS TRANSPORDILAHENDUS MEISTERLIKUS ESITUSES
- Tipptasemel täiselektrilise jõuallikaga auto paistab silma esmaklassilise soorituse ja jõuliste sõiduomadustega.
- Heitmevaba auto, kus juhikoht asub keskel ja selle taga kaks istet kaassõitjatele, pakub rohkelt sõidurõõmu.
- https://www.youtube.com/watch?v=oLlbGSOogUQ
Fantaasia on saanud tegelikkuseks: 2013. aasta Tokyo autonäituse staarsõiduk – Nissani radikaalne ideeauto BladeGlider – on nüüd teie ees täisfunktsionaalse prototüübi kujul.
Nissani eesmärk oli tuua välja väle ja tõhus elektrisõiduk, mis pakuks täiesti uuel tasemel sõidunaudingut ning põnevust – auto, mis liiguks justkui liueldes tänu peaaegu hääletult töötavale elektrimootorile ja aerodünaamilisele kerele.
Pärast kaks aastat kestnud kujundus-, konstrueerimis- ja arendustööd on Nissani BladeGlider jõudnud etappi, kus seda võib võrrelda erutava avastusretkega tipptasemel elektrisõidukite maailma. BladeGlider on suurepärane näide nutikatest transpordilahendustest, millega Nissan püüab teha oma sõidukeid huvitavamaks, võttes kasutusele uudseid jõuallikaid ja juhtimissüsteeme ning lõimides autosid enneolematutel viisidel ühiskonda.
Esitlusmudelitel on ajakohase ehitusega alusraam, mille rööbe on ees kitsam ja taga laiem – see tagab optimaalse aerodünaamilise tõhususe ja juhtimisstabiilsuse.
Tänu tagahingedega liblikustele, mida ilmestab kõrge küljejoon, on autosse sisenemine ja sealt väljumine tõeliselt efektne. Kuna BladeGlideri katuseta ülaosa tugevdab sisseehitatud rullumiskaitse, on selles ühendatud elevus, mida pakub lahtine võidusõiduauto, kupeeautole omase turvalisusega.
BladeGlideri süsteemide juhtnupud asuvad roolil ning on ühendatud tipptasemel ekraaniga, mis näitab sõidukiirust, aku laetuse astet, regenereerimisrežiimi ja pöördemomendi graafikut. Mõlemal pool põhiekraani on veel üks ekraan, kuhu edastavad pilti täpselt esirataste taha paigutatud tahavaatekaamerad. Need küljepeegleid asendavad kaksikekraanid aitavad suurendada auto aerodünaamilist tõhusust. Noolena kitsenevas esiosas asuvast juhikohast mõnevõrra tagapool paiknevad istmed kahe kaassõitja jaoks, kellele jagub autos lahedalt jalaruumi. Tänu salongi vahekohtadeta esiklaasile saavad kõik sõitjad nautida panoraamvaadet.
BladeGlideri põhiomadused:
Tippkiirus |
190 km/h (115 mph)* |
Kiirendus 0–100 km |
< 5 sekundit* |
Võimsus |
200 kW (268 hj) |
Pöördemoment |
707 Nm |
Mass |
1300kg |
Pikkus |
4300mm |
Laius |
1850mm |
Kõrgus |
1300mm |
Teljevahe |
2800mm |
* Tehnilised näitajad Williams Advanced Engineeringu registreeritud andmete kohaselt
Ideeauto on täiselektriline ja selle esmaklassiliste omadustega jõuallikas pärineb Ühendkuningriigis tegutsevalt ettevõttelt Williams Advanced Engineering, mis on BladeGlideri projektis Nissani koostööpartner tehniliste lahenduste alal. Esitlusmudelite tippkiirus on üle 190 km/h* ja need kiirendavad kiiruseni 100 km/h vähem kui 5 sekundiga*. Tagarattaid veavad kaks 130 kW elektrimootorit – üks kummagi ratta jaoks.
Autol on veojõukontrollisüsteem, mis reguleerib vedavate ratasteni jõudvat pöördemomenti ja nii on tagatud veelgi parem juhitavus. Kui peaks tekkima alajuhitavus, kannab süsteem automaatselt rohkem veojõudu üle välisele rattale, et taastada juhtimisstabiilsus.
Veojõukontrollisüsteemi, mis on välja töötatud pigem sõidukogemuse täiustamiseks kui selle ohjamiseks, saab üldse välja lülitada või kasutada seda kiire sõidu või driftimisrežiimil.
Jõuallikaks on esmaklassiline viie mooduliga 220 kW liitiumioonaku. Nii aku kui ka mootorite jaoks töötati välja ainukordne jahutussüsteem.
„Need prototüübid annavad tunnistust Nissani kindlast soovist arendada edasi oma nutikate transpordilahenduste käsitust, milles sõidurõõm on ühendatud keskkonnasäästlikkusega. Nissanis ollakse veendunud, et eesrindlikud autotootjad peaksid püüdlema heitmevaba tulevikutranspordi poole ja BladeGlider on selles suhtes suurepärane eeskuju. See elektrisõiduk on mõeldud just kirglikele autohuvilistele,” märkis Daniele Schillaci, kes on Nissan Motor Co., Ltd tegevasepresident rahvusvahelise turunduse ja müügi alal.
BladeGlideri sisemus, kus iga sõitja jaoks on 5-punktilised turvarihmad, rõhutab veelgi auto sportlikku üldmuljet. Istmed pakuvad juhile ja kaassõitjatele esmaklassilist toetust nii külgsuunas kui ka jalgade osas. Istmete viimistlemiseks on kasutatud vastupidavat ja hea haarduvusega materjali, mis on saadud väga tekstuurse kanga ning epoksüvaigu kombineerimisel – tänu sellele tunnevad sõitjad, et nad püsivalt kindlalt oma istekohal.
Valida saab neoonrohelise ja kuldoranži salongisisustuse vahel. Neid värve on kasutatud seljatugede ülaosas, mida ääristav hõbedane helkurmaterjal loob pilkupüüdva ja sportliku mulje. Istmete alumised osad on musta värvi koemustrilisest materjalist ja neid kaunistab rohelist või oranži värvi palistus.
Augustis esitletakse Rio de Janeiros kaht BladeGliderit. Üks neist on püsivalt väljas olümpiakülas ning teine on mõeldud jõuliste sõiduelamuste pakkumiseks ajakirjanikele ja kuulsustele.