Qashqai e-POWER: Nissani ainulaadne elektriline jõuallikas nüüd ka crossoveris
- e-POWER-süsteem on ainulaadne elektriline jõuallikas, mis pakub kliendile ergast, tõhusat ja vaikset sõitu.
- e-POWER, 100% elektrimootoriga üleminekutehnoloogia, mis annab elektriautoga sõitmise tunde ilma laadimisvajaduseta.
- Esimesed klientidele müüdud autod saabuvad oktoober-november 2022
Nissani ainulaadne e-POWER-tehnoloogia aitab Qashqai'l taaskord kehtestada julgeid uuendusi crossoverite segmendis, mis toodi turule 2007. aastal.
Uus Qashqai on esimene mudel Euroopas, mis on varustatud Nissani e‑POWER-jõuallikaga. Nissani ainulaadne ja ettevõtte elektrifitseerimisstrateegia võtmekomponent e-POWER-süsteem pakub erksa reageerimisega, ökonoomset ja vaikset sõitu.
„Uuendusliku e-POWER-tehnoloogia kasutuselevõtt uues Qashqais toob Nissani teedrajava vaimu ka crossoverite segmenti. Kliendid saavad kogeda elektriautoga sõitmise tunnet, kuid laadimise pärast ei pea nad muretsema. e-POWER on võimalus kogeda elektriautoga sõitmist ja see on oluline verstapost Nissani elektrifitseerimisstrateegias,” ütles Arnaud Charpentier, piirkonna asepresident, tootestrateegia ja hinnakujunduse osakond, Nissan AMIEO.
Qashqai e-POWER: ainulaadne, elektrifitseeritud, pistikuta
e-POWER-süsteem koosneb suure võimsusega akust, mida täiendab 1,5-liitrine kolmesilindriline turboülelaaduriga bensiinimootor, võimsusega 156 hobujõudu. Lisaks on süsteemis ka elektrigeneraator, inverter ja 140 kW võimsusega elektrimootor, mis on sama suur ja võimas kui Nissani elektrisõidukites. Bensiinimootor toodab elektrienergiat, mida saab vastavalt sõidu iseloomule inverteri kaudu üle kanda kas akusse, elektrimootorisse või mõlemasse.
Selle jõuülekande teeb eriliseks see, et rataste ainus jõuallikas on elektrimootor, mistõttu reageerib see kiiresti ja sujuvalt. See on ahvatlev alternatiiv traditsioonilistele hübriidautodele, mille puhul juhid peavad leppima sõiduelamuse loomupärase puudusega.
Seevastu uue Qashqai e-POWER-süsteem on loodud selleks, et sõidukogemus oleks nauditav, pingevaba ja sujuv nagu elektriautode puhul, kuid ilma laadimisvajaduseta.
Vahelduva surveastme tehnoloogia
Nissani ainulaadse e-POWER-süsteemi keskmes on 1,5-liitrine kolmesilindriline turboülelaaduriga 156-hobujõuline bensiinimootor, mis on spetsiaalselt selle süsteemi jaoks välja töötatud. Mootori muutuva surveastme võime on sisepõlemismootori ainulaadne omadus, mis võimaldab reguleerida surveastet, andes nii optimaalse jõudluse ja ökonoomsuse sõltuvalt mootori koormusest. Enne selle esmakordset kasutuselevõttu 2018. aastal Infiniti mudelis, kuulus see USAs asuva autokonsultatsioonifirma Wardi hinnangul maailma kümne parima mootori hulka.
Surveastme kõikumine on vahemikus 8 : 1 kuni 14 : 1. See saavutatakse ajamiga, mis muudab kolvikäigu pikkust vastavalt jõuvajadusele.
Madala energiavajadusega sõitude puhul, näiteks ühtlase kiiruse ja aku piisava laetuse korral, on surveaste kõrgemas vahemikus, mis vähendab kütusetarbimist ja heitmeid. Suure energiavajaduse korral, et laadida akut või anda energiat otse mootorile, lülitatakse sisse madalam surveaste, mis maksimeerib mootori väljundvõimsust. Üleminek erinevate surveastmete vahel toimub sujuvalt ning juht ei pea ise sekkuma.
Lineaarne kiirendus
Qashqai jaoks e-POWER-süsteemi väljatöötamisel oli peamine eesmärk tagada, et sõidukogemus pakuks ühtlast tunnetust, kus bensiinimootori kiirus jääb Qashqai sõidukiiruse suhtes püsima. Koostöös Ühendkuningriigis ja Hispaanias asuva Nissani Euroopa tehnilise keskuse (NTCE) inseneridega loodi süsteem nimega Lineaarne Kiirendus (Linear Tune). See funktsioon reguleerib bensiinimootorit ja suurendab järk-järgult 1,5-liitrise mootori pöörlemiskiirust, et katta mootori energiavajadus auto kiirendamisel. Selle tulemusel ei teki lahknevust sõitja kogetava jõudluse ja heli osas. Erinevus mootori kiiruse ja sõidukiiruse vahel on nähtus, mis häirib nii juhte kui ka sõitjaid. Nimelt on mootori pöörete järsk tõus enne kiiruse samaväärset tõusu sõitjatele ärritav ja sõidukogemust segav asjaolu. e-POWERi lineaarne kiirendus lahendab selle probleemi.
e-Pedal Step
Sarnaselt LEAFile on uue Qashqai e-POWERi eeliseks täiesti uus ühe pedaaliga juhtimiskogemus, mida nimetatakse e-Pedal Stepiks. e-Pedal Step on loodud selleks, et võtta ära korduv pingutus linnasõidul, kus juht liigutab sageli oma jalga gaasipedaali ja piduri vahel. Samuti saab juht kiirendada ja pidurdada, kasutades ainult gaasipedaali.
Süsteem tuleb kõigepealt aktiveerida keskkonsoolil asuva lüliti abil ja kui see on sisse lülitatud, saab gaasipedaaliga tavapäraselt kiirendada. Gaasipedaali vabastamisel pidurdab e-Pedal Step Qashqai'd 0,2G, mis on piisav, et põlema panna pidurituled ja vähendab kiirust järk-järgult, kuid mitte täieliku peatumiseni. Selle abil on ka madalal kiirusel tehtavad parkimismanöövrid nii sujuvad kui võimalik. Juhid saavad kiirelt kohandada gaasipedaali vajutamist. Nii säilib sujuv liikumine ja linnasõit on mugavam ja pingevabam.
Ergas, ökonoomne ja vaikne sõit
e-POWER-süsteemi eeliseks on see, et mootor töötab võimalikult optimaalses vahemikus ja parimas surveastmega. Tulemuseks on väiksem kütusekulu ja madalam CO2-heitkogus võrreldes traditsioonilise sisepõlemismootoriga. Samuti, tänu väiksemale mootorimürale, on sõit mugavam. Täiendav eelis on e-POWERi minimaalne mõju linnaõhu kvaliteedile.
Tänu elektrimootoriga ajamile ei ole pöördemomendi edastamisel viivitust, nagu võib juhtuda tavalise hübriidauto puhul, kus mootori pöörlemiskiirus võib järsult tõusta, kuna see reageerib gaasipedaali vajutusele, et koheselt kiirendada. e-POWER-süsteemi vahetu reageerimine loob ainulaadse ja põneva sõidukogemuse mis tahes tingimustes.
Suure kiirenduse või kiiruse korral võib e-POWER-süsteemi energiajuhtimise juhtplokk saata 1,5-liitrise mootori toodetud energia otse elektrimootorile inverteri kaudu, et toetada akust tulevat elektrivarustust.
Ökonoomsuse suurendamiseks suunatakse kineetiline energia aeglustamisel ja pidurdamisel tagasi akusse.
„Me teame, et Qashqai e-POWERi võimalikud kliendid veedavad peaaegu kolm neljandikku oma ajast linnas ja linnalähedases keskkonnas. Sellest tulenevalt oleme välja töötanud e-POWER-süsteemi, et see töötaks neis tingimustes võimalikult hästi, tulemuslikult ja märkamatult. Siiski ei ole me teinud kompromisse sõiduomaduste osas. Kiirendus on tänu puhtalt elektrilisele ajamile ratastele vahetu ja võimsuse ülekandmist katkestavat käigukasti ei ole,” lisas David Moss.
See on üleminekutehnoloogia täielikult elektrilisele sõidukile, mida ei ole vaja laadida.
Nissani uuringud on näidanud, et Euroopa crossoverite omanikud veedavad enam kui 70% oma sõiduajast linnas ja lähiümbruses. Uuringu kohaselt tunnevad juhid, et nad peavad tegema kompromisse sõidumugavuse osas, kui nad tahavad valida keskkonnasäästlikuma sõiduki.
e-POWER tuleb sellele probleemile vastu, sest tänu täiustatud aku- ja elektrimootori tehnoloogiale ning uuenduslikule muutuva surveastmega mootorile pakub see kütusesäästlikkust sõidurõõmu rikkumata.
Seega on e-POWER ideaalne tehnoloogia neile, kes sõidavad igapäevaselt linnas või linnalähistel, sooviksid tulevikus täielikult elektriautole üle minna, kuid ei saa seda hõlpsasti laadida või ei ole veel valmis täielikult elektriautole üle minema.
Nissani Qashqai crossoveri kolmas põlvkond jääb truuks algsele põhimõttele: pilkupüüdev disain, mugavam keskkond, intuitiivne tehnoloogia ja tõhus, kuid nauditav sõidudünaamika.
„Nissani ainulaadsele e-POWER-tehnoloogiasse on kliendil lihtne armuda, sest nad saavad nautida elektrilise jõuülekande mugavust, ent ei pea aku laadimise pärast muretsema. See on jõuallikas, millega sõitmine on nauditav ning ka suurepärane võimalus olla igapäevaelus rohkem keskkonnateadlik. Üldiselt sobib Qashqai e-POWER autojuhtidele, kes ei ole veel valmis üle minema elektriautole, kuid soovivad olla säästlikumad ja nautida igapäevaselt mõnusat sõidutunnet,” lisas Arnaud Charpentier.
Euroopa turgudel algab müük septembris.
TEHNILISED ANDMED*
Mootori võimsus |
140 kW (190 hj) |
Maksimaalne pöördemoment (sisepõlemismootor) |
250 Nm |
Maksimaalne pöördemoment (elektrimootor) |
330 Nm |
WLTP kombineeritud CO2 |
119–123 g/km** |
WLTP kombineeritud tarbimine |
5,3–5,4 l/100 km** |
Tühimass |
1612–1728 kg*** |
Õhutakistustegur (Cd) |
0,32 |
Maksimaalne kiirus |
170 km/h |
0–100 km/h (s) |
7,9 sekundit |
Üldpikkus |
4425 mm |
Laius (v.a peeglid) |
1835 mm |
Kõrgus |
1625 mm |
Teljevahe |
2665 mm |
* Ainult elektrienergia (100% elektrimootorimootori ajam)
** Andmed on kinnitamisel
*** Sõltub varustustasemest ja tehnilistest andmetest
Lisateavet uue Nissan Qashqai ja Nissani toodete kohta leiate Nissan Europe'i koduleheküljelt https://www.nissan-europe.com.
Lisateabe saamiseks Nissani toodete, teenuste ja kestlikule liikuvusele pühendumise kohta külastage saiti nissan-global.com. Meid saate jälgida ka Facebookis, Instagramis, Twitteris ja LinkedInis ning vaadata meie uusimaid videoid YouTube’ist.