Uus Nissan Micra: revolutsioon on alanud
- Viienda põlvkonna Micra on nüüd B-segmendi luukpärade seas müügil.
- Sõidukil on dünaamilised luukpära mõõtmed, väljendusrikas ja jõuline väliskujundus ning tugevad isikupärased jooned.
- Suurepärane salong on varustatud kõrgkvaliteetsete materjalide, oma klassi parima juhiasendi ja intuitiivse, oma segmendis esimese sellelaadse tehnoloogiaga.
- Micra ainulaadne BOSE Personal helisüsteem sisaldab juhi peatoes olevaid kõlareid.
- Saadaval kolm erksat ja tõhusat väiksemaks tehtud mootorit.
- Uus Micra on nõtke ning pakub põnevat, enesekindlat ja turvalist sõiduelamust.
- Viie varustusastme juurde kuuluvad elavad värvid ja ulatuslik isikupärastamise programm.
Uue Nissan Micra kirjeldamiseks on vaid üks sõna: murranguline. See uus, viienda põlvkonna mudel on suur samm edasi võrreldes eelmiste Micra põlvkondadega, mille ajalugu ulatub tagasi Micra turuletoomiseni Euroopas 1983. aastal.
Uus Micra on pikem, laiem ja madalam kui kunagi varem. Auto paigutub Euroopa ülimalt konkurentsivõimeliste B-segmendi luukpärade keskmesse.
Uus Micra on loodud kliendi vajadusi silmas pidades ja Nissanil on sõiduki jaoks selge eesmärk: see hakkab prognoositavalt uuesti kuuluma segmendi kümne kõige paremini müüdava sõiduki hulka ning konkureerima klassi kõige paremate ja populaarsemate mudelitega. Nissan usub, et peamiste konkurentidega kõrvuti asetatud uus Micra saavutab eesmärgid ja ületab need.
Peamine ligitõmbav osa on sõiduki uus julge atleetlik ja väljendusrikas väliskujundus. Modernsus ja kvaliteet on nähtavad ka salongis, kust leiab terves seerias põhivarustusena kahevärvilised pehmed materjalid. Tänu hoolikalt läbimõeldud paigutusele on viieukselises sõidukis külluslikult ruumi nii esi- kui ka tagaistmetel istujatele. Pagasiruum on piisavalt suur, et mahutada kõik vajalikud esemed.
Uus Nissan Micra on esirinnas ka tehniliste lahenduste poolest tänu mitmele juhtimissüsteemile, mis on tavaliselt saadaval kallimatel mudelitel. Peale selle, et need on nüüd lisatud Micrale, on need saadaval esmakordselt B-segmendis. Süsteemide hulka kuulub intelligentne sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem, mis aitab suunata Micra vajaduse korral õigele rajale tagasi.
Esimest korda on Micral saadaval ka Nissani intelligentne täisvaatemonitor, mis on seni kuulunud crossover’ite Qashqai ja Juke varustusse. Need ja ka muu tehnoloogia esindavad selgelt Nissani intelligentsete transpordilahenduste nägemust, mille eesmärk on nullheitkogustega sõidukid ja mitte ühtegi liiklussurma.
Muusikasõpradele on uue Micra parim osa BOSE Personal helisüsteem. B-segmendi luukpärade hulgas ainulaadsed juhi peatoesse sisseehitatud kõlarid asetavad juhi kuulamiselamuse keskmesse.
Uus Nissan Micra pakub ka erakordset sõidurõõmu tänu suurepärasele tasakaalule erksuse, põnevuse ja turvalisuse vahel, mis kaasneb enesekindla ja prognoositava juhitavusega.
Auto on saadaval kolme väiksemaks tehtud mootoriga: kaks bensiini- ja üks diiselmootor, millest kõigiga kaasneb viiekäiguline manuaalkäigukast. Nissani tuttavad viis varustusastet Visia City (saadaval ainult Baltikumis ja Taanis), Visia, Acenta, N-Connecta ja Tekna on kõik saadaval rohke varustusega.
Micra teeb veelgi meeldivamaks võimalus väljendada oma isikupära ja disainieelistusi. Sõidukiga kaasneb võimalus muuta salong ja välimus isikupäraseks, kasutades erinevas stiilis ja moodsat värvi kvaliteetseid komponente.
Nissan Europe’i müügi- ja turundusosakonna vanemasepresident Guillaume Cartier ütles: „Viisime Euroopa kompaktautode segmendi uuele tasandile, keskendudes sellele, mida klient soovib täna ja mida ootab homsest. Uus Nissan Micra on erakordne auto, mida iseloomustavad selle väljendusrikas kujundus, suurepärane salong ja enesekindel sõiduelamus.”
Ta lisas: „Euroopas on Micra kõrges hinnas, mida näitab selgelt sõiduki rohkem kui kolme aastakümne pikkune pärand ja üle 3,5 miljoni müüdud sõiduki. See on esimene Jaapani mudel, mis võitis Euroopa aasta auto tiitli 1993. aastal.”
Ka 2017. aasta Euroopa aasta auto tiitel on uue Micra jaoks silmapiiril, kuna auto valiti seitsme finalisti hulka. Võitja kuulutatakse välja Genfi autonäitusel 7. märtsil.
Uue Nissan Micra müük Baltimaades algab eeldatavalt mais 2017.
Uus Nissan Micra üksikasjalikult: ikoonilise mudeli taassünd
Mudelit Nissan Micra on Euroopas edukalt müüdud juba 34 aastat. 1983. aastal turule toodud sõiduk on Euroopas üks kõige äratuntavamaid. Samuti on mudeliga selle toomisaastate jooksul kaasnenud erakordne klientide lojaalsuse tase. Turuletoomisest alates on Micrat üle maailma müüdud rohkem kui seitse miljonit sõidukit, millest rohkem kui 3,5 miljonit Euroopas.
Uus Micra on sõiduki viies põlvkond ja algusest peale on selle keskmes olnud klient. Sihtrühmad panid aluse sellele, milline üks auto peaks olema: kompromissitu pakett, mis vastas selgelt Euroopa väikeautode ostjate vajadustele.
Väljendusrikas kujundus
Uuel Nissan Micral on dünaamilised luukpära mõõtmed: üldpikkus 3999 mm asetab selle täpselt B-segmendi luukpärade keskmesse. Sõidukil on iga nurga alt selgelt nähtavate jõuliste ja teravate isikupäraste joontega vormitud kere, mis tagab atleetliku ja tasakaaluka oleku, mida on raske eirata.
Kuid asi ei piirdu lihtsalt suurepärase välimusega: uue Micra õhutakistus on oma klassi väikseim 0,29, mis aitab oluliselt vähendada kütusekulu.
Ainult viieukselisena saadaolev sõiduk on pikem, madalam ja laiem kui kunagi varem. Ka teljevahe on nüüd pikem. Uus Micra on B-segmendi luukpärade seas kõige laiem mudel ja üks madalamatest.
Mõõtmed (mm) |
Micra Gen5 |
vs Micra Gen4 |
|
Kogupikkus |
3999 |
+174 |
|
Kogulaius |
1743 |
+78 |
|
Kogukõrgus |
1455 |
–55 |
Esiosas loovad lühendatud kapott ja väiksema nurgaga A-piilar atleetliku silueti. Kitsad esituled ulatuvad läbi esitiibade ja sisaldavad igas varustusastmes kaubamärgile iseloomulikke LED-päevatulesid. Iga varustusastme põhivarustusse kuuluvad halogeenesituled ja lisavalikuna on saadaval LED-tuled. Viimased on lisaks autole väljendusrikka välimuse andmisele energiasäästlikumad ja suurendavad nähtavust. Tuled raamistavad Nissani tuttavat iluvõre V-Motion, mis on uue Micra julge esiosa jaoks ümber kujundatud ja hõlmab nüüd uut lamedat Nissani märki.
Profiilis on selgelt näha auto kaldus katusejoont. Selle all on väljendusrikas tunnusjoon, mis jookseb piki tervet uue Micra keret, langedes järsult esiukse juures ja suundudes tagaosas uuesti üles. Musta värvi B- ja C-piilarid loovad mulje nö hõljuvast katusest ning tagaistmele pääseb C-piilari juures asuvate diskreetsete uksekäepidemete abil.
Tagaosas asuvad silmapaistvad uued bumerangikujulised tuled. Nende all asub vormitud põrkeraud, millel on põhivarustuses süsinikviimistlus ja mis varjab auto summutitoru. Tulede kohal asub põhivarustusse kuuluv sportlikus stiilis tagumine spoiler, mis suurendab aerodünaamilist tõhusust. Koos loovad need elemendid auto tagaosas äratuntava motiivi.
Uus Micra on saadaval kümne erineva kerevärviga. Tavavärvidena on saadaval Ivory ja White ning metallikvärvidena Platinum Silver, Gunmetal Grey ja Enigma Black. Mudelile iseloomulikud metallikvärvid on Energy Orange, Passion Red, Pulse Green ja Power Blue, mis saavad prognoositavalt klientide hulgas olema kõige populaarsemad. Glaze White on ainuke pärlmuttervärv.
Kolm värvi – Energy Orange, Pulse Green ja Passion Red – on Micra jaoks ainulaadsed ja nendest viimase juures on kasutatud uuenduslikku toonitud läbipaistva värvikihi tehnoloogiat, et saavutada tõeliselt särav viimistlus. See on Nissani jaoks järjekordne uudislahendus.
Uue Micra välimust saab veelgi enam täiustada mitme isikupärastamise elemendiga (vt allpool).
Meeliülendav salong
Uue Micra salongi loomisel on kõige tähtsamale kohale asetatud juht. Salong on paigutatud T-tähe kujulise purilennuki tiiba meenutava armatuurlaua ümber ning selle lihtne ja harmooniline liigendatus loob juhi ja eesmise kaassõitja jaoks suurepärase ruumi. Näidikud ja juhtnupud on mugavuse ja turvalisuse suurendamiseks rühmitatud. Konkurentidega võrdlemine näitab, et Nissan usub, et uue Micraga on aeg, kui peaks teelt kõrvale vaatama, oma klassis lühim.
Rafineerituse ja nähtava kvaliteedi parimad tasemed olid arendusmeeskonna jaoks peamine prioriteet, mida näitab ka kahevärviliste pehmete materjalide kasutamine Micra igas varustusastmes. Kvaliteetsete detailide hulka kuuluvad ka D-tähe kujuline multifunktsionaalne rool (kuulub standardvarustusse) ning uksekäepidemete ja õhuavade kroomviimistlus.
Uue Micra arendustöös oli tähtsal kohal ka ruumikus. Auto kehtestab tänu oma nutikale ruumipaigutusele B-segmendi luukpärade seas uued standardid. Põhivarustusse kuulub reguleeritava kauguse ja kaldenurgaga rool ning juhi ja eesmise kaassõitja langetatud istumisasend tähendab, et pearuumi on küllalt ka pikematele sõitjatele.
Lisaks on juhiistme ette- ja tahapoole reguleerimise ulatus oma klassi parim, mis tähendab, et mugavalt saab rooli taga istuda ka näiteks 2,03 m pikkune juht. Nissan teab seda, kuna Micra arendusmeeskonnas on täpselt nii pikk inimene. Peale selle kuulub meie sekka naistöötaja, kes on vaid 152 cm pikk ja kelle jaoks on uus Micra samuti ideaalselt sobiv.
Erilise kujundusega esiistmed toetavad suurepäraselt selga ja aitavad pikkadel sõitudel vähendada väsimust. Auto suurenenud laius võrreldes eelneva mudeliga tähendab, et tagaistmel istujatel on rohkem küünarnukiruumi. Samuti on õla- ja põlveruum oma klassi suurim.
Pagasiruumi maht on muljetavaldavad 300 liitrit (VDA), mis on saavutatud ilma tagaistmel istujate põlveruumi ohtu seadmata. Kui jaotusega 60 : 40 tagaistmed on kokku klapitud, suureneb pagasiruumi maht 1004 liitrini.
Uue Micra salongis on palju nutikaid panipaiku, mille asukoht, maht ja disain on mõeldud suurendama sõitjate mugavust. Suuremaid esemeid saab asetada käiguvalitsa ette keskkonsooli, kus on panipaik telefonile, valgustus ning USB- ja 12 V pesad.
10-liitrisse spetsiaalse kujundusega kindalaekasse mahub kaheliitrine joogipudel ja esiuste panipaikadesse kuni 1,5-liitrised pudelid. Lisaks on esiistmete vahel kaks topsihoidikut ja tagapool veel üks. Juhi mugavuse suurendamiseks kuulub kõigisse varustusastmetesse peale Visia City kliimaseade, mis on kõrgemates varustusastmetes automaatne.
Uue Micra salongi saab veelgi enam täiustada mitme isikupärastamise elemendiga (vt allpool).
Intuitiivne tehnoloogia
BOSE Personal tippkvaliteetne helisüsteem
Uus Nissan Micra on varustatud mitme intuitiivse juhtimissüsteemiga, mis suurendavad auto mugavust ja turvalisust. Paljud neist kuuluvad terves seerias põhivarustusse, teised on saadaval teatud varustusastmetes või lisavalikuna.
B-segmendi luukpärade seas on esimest korda saadaval BOSE Personal tippkvaliteetne helisüsteem, mis pakub tänu juhi peatoes asuvale kahele kõlarile 360˚ kuulamiselamust.
BOSE Personal süsteemi kuulub vaid kuus kõlarit – ülejäänud neli asuvad esiustes ja A-piilaris –, kuid tänu BOSE ja Nissani inseneride koostööle tekib mulje, nagu neid oleks palju rohkem.
Süsteem on Micral ainulaadne ja see on spetsiaalselt häälestatud salongis parima helikvaliteedi loomiseks. See kasutab võimsat ja kerget digitaalset võimendit, mis on peidetud juhiistme alla, et luua võimas ja kaasahaarav heli ilma ruumi võtva basskõlarita. BOSE Personal helisüsteem kuulub varustusastme Tekna põhivarustusse ja varustusastmes Acenta paketi Premium ning varustusastmes N-Connecta paketi Tech lisavalikute hulka.
NissanConnect
Uue Micra paljusid funktsioone saab kontrollida teabe- ja meelelahutussüsteemi kaudu, mille ekraan asub armatuurlaua ülaosas keskel. Neist funktsioonidest kõige täiustatuim on NissanConnect. See kuulub varustusastmete Tekna ja N-Connecta põhivarustusse ning varustusastme Acenta paketi Premium lisavalikute alla. Varustusastmesse Acenta kuulub standardne multimeedia- ja helisüsteem, varustusastmetes Visia City ja Visia on kahe kõlariga soodsama hinnaga helisüsteem.
NissanConnecti juurde kuuluvad 7-tolline multifunktsionaalne värviline puuteekraan, DAB-digitaalraadio, satelliitnavigatsioonisüsteem ja nutitelefoni rakendused.
Multimeedia- ja helisüsteemi juurde kuulub samuti 7-tolline multifunktsionaalne värviline puuteekraan ja ning Apple CarPlay. Kui Apple’i lightning-kaabli kaudu on ühendatud Apple iPhone, saab kasutada Siri hääljuhtimist ja Apple’i kaarte koos täpsete navigatsioonijuhistega, kuulata muusikat, kasutada telefoniteenuseid ja rakendusi, nagu Audiobooks ja Spotify.
Helisüsteemile lisandub täiustatud juhiabiekraan, mis asub näidikupaneelil kahe näidiku vahel oleval kombimeetril. Kõrglahutusega 5-tolline TFT-värviekraan on paigutatud nii, et juht peaks võimalikult vähe teelt kõrvale vaatama, ning see esitab juhile põhiteavet auto ja teekonna kohta. Süsteem põhineb tehnoloogial, mille Nissan töötas välja crossover’ite Qashqai ja X-Trail jaoks ning seda saab kasutada roolil olevate nuppudega. Värviekraaniga kombimeeter kuulub alates varustusastmest Acenta põhivarustusse.
Mitmekülgne ohutustehnoloogia
Uuel Micral on kõige ulatuslikum integreeritud ohutustehnoloogia valik, mis on seni Nissani väikeautol saadaval olnud. See sisaldab:
- Intelligentne sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem. See on Nissani esimese intelligentne sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem Euroopas. Kui süsteem on aktiveeritud, hakkab sõidurajalt kõrvalekaldumisel rool kergelt vibreerima ja pidureid rakendatakse individuaalselt, et juhtida auto rajale tagasi.
- Intelligentne hädapidurdusabi. See süsteem aitab vältida kokkupõrkeid või nende tõsisust ja sisaldab jalakäijate tuvastamise tehnoloogiat. Viimane on Nissani B-segmendi luukpäral Euroopas kasutusel esimest korda.
- Liiklusmärkide tuvastamine. See tehnoloogia aitab tagada, et juht teab alati kehtivat kiiruspiirangut. Vastav piirang kuvatakse kombimeetril. Funktsioon on saadaval varustusastmes Acenta ja kõrgemas.
- Automaatsed kaugtuled. Kui süsteem on aktiveeritud, lülituvad esituled automaatselt lähituledelt kaugtuledele, et suurendada pimedal ajal nähtavust ja turvalisust.
- Intelligentne täisvaatemonitor. Nissani 360˚ kaamerasüsteem lihtsustab tagurdamist ja see hõlmab turvalisuse suurendamiseks liikuvate objektide tuvastamise süsteemi.
- Pimeala jälgimise süsteem. Tagumisse põrkerauda paigaldatud radarandurid hoiatavad juhti kõrvalradadel olevatest sõidukitest visuaalselt ja kuuldavalt. See vähendab kokkupõrkeohtu manöövrite sooritmisel.
Iga uue Micra põhivarustusse kuulub kuus turvapatja, turvavööhoiatus ja turvavöö kõrguse reguleerimise võimalus ees ja taga. Kasutada saab ka Isofix-kinnitusega lasteistet, mis on saadaval ka esiistme jaoks. Elektrooniliste ohutussüsteemide hulka kuuluvad elektrooniline stabiilsussüsteem, blokeerumatud pidurid ja nõlvalt stardi abi. Samuti kuulub iga Micra juurde kiiruspiirik, hämaraandur, automaatsed ohutuled ja rehvirõhu jälgimise süsteem.
Safety pakett kuulub põhivarustusse
Põhja- ja Baltimaades kuulub uue Micra põhivarustusse Safety pakett. See sisaldab intelligentset sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteemi, intelligentset hädapidurdusabi koos jalakäijate tuvastamise tehnoloogiaga ja automaatseid kaugtulesid.
Uue Micra ohutustehnoloogia on tõestus kaubamärgi jätkuvast pühendumisest Nissani intelligentsete transpordilahenduste nägemusele, mille eesmärk on nullheitkogustega sõidukid ja mitte ühtegi liiklussurma. Nägemuse keskmes on intelligentsed lahendused, mis äratavad Nissani kaubamärgi lubaduse – Innovation That Excites – ellu ja loovad veelgi kindlama, paremini ühendatud ja põnevama sideme juhi ja auto vahel.
2016. aasta märtsis Genfi autonäitusel tutvustatud Nissani intelligentsete transpordilahenduste põhimõte toetub kolmele alustalale: intelligentne võimsus, mille eesmärk on pakkuda täiustatud jõuseadmeid ja mille eestvedajaks on elektriautode jõuseade autodes, nagu Nissan LEAF; intelligentne lõimumine, mis seisneb suurema koostöö loomises sõiduki ja ühiskonna vahel parema ühenduvuse kaudu; ja intelligentne sõiduviis, mis suurendab täiustatud tehnoloogia kaudu juhi enesekindlust. Viimast saab näha juba lähitulevikus, kui Nissani sõidukites võetakse kasutusele autonoomse sõidutehnoloogia lahendus nimega ProPilot.
Enesekindel sõit
Olenemata sellest, kas sõidate linnas tihedas liikluses või linnast väljas maanteel, pakub Nissan Micra suurepärast sõiduelamust. Sõiduk on loodud saama hästi hakkama nii Euroopa kõige parematel kui ka kehvematel teedel ning pakub nõtket ja põnevat sõitu, mida rikastab suurepärase juhitavusega kaasnev turvatunne. See on tänase B-segmendi luukpära omaniku jaoks ideaalne lahendus.
Uus Micra on ehitatud Nissani olemasolevale V-platvormile, kuigi seda on oluliselt täiustatud, et pakkuda uuel tasemel sõiduomadusi. Näiteks on Micra kurvides erakordselt stabiilne ja õõtsub tänu kere suurele jäikusele ja täiustatud vedrustusele väga vähe. Lisaks langetab ergonoomilise kujundusega salongile iseloomulik madal sõiduasend raskuskeset, mis suurendab turvatunnet veelgi. Tundlik ja täpne roolimine on saavutatud tänu uuele, roolivõimendi harjadeta elektrimootorile, mis suurendab manööverdamisvõimet.
Uue Micra suurepäraste dünaamiliste sõiduomaduste loomisele annavad oma panuse veel kaks Nissani täiustatud tehnoloogiat. Need on järgmised.
- Intelligentne sõidukontroll. See tehnoloogia parandab Micra sõiduomadusi, kasutades mootorit ja pidureid, et vähendada ette-/tahapoole kaldumist, mis tekib teel olevate suuremate ebatasasuste ületamisel, nagu lamav politseinik. Kaldumise vähendamisele aitavad kaasa ka amortisaatorid, mis summutavad sõiduki vertikaalset ja pikiõõtsumist.
- Intelligentne veojõukontroll. Kurvides sõites rakendab ja reguleerib süsteem automaatselt sõiduki pidureid, et hoida Micra õigel teel.
Uue Micra salong on erakordselt vaikne, mis suurendab mugavust ja aitab teel olles paremini lõõgastuda. Vaikus on saavutatud tänu sõiduki moodsale mürasummutustehnoloogiale ja see on eriti hästi märgatav suurematel kiirustel, näiteks maanteel. Summutus on loodud selliselt, et juht kuuleks mootori reageeringut, kuid muud helid, nagu rehvimüra, jääksid tagaplaanile.
Väiksemaks tehtud mootorid
Uus Micra on saadaval kolme väiksemaks tehtud erksa ja tõhusa mootoriga, mille hulka kuulub kaks bensiini- ja üks diiselmootor. Iga mootor on loodud ja häälestatud, arvestades sõiduki omadusi, ning mõeldud pakkuma parimat kombinatsiooni jõudlusest ja säästlikkusest.
Väiksema mootoriga kaasneval kütust säästval tehnoloogial, nagu stopp/start süsteem tühikäigul (ISS), on oluline roll kasutuskulude vähendamisel, mis on ka B-segmendi luukpärade müügis üks peamisi argumente. Uue Micra kaks mootorit kolmest on saadaval süsteemiga ISS, mis vähendab paigalseismisel kütusekulu. Kõik kolm mootorit on seotud viiekäigulise manuaalkäigukastiga.
Edaspidi on plaanis turule tuua ka teised mootorid ja automaatkäigukast.
Uue Micra kolme mootori tehnilised andmed on järgmised.
Mootor |
Silindrid |
Võimsus (hj) (kw) |
Pöördemoment (Nm) |
Käigukast |
CO2 g/km (Kütusekulu l / 100 km) |
|||
|
|
|
|
|
15"/16" veljed |
17" veljed |
||
|
|
|
|
|
ISS |
Ilma süsteemita ISS |
ISS |
Ilma süsteemita ISS |
0,9-liitrine turboülelaaduriga bensiinimootor |
3 |
90 (66) |
140 |
MT5 |
99 (4,4) |
107 (4,8) |
104 (4,6) |
|