NISSANI UURINGU KOHASELT NÄEB 76% MILLENNIUMI PÕLVKONNAST KESKKONNASÄÄSTLIKU AUTO VALIMISES SUUREPÄRAST VIISI, KUIDAS AIDATA KAASA JÄTKUSUUTLIKUMA TULEVIKU TAGAMISELE / AUTOSPIRIT / Uudised

NISSANI UURINGU KOHASELT NÄEB 76% MILLENNIUMI PÕLVKONNAST KESKKONNASÄÄSTLIKU AUTO VALIMISES SUUREPÄRAST VIISI, KUIDAS AIDATA KAASA JÄTKUSUUTLIKUMA TULEVIKU TAGAMISELE

  • Nissan avaldas uuringu tulemused FutureFestil Londonis.
  • 76% Y-põlvkonnast* (millenniumi põlvkond) ütleb, et keskkonnasäästliku autoga sõitmine on üks peamistest sammudest, mille nad teeksid oma elude rohelisemaks muutmiseks.
  • Rohkem kui 50% vastanutest on mõelnud elektriauto ostmise peale või neil juba on elektriauto.
  • Suurem osa teeks pigem elustiilis suuri muudatusi, kui astuks väikeseid samme.

10.10.2016 – Nissani Euroopa uuringust, mille eesmärk oli selgitada välja Y-põlvkonna suhtumine elektri- ja hübriidautodesse, selgus, et rohkem kui kolm neljandikku Y-põlvkonnast (76%) peavad keskkonnasäästliku autoga sõitmist parimaks viisiks, kuidas muuta oma elusid keskkonnasäästlikumaks.

 

Uuringu käigus küsitleti 2500 Euroopa Y-põlvkonna liiget (vanuses 18 kuni 34 aastat) Ühendkuningriigis, Prantsusmaal, Itaalias, Saksamaal ja Hispaanias. Uuringu tulemused avaldas FutureFestil Londonis Nissani elektriautode osakonna juht Gareth Dunsmore.

Uuring näitas, et Y-põlvkond on valmis proovima uusi asju, arenguga kaasas käima ning mõtlema tulevikust teistmoodi. Uuringu tulemustest tuli välja, et Y-põlvkonna keskkonnaga seotud mured pole ainult väiksema mastaabi probleemid, nagu taastöötlemine (24%) või prügilate ületäitmine (14%), vaid globaalsed küsimused, nagu kliimamuutus (53%) ja õhusaaste (42%). Probleemidele lahendamisele kaasa aitamiseks on nad valmis tegema suuri muudatusi, nt keskkonnasäästlikke lahendusi pakkuva energiateenuse pakkuja valimine (62%) või keskkonnasäästlikumate kaubamärkide toetamine (53%).

 

Nissani elektriautode osakonna juht Gareth Dunsmore ütles: „Oleme alati teadnud, et Y-põlvkond on probleemidele lahendusi leidev põlvkond, kuid meie Euroopa uuring näitas ka seda, et nad on tuleviku otsustajad, kes on valmis tegema suuri elustiili muudatusi, et maailma paremaks muuta. Meil on väga hea meel näha, et Y-põlvkond usub, et elektriautod, nagu Nissan LEAF ja e-NV200, mis on juba teedel olemas, on osa lahendusest, mis võimaldab luua jätkusuutlikuma tuleviku. Ettevõttena peame tegema kõvasti tööd, et rahuldada selle grupi huvisid ja vajadusi.”

Ettevõtte Frost & Sullivan vanempartner ning Nissani nutikate transpordilahenduste nõuandekomitee** liige Sarwant Singh ütles: „Uuringus vaadeldud Y-põlvkonnal on potentsiaali mõjutada tulevikus olulisel määral transpordi ja jätkusuutlikkusega seotud otsuseid. Oleme uuringute käigus pidevalt leidnud, et nad on uue tehnoloogia esimesed kasutusele võtjad, eelmiste põlvkondadega võrreldes palju keskkonnasäästlikumad ning üldiselt valmis tegema ohverdusi ja elustiili muudatusi, mis on kooskõlas nende isiklike väärtuste ja uskumustega.”

Nissan on festivali FutureFest, mille korraldaja on innovaatiline heategevusorganisatsioon Nesta, ametlik innovaatiline partner ning seetõttu pidas Gareth Dunsmore kõne, mis uuris autotööstuse tulevikku. Kõne ajal puudutas ta küsimust: „Millal auto ei ole auto?” Kõigepealt käsitles Dunsmore autode evolutsiooni ja seda, kuidas tarbijad saavad peagi oma sõidukeid nutikamalt kasutada, ning vaatles seejärel tuleviku transpordilahendusi ja seda, kuidas Nissan mängib selles põhirolli.

Nissan on alates heitevaba 100% elektriauto Nissan LEAF turuletoomisest 2010. aastal olnud täiselektriliste autode turul teerajaja, keskendudes nutikatele transpordilahendustele, mille lõplik eesmärk on heitevabad sõidukid ja mitte ühtegi liiklussurma. Nüüdseks on üle maailma teedel rohkem kui 230 000 Nissan LEAFi, mis teeb sellest kõige paremini müüdava elektriauto maailmas. Nissan tutvustas hiljuti kolmanda põlvkonna mudelit, mis on varustatud 30 kWh akuga, mille sõiduulatus on eelmise mudeliga võrreldes 26% suurem ja mis suudab ühe laadimisega läbida kuni 250 km.

Võib olla üllatav, et suuremal osal küsitluses osalenud Y-põlvkonnast oli auto (77%). Kuigi nad ei pruugi praegu sõita elektriautodega, on nad tuleviku sõidutehnoloogia kasutamiseks valmis. Ligikaudu kaks kolmandikku ütlesid, et nad ostaksid järgmise 10 aasta jooksul suure tõenäosusega hübriidauto, ja üle poole vastanutest ütlesid, et nad ostaksid elektriauto.

Tõestuseks pidevast pühendumisest ohutuma ja jätkusuutlikuma tuleviku loomisele on Nissan Motor Company alates 2009. aastast olnud Dow Jonesi jätkusuutlikkuse indeksi (DJSI) Aasia ja Vaikse ookeani piirkonna liige ning ettevõte lisati hiljuti ka maailma indeksisse, mis jälgib üle maailma juhtivaid jätkusuutlikkusele pühendunud ettevõtteid.

Lisateavet FutureFesti kohta leiate aadressilt http://www.futurefest.org/

*Y-põlvkond on inimesed, kelle sünniaasta on vahemikus 1982 kuni 2004. Y-põlvkond järgneb demograafilises järjestuses X-põlvkonnale. Seda põlvkonda seostatakse tihti tehnoloogia ja suhtlusmeediaga. Teise nimega põlvkond Y.

**Nissan kutsus nutikate transpordilahenduste nõuandekomitee kokku 2016. aasta aprillis. Nõuandekomiteed juhib Nissani
Euroopa elektriautode osakonna juht Gareth Dunsmore ja selle eesmärk on edendada nutikate transpordilahenduste debatti Euroopa autotööstuses. Selle kaksteist liiget esindavad erinevaid ettevõtteid ja organisatsioone, nagu Euroopa kliimafond, Frost & Sullivan ning Ecotricity.