NISSAN VALMISTUB 2016. AASTA LE MANSI SÕIDUKS
- Hoy on Le Mansi debüüdiks valmis
- Nissan on Le Mansi valitseja
- LM P2 valitsemine – Nissan on oma klassi parim alates 2011. aastast
Chris Hoy on pärast edukat katset Le Mansi debüüdiks valmis
Olümpiamängude rattalegend Sir Chris Hoy on pärast eile Circuit de la Sarthe’i ringrajal toimunud iga-aastase Le Mansi proovisõidupäeva edukat läbimist valmis oma Le Mansi 24 tunni sõidu debüüdiks.
Hoy sõidab oma 24 tunni sõidu debüüdil LM P2 klassis koos Renault’-Nissani liidu sportlase Andrea Pizzitola ja Briti võidusõitja Mike Munemanniga Algarve Pro Racingu tiimis nende Nissani mootoriga Ligieril.
2015. aasta Euroopa Le Mansi sarja LM P3 klassi tšempion läbis 30 ringi / 408,88 kilomeetrit legendaarsel Le Mansi ringrajal, sest valmistub saama esimeseks klassikalisel Prantsuse kestussõidul võistlevaks suveolümpiamängude medalistiks.
„Auto ei kõhelnud hetkekski. Sealne rada oli sõidu alguses väga puhas ja libe, kuid sellegipoolest olin väga rahul oma ringiaegadega ja suutsin saavutada edumaa ning muutusin üha kiiremaks," ütles Hoy.
„On tore taas naasta sellele rajale – see on nii oivaline ringrada. Võidusõidunädalavahetust oodates ei keskendu ma tegelikult tulemustele, vaid püüan anda endast parima.
Autos olles sõidan oma võimete piiril – mitte üle võimete – ja püüan finišeeruda. Selle võidusõidu üleelamine on paras katsumus. Ma tõepoolest ei mõtle kaugele ette, vaid püüan teha oma tööd.
Niipea, kui hakkad mõtlema võitmisele või poodiumikohale pääsemisele, viib see su tähelepanu sellelt, mida üritad teha."
Pärast edukaimaks Briti olümpiasportlaseks saamist 2012. aastal Londonis lõpetas Hoy sellele järgneval aastal rattasportlase karjääri ja hakkas keskenduma oma n-ö hobile autoroolis.
Seoses oma rolliga Team GB Olympicu sponsorina registreeris Nissan Hoy kõigepealt Briti GT meistrivõistlustele 2014. aastal Nissan GT-R NISMO GT3-ga. Nissan pani ta läbi tegema oma intensiivset sõitjate arendusprogrammi, mis loodi selleks, et muuta GT Akadeemia eduka programmi „Mängurist võidusõitjaks" lõpetajad professionaalseteks sõitjateks.
Hoy jõudis oma debüüthooajal poodiumikohale ning liikus edasi Euroopa Le Mansi sarja eelmisel aastal uues Nissani mootoriga LM P3 prototüübi klassis.
Hoy võitis kolm esimesest neljast võidusõidust, sõites Nissani mootoriga Ginettal Team LNT ridades koos kaasjuhi Charlie Robertsoniga, et haarata endale LM P3 juhi tiitel.
Hoyl, Pizzitolal, Munemannil ja Algarve Pro meeskonnal on esmaspäeval, 13. juunil kavas Le Mansi 24 tunni sõidu administraatori kontrollid (kl 14.50) ja tehniline ülevaatus (kl 15.30) enne esmakordset rajale minekut kolmapäeval, 15. juunil.
Le Mansi proovisõidupäeval on LM P2 klassi parimad Nissani meeskonnad
Nissan ja NISMO on LM P2 klassi parimad Le Mansi 24 tunni sõidu proovisõidupäeval, täites täna ajatabelis 19 kohta 20 parimast.
Nissani mootoriga on varustatud 33% kogu tänavu Le Mansi stardirajale minevatest sõidukitest ning läbisid need 4,5-liitrised 450 hj mootorid 1431 ringi Circuit de la Sarthe’i ringrajal – kokku 19 503 kilomeetrit kahe neljatunnise sõidu jooksul.
Prantsuse tippsõitja Tristan Gommendy saavutas Eurasia Motorsporti tiimi parimad ajad oma Nissani mootoriga Orecal.
Signatech Alpine’i tiim jäi teisele kohale, edestades G-Drive Racingu tiimi nr 26 Orecat.
Nissani Super GT meistrivõistlused üksteise järel võitnud Tsugio Matsuda naasis Le Mansi sõidule, et valmistuda võidusõiduks koos mulluse LM P2 võitja KCMG-ga.
Matsuda on varem osalenud KCMG-ga võidusõidul kolmel korral, finišeerudes teisena Silverstone'is 2014. aastal ja võites samal hooajal Circuit of the Americase ringrajal sarja FIA World Endurance Championship.
Nissan plaanib lõpetada LM P2 ajastu veel ühe võiduga Le Mansi sõidul
Nissan on olnud LM P2 klassi parim alates oma debüüdist 2011. aastal ja NISMO mootoriga meeskondade vorm näitab 2016. aastal jätkuvat soorituseelist.
2016. aasta hooaeg on VK-spetsifikatsiooniga mootorite viimane võistlusaasta, sest uued LM P2 eeskirjad annavad avalöögi uuele ühe margi mootorite hooajale.
Alates oma debüüdist Sebringi rahvusvahelisel ringrajal kontinentidevahelise Le Mansi karika sarja avaringil on Nissan võitnud 61 võidusõitu 66-st ILMC, FIA World Endurance Championshipi ja Euroopa Le Mansi sarjas – uskumatu 92% võidumäär.
Eelmisel hooajal kihutas Nissan FIA WECi sarjas G-Drive Racingu ja Euroopa Le Mansi sarjas Greaves Motorsporti tiimiga ning võttis oma neljanda Le Mansi 24 tunni sõidu võidu KCMG tiimiga.
Nissani mootor on FIA WECil muutunud nii domineerivaks, et iga 2016. aastal LM P2 klassis osalev meeskond on valinud NISMO mootori.
Lisaks Le Mansi 24 tunni sõidu rajal rivistuvale 20 autole on Nissani mootoriga varustatud ka kõik 22 LM P3 prototüüpi, mis osalevad 24 tunni sõidu rohelise lipuga antud stardile eelneval pühapäevahommikul toimuval toetussõidul „Road to Le Mans”.
Kalender
4.-5. juuni
Le Mansi 24 tunni sõidu proovisõidupäev
11.-12. juuni
Jaapani vormel 3 meistrivõistlused, Suzuka, Jaapan
12.-13. juuni
Le Mansi 24 tunni sõidu tehniline ülevaatus
18.-19. juuni
Le Mansi 24 tunni sõit
Australian Supercars, Hidden Valley, Darwin, Põhjaterritoorium
Nissan Micra Cup, Autodrome St-Eustache, Québec, Kanada
25.-26. juuni
Blancpain GT Series Endurance Cup, Circuit Paul Ricard, Prantsusmaa
Pirelli World Challenge, Road America, WI, USA
Video
Daytona, Le Mans, Spa-Francorchamps ja Nürburgring – me armastame 24 tunni sõite. Meenutage Nürburgringi tipphetki, kus me ei pidanud lahingut üksnes 150 rivaaliga, vaid ka vihma, udu, tuule ja rahega!
https://www.youtube.com/watch?v=urUNnUckPdg&feature=youtu.be