ELEKTRIAUTODE MARATONI VÕITIS LEEDU TRANSPORDI JA KOMMUNIKATSIOONI ASEMINISTER
Teist aastat järjest toimus Leedus elektriautode maraton, mis lõppes Palangas 6. mail 2016. Leedu kõige populaarsemal teel Vilniusest suurimasse suvekuurordisse Palangasse võistles kümme meeskonda, kellel olid identsed Nissan LEAF-i elektriautod. Sel aastal võitsid sõidu Leedu transpordi ja kommunikatsiooni aseminister ning tuntud rallisõitja Saulius Girdauskas ja Leedu Maanteeameti direktor Egidijus Skrodenis.
Meeskond läbis 332 km pikkuse vahemaa 4 tunni ja 48 minutiga (aeg sisaldab laadimisaega). Elektriautode maratoni organiseerijate Energy Supply, Nissani ja Autoeventuse eesmärk on edendada Leedus uut keskkonnasäästlikku ning mugavamat transpordiviisi, mis on Baltimaade teedel muutumas järjest tavapärasemaks.
„Kindlasti on elektriauto haldamine ja sellega sõitmise peensuste mõistmine hoopis midagi muud kui tõelise ralliautoga sõitmine,” ütles kohe pärast autasustamist maratoni võitja S. Girdauskas, „kuid maraton andis meile parema ülevaate sellest, miks kohtab meie teedel endiselt nii vähe elektriautosid. Elektriautod on ideaalsed, kuid korraliku laadimistaristu puudumine muudab protsessi aeglasemaks. Nüüdseks oleme kinnitanud projekti, mille kohaselt töötatakse Leedus järgmiseks aastaks välja elektriautode ulatuslik kiirlaadimisvõrgustik, mis muudab elektriautodega reisimise palju mugavamaks.”
Maratonist võtsid osa ka Vilniuse omavalitsuse, Leedu liikluspolitsei ning tuntud muusikute ja meediaesindajate meeskonnad. Iga meeskond koosnes kahest või kolmest kaheliikmelisest rühmast.
Kõik maratonist osavõtjad võistlesid 100% elektriautoga Nissan LEAF, mis oli varustatud uue 30 kWh akuga, nii et võitja määrasid õige marsruut, optimaalne kiirusevalik ja meeskonna leidlikkus.
Kõiki Nissan LEAF-e jälgis süsteem Ecofleet ning reaalajas kaardikujutis oli peale sündmuse korraldajate ja politseiametnike suurimate uudisteportaalide vahendusel nähtav ka elektriautode fännidele.
Võidusõidu reeglite järgi viis marsruut Vilniusest Palangasse ja kiirusepiirangud puudusid. Laadida sai igas avalikus laadimisjaamas. Laadimisaeg oli piiratud 30 minutiga. Maratoni korraldajad koos ettevõttega ABB paigaldasid ainult ühe lisa kiirlaadimisjaama (Vievise ja Elektrenai läheduses juba oli kaks jaama), et aidata võistlejatel läbida 332-kilomeetrise teekonna lõppfaas Leedu idaosast lääneossa.
2016. aasta oktoobriks paigaldatakse Vilniuse–Klaipėda maantee äärde kokku üksteist kiirlaadimisjaama. 2017. aasta lõpuks paigaldatakse Poolat ja Lätit ühendavale maanteele E67 veel kaheksa kiirlaadimisjaama.