NISSAN JA ENEL LISAVAD ÜHENDKUNINGRIIGIS SÕIDUKI-JAOTUSVÕRGU KATSES ENERGIAVÕRGULE VÕIMSUST JUURDE / AUTOSPIRIT / Uudised

NISSAN JA ENEL LISAVAD ÜHENDKUNINGRIIGIS SÕIDUKI-JAOTUSVÕRGU KATSES ENERGIAVÕRGULE VÕIMSUST JUURDE

  • Katse hõlmab 100 sõiduki-jaotusvõrgu (V2G) üksust.
  • V2G tehnoloogia tagab nõudmisel 1 MW suuruse võimsuse.
  • Kliendid saavad kasumit, müües sõidukitesse salvestatud energia tagasi võrku.

Nissan ja rahvusvaheline energiaettevõte Enel kinnitasid täna kavandid suure sõiduki-jaotusvõrgu (V2G) katse alustamiseks. Taolist katset korraldatakse Ühendkuningriigis esimest korda. Katse käigus võetakse kasutusele ja ühendatakse Ühendkuningriigi energiavõrku 100 V2G sõidukit, mis võimaldab elektriauto Nissan LEAF ning elektrikaubiku e-NV200 eraklientidel ja sõidukiparki haldavatel klientidel müüa oma sõiduki akupaketti salvestatud energia tagasi võrku.

See teadaanne toob Ühendkuningriigis kaasa uue põneva energiahalduse ajastu, mis muudab põhjalikult viisi, kuidas energiat võrku edastatakse. Võrgu laienemisel saab tipptasemel V2G tehnoloogiast pöördepunkt Ühendkuningriigi elektriautode (EV) omanikele, sest plaani järgi saab sellest alternatiivne sissetulekuallikas.

 

„Tegemist on Nissani jaoks murrangulise hetkega,” ütles Nissan Europe’i esimees Paul Willcox. „Oleme alati teadnud, et meie elektriautod ei ole lihtsalt sõidukid ja kaubikud, vaid jätkusuutlik salvestatud energia allikas. Seda veendumust me täna ka tõestasime, sest ühendasime jõud, et muuta Ühendkuningriigi energiavõrk stabiilsemaks. Koostöös ettevõttega ENEL välja töötatud sõiduki-jaotusvõrgu tehnoloogia suudab varustada Ühendkuningriigi rahvastikku stabiilselt energiaga, võimaldades samas elektriautode omanikel raha teenida.”

„Olenemata sellest, kas tegemist on päikesepaneelide, tuuleturbiinide või elektriautodega, kerkivad rohelise energia allikad kiiresti järjest rohkem esile. Tänane teetähiseks olev katse Ühendkuningriigis on ülitähtis hindamisel, kui teostatav on erinevate energiaallikate kasutamine võrgu varustamiseks. Me näeme Nissani elektriautodes tuleviku liikuvaid energiakeskuseid, mis aitavad välja töötada nutikama energiavõrgu ja rajavad teed taastuvenergia ulatuslikumale kasutamisele.”

Taoline ettevõtmine on osa Eneli ja Nissani pühendumusest luua terviklik elektriautode ökosüsteem, mis ulatub autost palju kaugemale ja pakub energiatööstusele uusi lahendusi.

Kui praegu ühendada kõik 18 000 Nissani elektriautot Ühendkuningriigi energiavõrguga, toodaksid nad kokku sama palju energiat kui 180 MW elektrijaam. Mahu suurendamisel tulevikus, kui kõik Ühendkuningriigi teedel sõitvad autod liiguvad elektri jõul, suudaks sõiduki-jaotusvõrgu tehnoloogia virtuaalse elektrijaamana toota kuni 370 GW. Selline energiavõimsus suudaks varustada kolme Ühendkuningriigi, Saksamaa ja Prantsusmaa suurust riiki.

V2G tehnoloogia võimaldab elektriautosid täielikult elektrivõrku integreerida, mis parandab võrgu suutlikkust kasutada taastuvenergiat. See ühendab taastuvaid energiaallikaid veelgi rohkem ja muudab need taskukohasemaks. Eneli välja töötatud V2G laadimistaristu annab elektriautode eraomanikele ja suuri elektriautoparke haldavatele ettevõtetele võimaluse töötada välja liikuvaid energiakeskusi, ühendades oma sõidukid võrku. Süsteem võimaldab Nissani elektriautode omanikel ühineda võrguga, et laadida auto akut väikese nõudluse ja odava hinna perioodil. Sellisel juhul saab akusse salvestatud elektrit kasutada kodus ja tööl ajal, kui tasud on kõrgemad, või anda energiat võrku tagasi. See avab elektriauto omanikele lisatulu allikad.