TÄIESTI UUS NISSAN NP300 NAVARA TÕSTAB PIKAPITE TURUL STIILI JA SOORITUSVÕIME OSAS LATI UUELE KÕRGUSELE / AUTOSPIRIT / Uudised

TÄIESTI UUS NISSAN NP300 NAVARA TÕSTAB PIKAPITE TURUL STIILI JA SOORITUSVÕIME OSAS LATI UUELE KÕRGUSELE

  • Uus viie hoovaga tagavedrustus pakub crossoverile omaseid sõiduelamusi, tegemata seejuures maastikuvõimekuse või jõulisuse arvelt järeleandmisi 
  • Uus tehnoloogia ja rikkalik varustus, kuhu kuuluvad muu hulgas täisvaatemonitor, esikokkupõrke ennetussüsteem, NissanConnecti 7-tolline satelliitnavigatsioonisüsteem ja LED-esituled 
  • Rabav uus välimus ja salong, suurepärased tehnilised näitajad ning crossoverile iseloomulik mugavus ja rafineeritus
  • Uus 2,3-liitrine dCi mootor on võimsam, ökonoomsem ja keskkonnasäästlikum
  • Muljetavaldav haagise vedamise võimekus ja kandevõime 
  • Rikkalike lisavarustuse variantide ja varustustasemetega mitmekülgne masin 
  • Oma klassi parim viieaastane või 160 000 km tootjagarantii 

Täiesti uus Nissan NP300 Navara, mis ühendab endas Nissani crossoverite tehnoloogia parimad omadused ning enam kui 80 aasta pikkuse pikapite projekteerimise ja tootmise kogemuse, on tugev ja nutikas mudel, mis tõstab ühetonnise kandevõimega pikapite klassis lati uuele kõrgusele.

 

Uue sõiduki arendustöö võib võtta lühidalt kokku nii: uus mudel on varasemast mugavam ja rafineeritum, kuid pakub endiselt NP300 Navarale iseloomulikku suurepärast maastikuvõimekust, vastupidavust ja kandevõimet. Uue mudeli tugeva ja sitke veermiku juures on tehtud hulgaliselt tehnilisi uuendusi, mis on veelgi parandanud nii sõiduomadusi kui ka praktilisust. Uus NP300 Navara, mis esindab samasugust crossoverile omast käsitusviisi nagu oma klassi lipulaevad Qashqai, X-Trail ja Juke, meenutab rafineerituse, stiili, mugavuse ja kvaliteedi poolest pigem sõiduautot ning toob pikapite turule mitmed tehnoloogiad, mida selles sõidukiklassis pole varem kasutatud.

Uue NP300 Navara kvaliteedist annab tunnistust ka turul esimest korda pakutav viieaastane või 160 000 km tootjagarantii, mis tagab kliendile veel suurema meelerahu. 

Sõit ja juhitavus 

NP300 Navara väljatöötamise üks põhieesmärke oli muuta mudel rafineeritumaks ja pakkuda crossoverile omaseid sõiduelamusi. Et seda saavutada, tegemata seejuures sõiduki palju kiidetud maastikusuutlikkuse arvelt järeleandmisi, võttis Nissan Double Cabi versiooni juures kasutusele uhiuue viie hoova ja keerdvedrudega tagavedrustuse, mis pakub märksa paremat sõidumugavust ja kindlamat juhitavust. Lisaväärtusena on see 20 kg kergem kui varem kasutusel olnud lehtvedrustus.

King Cabi versiooni juures kasutatud lehtvedrustust on eelmise põlvkonna mudeliga võrreldes tunduvalt täiustatud. Uued alakinnitusega vedrud pole varasematest ülakinnitusega lehtvedrudest mitte üksnes 7 kg kergemad, vaid lisaks on tänu nendele King Cabi tagarataste pealesõidunurk 3,1% suurem ning sõidumüra väiksem.

Uue NP300 Navara täiustatud tagavedrustus tagab ka parema manööverdusvõime. Tänu 50 mm väiksemale teljevahele on uue põlvkonna mudeli pöördering 12,4 m. 

Tehnoloogia 

Nissani uuenduste, ootuste suurenemise ja varem eksklusiivseks peetud funktsioonide kõikide autojuhtide käeulatusse paigutamise tõttu on uue NP300 Navara salongi varustuses palju uut tehnoloogiat. Sõidukiklassis, kus uusima mugavus- ja ohutusvarustuse kasutuselevõtuga üldiselt ei kiirustata, viib see lati taskukohase salongitehnoloogia osas uuele tasemele. Täisvaatemonitor (AVM) ja esikokkupõrke ennetussüsteem (FEB) – crossoverite kõrgelt tunnustatud ohutussüsteemid – on pikapite turul midagi seninägematut ning seetõttu pakub NP300 Navara klientidele rohkem tipptasemel tehnoloogiat kui ükski varasem pikap.

Ohutumat sõitu ja paremat teelpüsivust tagama loodud Navara puhul on uudne ka elektrooniline suurhõõrdediferentsiaal (eLSD). See täiustatud süsteem jälgib piduriandurite abil pidevalt rataste kiirust. Kui üks telje ratastest pöörleb teisest kiiremini, pidurdab süsteem veidi kiiremini pöörlevat ratast. Lõpptulemuseks on parem haarduvus, tasakaal kurvides ja palju turvalisem tunne.

Mugavuse ja ohutuse eest hoolitsevad ka spetsiaalselt NP300 Navara omanike vajadusi silmas pidades välja töötatud kiirushoidik, mägipidur (HDC) ja nõlvaltstardiabi (HSA) ning samuti võtmeta sisenemissüsteem, tahavaatekaamera ja parkimisandurid. 

Kujundus – crossoveri stiil kohtub Nissani legendaarse praktilisusega

Nissani uudne disainikäsitlus on muutnud sõiduautode turgu – latt on seatud uuele kõrgusele ning loodud on crossoveri funktsionaalsuse ja stiili eeskuju. Uue NP300 Navara iga detaili puhul on tunda kirge julge disaini, esmaklassilise kvaliteedi ja erakordse funktsionaalsuse järele. Selle tulemusena on sündinud oma klassi kõige pilkupüüdvam ja täiuslikum pikap.

Nissani Barcelona tehases toodetud NP300 Navara, mis on kujundatud ja projekteeritud spetsiaalselt Euroopa tarbijate konkreetseid nõudmisi ja eelistusi silmas pidades, pakub nii King Cabi kui ka Double Cabi versioonina jõulist, kuid sportlikku stiili. Kumerad ja nõgusad pinnad annavad sõidukile dünaamilise ja julge väljanägemise. Nissanile iseloomulik V-kujuline eesmine iluvõre ja bumerangikujulised LED-päevatuled muudavad mudeli margi selgelt äratuntavaks.

Nissani põhimõtet, mille kohaselt NP300 Navara kujunduses järeleandmisi ei tehta, rõhutab veelgi see, et uuel mudelil on üks kõige täiuslikumaid aerodünaamikapakette, mis pikapitele kunagi loodud. Kujunduse iga aspekti uurimise ja arendamise tulemusena sai mudel sellise kuju, millel on eelmise mudeliga võrreldes 3,6% väiksem aerodünaamiline takistuskoefitsient. Sellist märkimisväärset täiustust võimaldasid mitmed nutikad disainilahendused, kaasa arvatud kabiini ja kasti vaheline painduv tihend, mis aitab tagada sujuva õhuvoo kabiini ja kasti liitekohas. Ees on kasutusele võetud uus kapoti tihend ja alumine esispoiler, samal ajal kui uus tagaluugi spoiler kontrollib ning suunab auto kohal ja ümber tekkivat õhuvoolu.

Täiesti uue kuue saanud salong pakub esmaklassilist sõidumugavust. Interjööri iga aspekt on hoolikalt läbi mõeldud, et pakkuda juhile ja kaassõitjatele maksimaalset kvaliteeti, mugavust, ruumikust ja praktilisust.

Armatuurlaud on täiesti uue, n-ö tahutud kujundusega, mis muudab salongi ruumikamaks ja avatumaks. Ergonoomilised nimmetoega esiistmed, mille loomisel on kasutatud NASA tehnoloogiat, aitavad juhil kauem erksana püsida.

Et pakkuda sõitjatele õdusamat keskkonda, on nii King Cabi kui ka Double Cabi varustusse võetud kahetsooniline digitaalne kliimaseade, uus tagaistme õhutussüsteem ja istmekujundus. 

Mootorid ja käigukastid   

Suurepärased mootorid vajavad suurepärast käigukasti – ja taas avaldab uus NP300 Navara muljet. Viimase põlvkonna mudel on saadaval nii nelikveolisena ja valikus on standardne kuuekäiguline käsikäigukast või seitsmekäiguline automaatkäigukast.

NP300 Navara uus 2,3-liitrine dCi mootor on kuni 24% säästlikum kui eelkäija ning on ühtlasi oma klassi kõige ökonoomsem. Mootor on saadaval kahe versioonina: 120 kW ja 140 kW. Neist võimsama juures on Nissan kasutanud kahte turboülelaadurit. Tänu kütusekulu sellisele vähendamisele on omamiskulud erakordselt väikesed ja CO2 heitkogus oluliselt tagasihoidlikum. Hinnangute kohaselt hoiavad uue NP300 Navara omanikud ainuüksi kütusekuludelt kolme aasta / 60 000 km jooksul kokku 1500 eurot eelmise mudeliga võrreldes. 

Nelikvedu 

Uus NP300 Navara on ootuspäraselt võimekas nii maastikul kui ka maanteel. Nelikvedu põhineb eelmise põlvkonna mudeli õnnestunud konstruktsioonil ning tagab karmil maastikul kindla haarduvuse ja veojõu.

Süsteem lülitatakse sisse ja välja elektrooniliselt armatuurlaual paikneva pöördnupu abil. Parima ökonoomsuse ja juhitavuse tagamiseks võivad juhid maanteel kasutada kaherattaveorežiimi. Maastikutingimustes võivad juhid valida 4HI-režiimi kiirustel kuni 100 km/h.

NP300 Navara maastikuvõimekust tõstab veelgi esile võimalus rakendada aeglast nelikvedu. Aeglase nelikveo (4LO) seadistus, mis aitab sõidukil järskudest ja libedatest nõlvadest üles ronida, kannab ratastele veelgi rohkem pöördemomenti. Selliste keeruliste maastikuolude jaoks on saadaval mehaaniline diferentsiaalilukk.

Lisaks rikkalikule pardasüsteemide valikule kuulub NP300 Navara mudelite standardvarustusse mägipidur (HDC). Keskkonsoolil oleva nupu vajutamisel aktiveeritav süsteem tuvastab andurite abil rataste kaapimise ja haarduvuse. Nõlvast kontrollitult laskumiseks hoiab see automaatselt kiirust ja pidurdab. Juhid võivad nõlvast laskumisel kiirust suurendada veidi gaasipedaali vajutades.

Nõlvaltstardiabi (HSA) on veel üks kiidusõnu pälvinud funktsioon, mille kasutamisel oma crossoveri mudelitel on Nissan olnud teerajajaks. Süsteemi on kohandatud NP300 Navara konkreetsete nõuete ja kandevõime järgi ning see pakub autojuhtidele veelgi rohkem meelerahu – isegi raskete haagiste vedamisel. HSA hoiab pidurit all, et takistada sõidukil kallakul kohaltvõtul tahapoole veeremast – pidur vabastatakse automaatselt 2–3 sekundi pärast.

Kandevõime ja haagise vedamine 

Teades, et pikapite omanikel on oma sõidukite suhtes suured nõudmised, muudeti kõigi NP300 Navara versioonide kandevõime ja haagise vedamise võime veel paremaks. Kandevõime on nüüd üle ühe tonni ning sappa võib sõiduk võtta koguni 3500 kg haagise. Uus NP300 Navara on kõige karmimateks ja raskemateks töödeks ja seiklusteks valmis.

Uuenduste poolest paistab silma ka veokast, kus on kasutatud Nissani kiidetud siinisüsteemi. Nii salongi tagaseinas kui ka veokasti külgedes on tugevad siinid, mille abil saab õrnemaid esemeid väga paindlikult paigale fikseerida. Mööda siine liikuvaid klambreid kasutades on ka väga ebakorrapärase kujuga esemeid lihtne kinnitada.

Et omanikud saaksid veelgi rohkem asju kaasa võtta, on uue Double Cabi kast eelmise mudeli omast 67 mm pikem ning on ühtlasi oma klassi pikim: 1578 mm. King Cabi veokasti pikkus on 1788 mm. 

Varustustasemed 

Täiesti uus NP300 Navara on saadaval nelja varustustasemega (Visia, Acenta, N-Connecta ja Tekna), mis kõik on erakordselt rikkalikud. Igal mudelil on kuni seitse turvapatja, elektrooniline piduridiferentsiaal, automaatne hädapidurdus, maastikusõiduks mõeldud elektroonilised abisüsteemid (nt nõlvaltstardiabi), veokonks ja elektriaknad.

Lisavarustus 

Nissanil on selles klassis pikk ajalugu, mille jooksul on ta hakanud suurepäraselt mõistma, kuidas omanikud oma sõidukeid kasutavad. Iga pikapi ostuotsuse tegemisel mängib olulist rolli lisavarustus, mis võimaldab omanikel oma sõidukit täiuslikult kohandada – seepärast on Nissani viimase põlvkonna mudel varustatud mitte vähema kui 125 lisatarvikuga.

Ametlikult kuuluvad NP300 Navara lisatarvikute valikusse tarvilikud asjad nt liugpõhjaga veokast ja uue kujundusega kõva kate, mis kaitseb koormat ja tagab selle turvalisuse. Klientidele, kes soovivad oma sõiduki väljanägemist veelgi isikupärasemaks muuta, pakub Nissan mitmesuguseid stiililisandeid, sh valuvelgi, külgmisi relsse ja kroomliiste.

Nissan Europe’i tarbesõidukite valdkonna direktor Ponz Pandikuthira kommenteeris: „Alates 1933. aastast, mil ehitasime esimese pikapi, on üle 14 miljoni kliendi 180 riigis üle maailma otsustanud pere, kolleegide ja kauba transportimisel – mida vahel tuleb teha väga karmides oludes – just Nissani pikapi kasuks. Nissani pikapitest on kujunenud lahutamatud kaaslased ja usaldusväärsed tööpartnerid nii ettevõtete kui ka kaupmeeste jaoks. Uus Nissan NP300 Navara, mis esindab Nissani pikapite 12. mudelipõlvkonda, tugineb ülipõhjalikele kogemustele ja klientide tagasisidele ning viib pikapite sooritusvõime, rafineerituse, mugavuse ja omamiskulud täiesti uuele tasemele.

Uus NP300 Navara, mis paistab silma muljetavaldava sooritusvõime, ohutuse, tehnoloogia ja mugavuse ning väikeste omamiskulude poolest, on ideaalne partner nii töö- kui ka puhkesõitudeks.