Jooge enne sõitmist vett: Nissan juhib tähelepanu ohtudele, mis tekivad, kui juhil on vedelikupuudus
- Kui juhtidel on vedelikupuudus, teevad nad enam kui kaks korda rohkem vigu.
- Vead on võrdväärsed sellega, kui inimesel on juba kerge alkoholijoove.
- Kaks kolmandikku juhtidest ei tunne vedelikupuuduse sümptomeid ära.
- Nissani video NISMO võidusõidujuhiga Lucas Ordonez’iga demonstreerib uuenduslikku autotööstuse lahendust – higi tuvastav tekstiil.
13.10.2017 – Nissan julgustab juhte vett jooma, et tõsta teadlikkust sellest, millist mõju võib vedelikupuudus ohutusele avaldada.
Alkoholi tarbimise mõjud sõiduohutusele on hästi teada, kuid uuringuid juhtide vedelikupuuduse ohutute tasemete kohta on võrdlemisi vähe.
2015. aasta uuring1, mida rahastas Euroopa Hüdratsiooni Instituut ja mille korraldas Loughborough Ülikool Ühendkuningriigis, avaldas järgmised tulemused.
- Juhid, kes jõid tunnis ainult lonksu vett (25 ml), tegid teel olles enam kui kaks korda rohkem vigu kui juhid, kes olid vett joonud piisavalt.
- Vigade arv oli võrdne vigade arvuga, mida tegid inimesed, kelle alkoholisisaldus veres oli 0,08%, ehk praegune Ühendkuningriigis lubatud alkoholisisaldus veres.
- Vigade hulka kuulusid liiga hiline pidurdamine, ebastabiilne sõitmine sõiduraja piires ning isegi sõiduraja märgistuse ületamine.
Peale selle ei suuda ligikaudu kaks kolmandikku juhtidest ära tunda vedelikupuuduse sümptomeid, milleks on väsimus, uimasus, peavalu, kuiv suu ja aeglasem reaktsiooniaeg.2
Probleemi lahendamiseks piisab sellest, kui juua rohkem vett. 2013. aastal kahe ülikooli korraldatud uuring3 näitas, et inimesed, kes jõid enne vaimse tegevuse alustamist umbes pool liitrit vett, reageerisid 14% kiiremini kui need, kes ei joonud vett.
Nissan demonstreeris uuenduslikku lahendust. Nissan sai inspiratsiooni sellest, et igast kuuest inimesest üks kasutab nüüd kantavat tehnoloogiat4, ning mõtles tervise- ja heaolutööstuse lahendustele tuginedes välja võimaluse, kuidas kasutada edaspidi autotööstuses täiustatud nutikaid materjale.
Koostöös Hollandi disainibrändiga Droog integreeriti crossover’isse Nissan Juke higi tuvastav tipptasemel kate nimega SOAK. Kasutades seda lahendust Juke’i roolil ja esiistmetel, on tulemuseks lihtne, kuid tõhus hoiatussüsteem, mis annab juhile teada, kui ta peab rohkem vett jooma.
SOAK-kate töötab väga lihtsal põhimõttel muutes higiga kokkupuutel, näiteks inimese käed või pärast treeningut riided, värvi. Vedelikupuuduse korral muutub SOAK-kate kollaseks, pärast vedeliku tarbimist siniseks.
Nissani GT Academy võitja ja NISMO (Nissani mootorispordi) sõitja Lucas Ordonez osaleb videos, mille eesmärk on tõsta teadlikkust sellest, millist mõju võib vedelikupuudus ohutusele avaldada.
NISMO meditsiinikonsultant dr Harj Chaggar ütles: „Paljud sportlased teavad väga hästi, kui oluline on vett juua, kuid paljud inimesed, kes ei tegele aktiivselt spordiga, ei tea, millist mõju avaldab vedelikupuudus füüsilisele sooritusele. Autosse sisseehitatud higi tuvastav tehnoloogia on uuenduslik viis probleemile tähelepanu juhtimiseks ja see hoiatab juhti, aidates nii vältida õnnetusi.”
Uuendusliku SOAK-katte lõi ettevõtte Droog teadlane ja disainer Paulien Routs.
Paulien ütles: „Esialgu oli plaan kasutada SOAK-i spordiriietes. Minu eesmärk oli luua uuenduslikke lahendusi, mis aitavad nende kandjat, kasutades uut tehnoloogiat, mis muudab moe ja tekstiilid funktsionaalsemaks, ning luua uusi viise, kuidas parandada meie tervist.”
Kuigi Nissanil pole praegu plaanis higi tuvastavat tehnoloogiat Juke’is üldiselt kasutusele võtta, demonstreerib see hästi kaubamärgi lähenemist uuenduslikkusele ja ohutustehnoloogia arendamisele. Juke on juba varustatud paljude Nissani intelligentsete transpordilahendustega. Nende hulka kuuluvad intelligentne täisvaatemonitor koos liikuvate objektide detektoriga, pimeala jälgimise süsteem ning sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem.