NISSANI SÕIDURAJALT KÕRVALEKALDUMISE HOIATUSSÜSTEEMIGA LIIGUME OHUTUMA PUHKUSEHOOAJA POOLE
- Uus Note'i sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem suurendab sõiduohutust.
- Nissani insenerid on uue süsteemi katsetamiseks sõitnud Euroopas läbi üle 100 000 km.
- Nissan pakub B-klassi sõiduki kohta suurepärast tipptehnoloogiat ja stiilset disaini.
Euroopas puhkab suvehooajal sel aastal hinnanguliselt 1,14 miljardit perekonda, mis tähendab paljude jaoks pikki maanteesõite läbi Euroopa. Nissani juhid võivad kindlad olla, et katseinsenerid on need kilomeetrid juba läbi sõitnud, et arendada tehnoloogia, mis muudab sõidud ohutumaks. Ideaalne näide on Note'i sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem.
Pikkadel reisidel sõidule keskendumine on lastega reisivate vanemate jaoks paras proovikivi. Uuringute kohaselt hajutavad autos kaasasõitvad lapsed juhi tähelepanu kõige enam, isegi 12 korda rohkem kui mobiiltelefoni kasutamine. Kahjuks põhjustavad hajevil juhid sageli liiklusõnnetusi. 78% õnnetusjuhtumitest, õnnetuse ohu või sõidurajalt kogemata kõrvalekaldumise juhtudest on põhjustatud juhi tähelepanematusest. Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteemid saaksid ära hoida peaaegu ühe kümnest õnnetusest, mis juhtub maanteel sõidurea vahetamisel.
Nissani insenerid sõitsid seda silmas pidades üle 100 000 km ja tuhandeid tunde, et katsetada Nissan Note'i sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteemi, mis on osa Nissani turvakilbist. See sõiduohutuse nutikas uuendus on mõeldud ümbruskonna jälgimiseks, suurendades juhile edastatavate hoiatuste täpsust.
Nissani Euroopa teedel tehtud katsed paljastasid, et tavapärase sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteemi puhul võib esineda häireid kitsastel maapiirkonna teedel ja hoiatusmärguanne võidakse anda liiga vara, kui ei ole arvestatud Euroopa riikide erinevustega sõiduradade märkimises. Uus Note'i sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem kasutab oma sisseehitatud täisvaatemonitori vaateid ja hoiatussüsteemide andmeid, et kohaneda pidevalt teetingimuste ja -tüübiga. See võimaldab Nissan Note'i sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteemil mõista, kas auto sõidab maapiirkonna teel või maanteel, ning muuta juhile edastatavaid hoiatusmärguandeid parajasti kehtivate tingimuste kohaselt.
Kui juht muutub uniseks või on hajevil, antakse märguanne kohe, kui juht hakkab sõidurajalt kõrvale kalduma. Aga tänu täiustatud algoritmile, mis võtab arvesse rooliliigutusi, summutatakse hoiatus, kui juht teeb tahtliku manöövri.
Nissani „turvakilbi" insener Richard Picton: „Nissan soovib, et pered saaksid oma suvepuhkust ohutult nautida. Et sellele kaasa aidata, veetsime 23 Euroopa riigis uut Nissani turvakilpi proovides ja arendades tuhandeid tunde. Turvakilp on mõeldud toimima kui kaasjuht, muutes sõitmise selle võrra ohutumaks."
Uhiuus Nissan Note on varustatud uuendusliku tehnoloogiaga, et sõitmine oleks ohutum. Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem, pimeda ala jälgimise süsteem ja liikuvate objektide detektor moodustavad üheskoos Nissani „turvakilbi", mida täiendab sõiduki ümbrusest 360-kraadist vaadet pakkuv täisvaatemonitor - B-klassis enneolematu parkimisabiseade.
Uus Note mõjub väga ahvatlevalt, sest teeb tipptehnoloogia ja stiilse disaini kättesaadavaks ka B-klassis. Mudeli välimuse ja tehnilise külje kõik aspektid peegeldavat uuenduslikku mõtlemist.
Nissani „turvakilp" koosneb kolmest järgmisest tehnilisest lahendusest
Pimeda ala jälgimise süsteem
See seade, mida kunagi võis leida ainult luksusautode varustusest, kasutab täisvaatemonitori lainurkkaamerat ning võimaldab tuvastada sõidukeid, mis jäävad Note'ist vasakul või paremal pool olevasse pimedasse alasse. Kui ühes nendest pimedatest aladest tuvastatakse sõiduk, süttib Note'i küljepeegli klaasil diskreetne ohutuli. Kui juht annab suunatulega rajavahetusest märku ja süsteem tuvastab ohualas sõiduki, hakkab vilkuma ohutuli ning kostab hoiatav helisignaal.
Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem
Note on ühe teisegi tipptasemel seadme poolest B-klassis murranguline mudel. Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem annab juhile kohe märku, kui sõiduk hakkab oma rajalt kõrvale kalduma. Kuigi võiks eeldada, et see seade vajab esiklaasile paigutatud kaamerat või radarisüsteemi, rakendab Note siinkohal taas sedasama sõiduki taha paigutatud lainurkkaamerat, mida kasutab täisvaatemonitor. Nutikas arvutiprogramm suudab tuvastada isegi kõige kahvatuma teemärgistuse ja kindlaks teha, kas sõiduk hakkab juhi tahte vastaselt (suunatuld näitamata) sõidurajalt kõrvale kalduma. Kui nii juhtub, annab süsteem juhile märku, et too korrigeeriks oma sõidutrajektoori. Maapiirkonnas, kus sõidustiil on paratamatult teistsugune, kohandab süsteem oma tundlikkuse intelligentselt teisele režiimile ümber.
Liikuvate objektide detektor
See uus täisvaatemonitoril põhinev funktsioon on nagu digitaalne kaasjuht, kes aitab jälgida, et miski või keegi tagurdava Note'i teele ette ei jääks. Kui tavaline parkimisabi seade hoiatab juhti teele jääva objekti eest, siis liikuvate objektide detektor edastab helilise ja visuaalse hoiatussignaali, kui keegi või miski sõiduki taga liigub, näiteks kui laps jalutab tagurdava Note'i suunas. Tagaluugile paigutatud täisvaatemonitori kumerläätsega lainurkkaamera jälgib ümbrust enam kui 180 kraadi ulatuses, pakkudes juhile sõiduki taga toimuvast erakordselt ülevaatlikku pilti. Tagumisel kaameral on koguni isepuhastusfunktsioon: vajaduse korral pestakse läätse peenikese veejoaga ja kuivatatakse suruõhuga. Tänu sellele on pilt alati äärmiselt selge. Kaamera pilt kuvatakse Nissan Connecti 5,8-tollisele ekraanile.