PÜRGIDES KINDLALT VÕIDU POOLE, OSALEB NISSAN LE MANSI VÕIDUSÕIDUL MUDELIGA GT-R
- Nissan proovib kestvussõidu võistlusel FIA World Endurance Championship LMP1 tehasemeeskonna toel jõudu Audi, Porsche ja Toyotaga.
- Nissan esitab väljakutse Le Mansi võidusõiduraja vanale kaardiväele.
Nissan astub 2015. aastal Le Mansil võistlustulle mudeliga GT-R, pistes rajal rinda Audi, Porsche ja Toyotaga. See Jaapani autotootja osaleb 2015. aastal ka kestvussõidusarjas FIA World Endurance Championship, olles seal esindatud tervelt kahe oma tehastes valminud LMP1 autoga. Nissani LMP1 autoks on Nissan GT-R LM NISMO, mille ajalugu motospordi valdkonnas ulatub 30 aasta taha ja mis on tunnustusavaldus nende lipulaevana tuntud autole Nissan GT-R.
Nissani LMP1 programm käivitati Nissani uue rahvusvahelise keskuse lähedal Ida-Londonis, kus digiuuenduste areng on Euroopas kõige kiirem. Londonis Brick Lane'il asuvasse meediakeskusesse Old Truman Brewery tulid selle teadaande väljakuulutamise puhuks kokku ACO president Pierre Fillon, Nissani plaaniosakonna juht ja täitevasepresident Andy Palmer, NISMO president Shoichi Miyatanining NISMO kaubamärgi, selle turunduse ja müügi rahvusvaheline juht Darren Cox.
Nissan, mis on tuntud spordiürituste uuendusmeelse turustamise poolest, rakendas F1 ja maineka automargi Infiniti puhul teadlikult ebatraditsioonilist tegevusviisi, olles seotud Red Bull Racingu võidusõitudega. Nissan ei tegele mitte ainult motospordiga - see Jaapani autotootja on nelja-aastase lepingu alusel ka UEFA meistrite liiga ametlik koostööpartner. Lisaks on Nissan 2016. aasta Rio de Janeiro olümpiamängude ametlik koostööpartner.
„Teeme ACOle ja FIAle sügava kummarduse pingutuste eest, mida nad on teinud selleks, et reeglid paika saada," ütles Nissani plaaniosakonna juht ja täitevasepresident Andy Palmer. „LMP1 ei ole tavaline jõuproov, sest kõik meie rivaalid selles klassis rakendavad erisuguseid tehnilisi võimalusi, ja nii ka meie. Soovime tulla võitjaks täiesti isesugusel moel. Me ei taha astuda võistlusesse autoga, mis oleks oma olemuselt järjekordne koopia mõnest Porsche, Audi või Toyota mudelist - tõtt-öelda ei suuda ma neil isegi vahet teha. Meie eesmärk on tulla välja millegi erilaadsega."
Nissan on viimasel ajal suurendanud järjekindlalt oma osa motospordis just tänu sellistele uuenduslikele tegevuskavadele nagu Nissan PlayStation GT akadeemia ja algatus ACO's Garage 56.
Nissan GT-R NISMO GT3 osaleb nüüd võidusõitudel kõikjal maailmas, sealhulgas Euroopas, kus sellega sõidavad GT akadeemia võitjatest NISMO motosportlased. Nissani LMP2 mootor on viimaste aastate silmapaistvaim P2 jõuallikas ja selle autotootja pühendumine algatusele ACO's Garage 56 on tõend tema kirest tehnikamaailmaga seotud katsumuste vastu. Võidusõidurajal saadud kogemusi kasutatakse ära sõiduautode valmistamisel, et teha tehnilisi uuendusi kõigis tootevalikusse kuuluvates mudelites.
„Turundusuuendused on meie jaoks väga tähtsad ja Le Mansi võidusõit on turunduse valdkonnas suurepäraseks hüppelauaks," märkis NISMO kaubamärgi, selle turunduse ja müügi rahvusvaheline juht Darren Cox. „Oleme laiahaardeline, kirglik ja uuendusmeelne autotootja, mis tahab olla esindatud terves maailmas. NISMO ei tähenda lihtsalt Yokohamas asuvat hiigelsuurt hoonet, mis on tulvil tipptasemel motosporditalente. NISMO esindab kõike, mida me võidusõitude juures armastame. Sel aastal osaleb Le Mansil neli meie sõitjat ning nüüd, kus mitmekordne olümpiavõitja Sir Chris Hoy osaleb Briti GT võidusõitudel ja teeb selle spordialaga lähemalt tutvust, on meil tulevikus plaanis ka tema Le Mansile saata."
Uus Nissan GT-R LM NISMO annab Nissanile võimaluse pöörduda tagasi Le Mansile, kus Nissanil on nii mõnedki otsad lahtiseks jäänud.
„Nissan GT-R LM NISMO kujunduse ja ülesehituse väljatöötamine on rahvusvahelise haardega ettevõtmine, mida juhitakse Jaapanist," selgitas NISMO president Shoichi Miyatani. „Meie meeskonda kuuluvad insenerid ja tehnikud Jaapanist, USAst ja Euroopast. Oleme kursis sellega, et LMP1 valdkonnas on konkurents väga karm, seda eriti autotootjate vahel, kuid oleme võtnud kindla sihi muuta oma autosid konkurentsivõimelisemaks ja teiste vastastega igal juhul sammu pidada.
„Otsustasime Le Mansile saata just mudeli GT-R, sest see on Nissani suutlikkuse parim kehastus. GT-R kujutab jõulist pürgimist paremuse poole - see on auto, millega meie poolehoidjad ja kliendid armastavad sõita ning mida nad tahavad igal juhul omada. Nüüdseks on GT-R juba aastaid motospordiüritustel osalenud, näiteks Super GT ja GT3 võidusõitudel. Meie jaoks on LMP1 kõige olulisem tuleproov. Meil on Le Mansil nii mõnedki otsad lahti ja nüüd on meil võimalus Nissan GT-R LM NISMOga esikoht sihikule võtta."
Nissan hoiab võidusõitjate ja motospordisõpradega tihedat kontakti. Järgmise kuue nädala jooksul tegeleb NISMO kampaaniaga #eatsleepRACErepeat, mille eesmärk on motospordifänne oma tegemistesse kaasata. NISMO.TV toodab ka edaspidi muljetavaldavaid filme, mis annavad ülevaate võidusõitmise telgitagustest, pakub fännidele reaalajas voogedastust ning teeb Le Mansis otseülekandeid NISMO toetatavast Le Mansi külast, andes pealtvaatajatele võimaluse olla sündmuste keskmes.
Nüüd tuleb aga palavikuliselt tegutseda selle nimel, et Nissani LMP1 auto 2015. aastaks ka võistlusrajale jõuaks. Edaspidi tehakse teatavaks sõitjad, kes Nissan GT-R LM NISMO rooli taha istuvad - neid on nii Nissani siseringist kui ka väljastpoolt seda. Peagi avalikustatakse ka kuupäev, mil uus auto esimest korda rajale veereb, ja auto täpsed tehnilised omadused, aga Nissani sihid on seejuures kõigile selged.