NISSAN E-NV200 MUUDAB MÄNGUREEGLEID
Täiselektriline Nissan e-NV200, milles on ühendatud mudelite Nissan LEAF ja NV200 parimad omadused, on praktiline ja keskkonnasäästlik väike linnakaubik, mis muudab mängureegleid.
• Heitevaba, kõige rafineeritum ja väikseimate kasutuskuludega oma klassis.
• Mudelis Nissan e-NV200 on ühendatud Nissan LEAFist pärit akutoitega täiselektriline jõuajam ja NV200-lt üle võetud suurim kaubamaht oma klassis.
Kõige tähelepanuväärsemad omadused
• Võrreldes olemasoleva mudeliga NV200 on uues kujunduses kasutatud elemendid 30% ulatuses uued.
• Homologeeritud sõiduulatus 170 km, maksimaalkiirus 120 km/h.
• CHAdeMO kiirlaadimisvõimalus (0-80% 30 minutiga).
• Võimalus kasutada enam kui 1000 avalikku laadimispunkti kogu Euroopas.
• Üleilmne tootmine Barcelonas.
Nissan jätkab tee rajamist elektrisõidukite sektoris, tulles turule mudeliga Nissan e-NV200, mis toob kompaktsete kaubikute segmenti ennenägematud täiustused, olematu heitgaasitaseme ja üliväikesed kasutuskulud. Nüüd, kui maailma enimmüüdud elektriautole Nissan LEAF lisandub uus mudel, on Nissan esimene autotootja, kelle üleilmses mudelivalikus on kaks täiselektriautot.
e-NV200, milles on ühendatud parimad elemendid kahest auhindu võitnud mudelist - mullu aasta auto tiitliga pärjatud Nissan LEAFist ja aasta rahvusvahelisest kaubikust Nissan NV200 -, on valmis muutma igaveseks kergete tarbesõidukite nägu.
e-NV200 võimas elektrimootor, mis põhineb heakskiidetud Nissan LEAFi mootoril, ning mudelist NV200 pärit klassi suurim kaubamaht moodustavad koos praktilise ja universaalse sõiduki, mis suudab vedada nii inimesi kui ka kaupu ja mis ei tekita sealjuures peaaegu üldse heitgaase ega müra.
Septembris müügile tulevat e-NV200 pakutakse kaubiku või inimeste veoks mõeldud viiekohalise mudelina. Valikus on Combi ja luksuslikum Evalia versioon. Kuigi e-NV200 on mõeldud esmajoones ettevõtjatele, meeldib see kindlasti ka suurperedele. Mudeli e-NV200 homologeeritud sõiduulatus uues Euroopa sõidutsüklis (NEDC) on 170 km, mis on rohkem kui 49% selle klassi kaubikute päevane läbisõit (keskmiselt 100 km). Peale selle on kasulik kaubaruum sama suur nagu mudelil NV200.
Aku täislaadimiseks piisab, kui ühendate selle ööseks tavalisse 3,3 kW / 16 A ühefaasilisse vooluvõrku. 6,6 kW / 32 A toite kasutamise korral kulub aku laadimiseks vaid neli tundi. Spetsiaalne CHAdeMO DC 50 kW kiirlaadija võimaldab täita tühja aku kuni 80% ulatuses kõigest 30 minutiga või kiiremini, kui aku ei ole päris tühi. Üle Euroopa on paigaldatud enam kui 1000 avalikku CHAdeMO kiirlaadijat. Nendele lisaks on paljude ettevõtete territooriumil või kontorite juures ettevõtete oma kiirlaadimispunktid.
„Mudel e-NV200 on mõeldud täiesti teise turusegmendi jaoks kui Nissan LEAF, ja koos maailma enimmüüdud elektrisõidukiga aitab see meil jätkuvalt hoida liidrikohta elektrisõidukite arendamises. Selle saavutamiseks ei piisanud mudeli NV200 muutmisest elektrisõidukiks. Me tegime põhjalikud muudatused, et luua toode, mis ei oleks lihtsalt hea elektrikaubik, vaid oleks suurepärane kaubik kõikide standardite kohaselt," ütles Nissan Europe'i müügi- ja turundusvaldkonna vanemasepresident Guillaume Carter.
Nissan Europe'i elektrisõidukite osakonna juhataja Jean-Pierre Diernaz ootab põnevusega e‑NV200 panust mudelivalikusse ning sõnas: „Mudeli e-NV200 end tõestanud ja ülitõhus elektrimootor sobib suurepäraselt tarbesõiduki tüüpilise igapäevarutiiniga, mis tähendab pidevat seisma jäämist ja paigaltvõttu. Heite- ja müravaba e-NV200 on keskkonnasäästlik ja inimesesõbralik. Väsimust tekitava mootorimüra ja vibratsiooni puudumine ning ühekäiguline ülekandesüsteem tagavad märkimisväärsed eelised kõikidele töökatele kulleritele ja taksojuhtidele. Masinapargioperaatoritele aga meeldivad kindlasti väikesed kasutuskulud."
e-NV200, mis põhineb küll olemasoleval riistvaral, on läbi teinud nii põhjalikud tehnilised uuendused, et seda võib võrrelda nullist alustamisega. Jõuajamisse on tehtud mitu olulist muudatust, et tagada selle sobivus uue rolliga. Muudetud on ka sõiduki keret, et vältida järeleandmiste tegemist NV200 kaubaruumi mahutavuses.
Väikese tarbesõiduki versiooni kaubamaht on endiselt 4,2 m3 - sõidukisse mahub seega kaks standardset euroalust. Kaubiku mõlemal pool olevad liuguksed ja laialt avanevad tagauksed teevad kauba peale ja maha laadimise nii lihtsaks kui võimalik.
Mudel läbis põhjaliku katseprogrammi reaalsetes töötingimustes nii Jaapanis kui ka Euroopas. Tootmiseelsed mudelid anti katsetamiseks rahvusvaheliselt tuntud ettevõtetesse, nagu FedEx, Coca-Cola, DHL, IKEA, British Gas ja Jaapani postiamet, kus seda mudelit kasutati igapäevatöös nagu teisi masinapargis olevaid sõidukeid. Juhtidelt ja masinapargi haldajatelt saadud tagasiside põhjal tehti mudelisse e-NV200 mõned väiksemad täiustused, enne kui selle seeriatootmine Nissani peamises väikeste tarbesõidukite tehases Hispaanias, Barcelonas käivitati.
„Me usume, et e-NV200 toob olulised muudatused kergetest tarbesõidukitest ja taksodest koosnevasse masinaparki ning muudab keskkonda meie südalinnades," lisas Diernaz.
Mudelist Nissan e-NV200 täpsemalt
Kuigi e-NV200 konstrueerimisel on kasutatud olulisi elemente kahest olemasolevast sõidukist, on see mudel täiesti uus - uute elementide osakaal on üle 30%.
Mudelite e-NV200 ja NV200 erinevuste hulka kuuluvad muljetavaldavad visuaalsed muudatused, uue konstruktsiooniga raam, salongitäiustused, uus aku, suurema jõudlusega regeneratiivne pidurisüsteem ja teised modifikatsioonid, mis tagavad, et e-NV200 sobib paremini oma eeldatavasse rolli kui tarbesõiduk kaupade ja inimeste veoks linnaoludes.
Tulemuseks on peaaegu hääletu ja heitevaba, tulevikule orienteeritud elektrisõiduk, mis lubab märkimisväärseid eeliseid nii juhtidele, masinapargioperaatoritele, kaasreisijatele, jalakäijatele kui ka linnaelanikele.
Kõige silmnähtavam visuaalne erinevus e-NV200 ja selle tavapärase mootoriga sugulase vahel on LEAFiga tuntuks saanud Nissani elektrisõidukitele omane „nägu". Keskel asuvad laadimisluugid ja ainuomased sinist värvi LED-esituled annavad nüüdisaegse välimuse ning diiselmootoriga/sisepõlemismootoriga mudelist eristuva identiteedi.
Sinised noolekujulised lambid on paigutatud uutesse, poolkuukujulistesse esituledesse, mida iseloomustab omanäoline hele jääsinine värv. LED-lampe kasutatakse kõikide versioonide tagatuledes ja reisijate veoks mõeldud mudelite esituledes. Elektrisinine värv kandub edasi ka mudeli e-NV200 märki.
Interjööri ilmestavad uus diginäidikutega näidikupaneel. Samas on aga käiguvalitsa kujundus lihtsam: käiguvahetus meenutab pigem tavapärast automaatkäigukasti kui LEAFi arvutisarnast juhthooba. See aitab juhtidel, kes tavaliselt sõidavad sisepõlemismootoriga varustatud kaubikutega, mudeliga e-NV200 kiiremini kohaneda.
Digitaalselt esitatud teave, nagu sõiduki kiirus, aku laetus ja sõiduvahemik, kuvatakse selgetele ja kasutaja jaoks mugavatele näidikutele. Võimsusnäidikule kuvatakse aga mootori hetkevõimsuse/regenereerimise andmed. Näidikupaneelil on ka mitmefunktsiooniline näidik aja, vahemiku ja kiirusega seonduva muu teabe kuvamiseks.
e-NV200 mehaanilised omadused pärinevad paljuski Nissan LEAFist. Muuhulgas on maailma enimmüüdud elektrisõidukilt üle võetud MacPhersoni sõltumatu esivedrustus. LEAFilt on pärit ka jõuajam, sealhulgas hiljuti turule tulnud teise põlvkonna 80 kW vahelduvvoolu sünkroonmootor, mis on nüüd koos akulaadija ja vaheldiga koondatud ühte kompaktsesse, iseseisvasse sõlme.
Ent mudelisse e-NV200 on tehtud ka olulisi muudatusi. Nendest kõige tähtsam on liitium-ioonaku, mida muudeti selleks, et mahutada aku e-NV200 põranda alla nii, et kaubaruumi mahtu poleks vaja vähendada. Uuel akul, mis valmib Ühendkuningriigis Sunderlandis asuvas Nissani tehases ja pannakse kokku Barcelonas, on küll sama arv mooduleid (48) ja sama 24 kWh mahtuvus mis LEAFi akul, kuid teistsugune vorm.
Akumoodul on paigutatud madalale, sõiduki kaubaruumi põranda alla, ja paigaldatud tugevdatud piirkonda, mis tagab suurema ohutuse kokkupõrke korral. Peale selle aitab aku kinnituskonstruktsioon suurendada sõiduki põiki- ja pikisuunalist jäikust 20% ning mudeliga NV200 võrreldes koguni 35% võrra
Tänu madalale raskuskeskmele iseloomustab mudelit e-NV200 erakordne sõidumugavus ja juhitavus, seda isegi NV200 seatud kõrgete standarditega võrreldes. Samas annab elektrisõidukile omane kohene pöördemoment akutoitel versioonile parema kiirenduse: e-NV200 kiirendus 0-100 km/h on kiirem, kui 1,5-liitrise dCi mootoriga NV200 mudelil. Lõplikud numbrid selguvad selle aasta jooksul.
Teine muudatus võrreldes LEAFi jõuajamiga on ajendatud mudeli e-NV200 eeldatavast kasutusotstarbest ja selleks on suurema regenereerimisvõimega uus pidurisüsteem. See süsteem kasutab ära sõiduki tüüpilise seiskamise/käivitamise linnasõidurežiimis. Standardvarustuses on ka nõlvaltstardi abisüsteem, mis sujuva paigaltvõtu tagamiseks hoiab sõidukit alates piduripedaali vabastamisest kahe sekundi jooksul paigal.