NISSAN JUKE SAAB UUE MOOTORI
Nissani kompaktse crossover'i uue põlvkonna 1,5 dCi mootor on suurema pöördemomendi ja väiksema heitkogusega ning ökonoomsem
- CO2 heitkogus on kõigest 109 g/km
- Uue põlvkonna 1,5 dCi mootori eelised:
• 260 Nm pöördemoment, mis on varasemast 20 Nm võrra suurem
• kütusekulu varasema 4,8 l / 100 km asemel 4,2 l / 100 km
- Stopp/start-süsteem kuulub nüüdsest standardvarustusse
- Käigukasti optimeeritud ülekandearvud tagavad paremad sõiduomadused ja suurema ökonoomsuse
- Väiksem mootorimüra, rafineeritum sõit
Suurem pöördemoment ja ökonoomsus, vähem heitmeid, madalam müratase ja stopp/start-süsteemi lisandumine varustusse - need on vaid mõned eelised, mida pakub Nissan Juke'i uusim 1,5 dCi jõuallikas. Nissani alliansipartneri Renault' välja töötatud uus jõuallikas, mis on õigupoolest auhindadega pärjatud otsepritsega diiselmootori uus versioon, muudab Juke'i veel ökonoomsemaks ja rafineeritumaks ning suurendab sõidunaudingut. Alates Juke'i turuletoomisest 2010. aasta lõpul on seda mudelit müüdud 330 000 eksemplari. Neist enam kui 132 000 ehk ligikaudu 40% on olnud 1,5 dCi jõuallikaga. Uue mootori kasutuselevõtt on seepärast äärmiselt oluline sündmus. Eestis oleme müünud alates mudeli turuletoomisest umbes 520 Juke'i.
Kõnealuse jõuallika kuuenda põlvkonna versioon on eelmisest tervelt 20 Nm suurema pöördemomendiga (260 Nm). Tänu sellele, et 80% maksimaalsest pöördemomendist on saadaval juba pööretel 1500 p/min, pakub mootor veelgi paremaid sõiduomadusi. Viimase põlvkonna jõuallikas on ühtlasi Juke'i mootorivaliku ökonoomseim: selle CO2 heitkogus on kõigest 109 g/km ning kütusekulu kombineeritud tsüklis 4,2 l / 100 km. Selle taga on mitmed tehnilised muudatused, näiteks on võetud kasutusele uudsed piesoelektrilised kütusepihustid, mille täpsem pihustusmuster tagab täielikuma põlemise (lausa 15% vähem kütust jääb põlemata), ning väikese inertsi ja muudetava geomeetriaga uus tundlikum turboülelaadur, mille õhuvõtutee on otsem ja seetõttu ka tõhusam.
Lisatud on ka tagasisidestatud madalsurve heitgaaside retsirkulatsioonisüsteem (EGR), milles heitgaasid jahutatakse esmalt maha, alles seejärel suunatakse need uuesti sisselaskesüsteemi. Tänu sellele vastab uus jõuallikas peagi kehtima hakkavatele Euro 6 heitkoguste standardile.
Uuenduste hulka kuulub ka uue, termostaadi abil juhitava muutuva töömahuga õlipumba kasutuselevõtt. See vähendab sisehõõrdumist, kohandudes automaatselt mootori vajaduste ja õli viskoossusega.
Diiseljõuallika uue versiooni loojad järgisid Nissani ülitõhusa bensiinimootori välja töötanud inseneride eeskuju ning tegid mitmeid hõõrdumist vähendavaid muudatusi. Nii näiteks kaeti klapitõukurid teemandilaadse süsinikuga (DLC) - sama tehnoloogiat kasutatakse ka vormel 1-s.
Mootoril on nüüdsest ka Nissani automaatne stopp/start-süsteem - äärmiselt tõhus ja nutikas tehnoloogia, mis tagab mootori taaskäivitumise 0,5 sekundi jooksul alates siduri rakendamisest. Tänu vähenenud põlemismürale jätab uus jõuallikas väga rafineeritud mulje.
Muudetud on ka ülekandearvusid. Esimene ja teine käik on endisest pisut lühemad, mis tagab väikesel kiirusel teravama kiirenduse ning rõhutab Juke'i loomulikku sõidunaudingut pakkuvat iseloomu. Ülejäänud neli käiku on pisut pikemad, muutes sõiduki tänu suurenenud pöördemomendile ökonoomsemaks. Kombineeritud tsüklis tarvitab Juke'i uus 1,5 dCi 100 km kohta 4,2 l kütust. Võrreldes eelmise versiooniga, mille kulu oli 4,8 l / 100 km, on uus versioon 12,5% ökonoomsem.
Ökonoomsusele on hästi mõjunud ka Nissani dünaamiline juhtimissüsteem, mis võimaldab juhil valida kolme sõidurežiimi - öko-, tava- ja sportrežiimi - vahel. Süsteem valib öko- ja sportrežiimil õige pedaalide tundlikkuse ning piirab ökorežiimil mootori maksimaalse pöördemomendi 220 Nm-ni, kuid kui gaasipedaal põhja vajutada, on saadaval kõik 260 Nm.
Mootori võimsus on endiselt 110 hj (81 kW) ning ka kiirusomadused ei ole muutunud (tippkiirus 175 km/h ja kiirendus sajani 11,2 s).
Uue põlvkonna mootorit pakutakse kõigi Juke'i varustustasemete korral. Muu hulgas saab selle jõuallikaks valida ka spetsiaalsele n-tec'i versioonile, mis on tulvil tänapäevasest tehnoloogiast, näiteks on sel uusim Nissan Connecti side- ja navigatsioonisüsteem.
„Peale selliste silmanähtavate eeliste nagu väiksem heitkogus ja kütusekulu pakub uus mootor tänu kasvanud pöördemomendile ka suuremat paindlikkust ja rafineeritumaid sõiduelamusi ning paremat kiirendust linnakiirustel," lausus Nissani Euroopa müügi- ja turundusosakonna vanemasepresident Paul Willcox.