MUUDATUSED ÜKSIKASJADES
Micrat, mis kannab mõnes riigis nime March, toodetakse neljas keskuses ja müüakse 56 riigis üle maailma. Kõik Euroopa turule mõeldud sõidukid toodetakse Indias. Ülejäänud tehased asuvad Tais, Mehhikos ja Hiinas.
Hoolimata mudeli üleilmsest haardest, on paljude septembris Euroopa müügisalongidesse jõudva uue Micra muudatuste puhul arvestatud spetsiaalselt Euroopa turu vajadustega.
Tulemuseks on sõiduk, mis näeb väga euroopalik välja ning vastab sooritusvõime, juhitavuse, kvaliteedi ja tehnilise uuenduslikkuse poolest suurepäraselt Euroopa nõudliku tarbija vajadustele.
Kõige ilmsemad muudatused puudutavad sõiduki välimust. Kogu uue Micra „nägu" on muutunud: uus mootorivõre annab Nissanile jõulisema välimuse, mille puhul köidab tähelepanu pika V-kujulise kroomelemendi keskele paigutatud tuttav ümmargune märk.
Muudatused ei piirdu aga ainult mootorivõrega. Ka mootorikate, tiivad, esituled ja eesmine põrkeraud on täiesti uued. Mõne versiooni varustusse kuuluvad ka uue eripärase kuju ja kroomehistega eesmised udutuled. Need muudatused annavad uuele Micrale jõulisema, enesekindlama ja dünaamilisema ilme.
Ka tagaosas on kõik muutunud: peale uue põrkeraua ja uute LED-tagatulede on tagaluugi alumisse serva paigutatud ka uus paneel.
Uut välimust täiendavad uhiuued 15-tollised valuveljed. Tänu stiilimuudatustele näeb uus Micra veel eesmärgikindlam välja ning istub paremini teel.
Pilkupüüdvasse värvivalikusse on lisandunud kaks uut kerevärvi: türkiissinine metallik Pacific Blue ja hall metallik Platinum Sage.
Ka uue Micra salongis on tehtud rohkelt muudatusi. Juhi ees olevad näidikud on muutunud selgemaks ning peale õhuavade on ka kogu keskkonsool omandanud uue ilme.
Keskkonsooli läikivmust ja käigukangi hõbedane viimistlus loob suurepärase stiilse üldmulje. Tekstuurse pinnaga käetoed ustel jätavad väga kvaliteetse mulje ning istmetel ja uksepaneelidel on kasutatud uut kangast. Visia ja Acenta varustustasemel katab istmeid vastupidav trikooriidest kangas ning Tekna tippmudelite varustuses on seemisnahka meenutav topeltõmblustega kangas.
Armatuurlauale on paigutatud AUX-sisend ja USB-pesa, mis võimaldavad ühendada kõiki väliseid heliseadmeid, ning 12V pistikupesa, mille abil saab mobiiltelefone ja MP3-mängijaid käigupealt laadida.
Kõigil mudelitel on varasemast veel sujuvamalt keskkonsooli integreeritud helisüsteem mati või läikiva musta viimistlusega.
Mis veel tähtsam, uue Micra varustuses on uusim Nissan Connecti navigatsiooni- ja sidesüsteem, millel on palju uusi funktsioone ning varasema 5-tollise ekraani asemel suurem, 5,8-tolline ekraan ja kroomitud juhtnupud.
Tänu varasemast suuremale värvilisele puuteekraanile on kaarte ja teejuhiseid kergem lugeda, kuid sellega pakutavad eelised ei piirdu, näiteks saab ka lemmikplaadi kaanepildi ekraanile kuvada.
Teine uuendus on tipptasemel parkimisabi seade. Tänu elektrilisele roolivõimendile ja kõigest 9,3-meetrisele pöörderaadiusele, mis on oma klassis üks väiksemaid, tunneb uus Micra ennast linnas tõeliselt koduselt, eriti kui varustusse kuulub ka parkimiskoha mõõtmise süsteem (PSM).
PSM on oma nime vääriline: seade mõõdab parkimiskoha üle ning teavitab armatuurlauale kuvatava sõnumi abil juhti, kas Micra mahub turvaliselt parkimiskohale või mitte. Süsteemi saab koguni vastavalt juhi sõiduvilumusele (amatöör, tavajuht, ekspert) reguleerida.
Ilmselt kõige olulisema uuenduse leiab kapoti alt, kuhu on paigutatud maailma praeguse aja üks ökonoomsemaid bensiinimootoreid- Nissani uusim kolmesilindriline 1,2-liitrine otsepritse ja ülelaadimisega DIG-Si jõuallikas.
DIG-Si mootori tippversioon kasutab uusimat tehnoloogiat, mis teeb sellest oma klassi ühe kõige kõrgtehnoloogilisema jõuallika. Kõnealuse mootori võimsus ulatub 98hj-ni, mis tagab erakordselt head sõiduomadused, kuid kütusekulu on vaid 4,3l / 100km ning CO2heitkogus ainult 99g/km. DIG-Si mootorite varustuses on ka automaatne stopp/start-süsteem, mis vähendab peatustega sõidu puhul kütusekulu ligi 4%.
Kõik uue Micra DIG-Si mootori versioonid kannavad Nissani PURE DRIVE'i märki, mis annab tunnistust sellest, et sõiduki CO2heitkogus on 120g/km või vähem- Nissan vähendab seda 2013.aasta jooksul 10g/km võrra (seni oli see 130g/km).
Kõige lihtsam 1,2-liitrine mootor pakub 80hj võimsust ning hoolimata erksatest sõiduomadustest on selle CO2heitkogus vaid 115g/km. Uue esiveolise Micra standardvarustusse kuulub sujuv viiekäiguline käsikäigukast, kuid lisavarustusena saab valida viimase põlvkonna CVT-käigukasti.
Uue Micra valikus on kolm varianti, neist kõige lihtsam ja taskukohasem on Visia. Selle standardvarustusse kuulub puldist kesklukustus, eesmised elektriaknad, soojendusega elektrilised kokkuklapitavad kerevärvi küljepeeglid, elektriline roolivõimendi, 14-tollised veljed, CD-mängija koos Bluetoothiga ning rikkalik turvavarustus, kuhu kuuluvad juhi ja kaassõitja turvapadi, külgturvapadjad ja turvakardinad ning ABS ja ESP.
Keskmise varustustaseme puhul, mis kannab nime Acenta, lisanduvad varustusse kroomitud liistud, kerevärvi uksekäepidemed, 15-tollised veljed, katusespoiler, automaatne kliimaseade, juhi käetugi, nahkkattega rool ning automaatsed esituled ja vihmaanduriga klaasipuhastid.
Tippversioonil Tekna kuuluvad standardvarustusse Nissan Connect, nutikas võti, tagumised parkimisandurid, parkimiskoha mõõtmise süsteem, 15-tollised valuveljed, seemisnahka meenutavast kangast istmekatted, kroomehistega eesmised udutuled ja panoraamkatus.
Micra pakub hulgaliselt võimalusi muuta sõiduki välimus ja salong täpselt endale meelepäraseks.
„Uuel Micral on kõik praeguse K13 mudeli parimad omadused, nagu suurepärane jõudlus ja juhitavus ning tipptehnoloogia, kuid sõiduk jätab varasemast veel kvaliteetsema ja dünaamilisema mulje. Micra loos on keeratud täiesti uus lehekülg," lausus Nissan Nordic Europe'i kommunikatsioonidirektorTaina Erkkilä.