UUS NISSAN LEAF: JÄRGMINE PEATÜKK
- Peagi alustatakse tootmist Euroopas
- Suurem valikuvõimalus tänu kolmele versioonile
- Tehnilised täiustused tagavad pikema sõiduulatuse
- Klientidelt saadud tagasiside põhjal on täiustatud mugavust, tulemuseks on: suurem pakiruum, paremad istmed,rikkalikum varustus
- Euroopas Euroopa turu jaoks välja töötatud täiesti uus veermik, mis pakub paremat juhitavust ja veelgi suuremat sõidurõõmu
- Tõhusam laadimine tänu võimalusele kasutada 6,6kW laadijat
Nüüd, mil üle ilma sõidab teedel enam kui 50000 LEAFi ja selja taga on kaks aastat reaalset heitmevaba sõidu kogemust, võib alata järgmine peatükk Nissan LEAFi loos.
Üldjoontes võib see mudel küll sarnaneda esimese täiselektriautoga, mis võitis Euroopa aasta auto auhinna, kuid tegelikult on uut LEAFi põhjalikult parendatud ja täiustatud.
Siiani toodeti seda maailma enim müüdud täiselektriautot ainult Jaapanis. Ent nüüd on tootmist laiendatud Euroopasse ja Põhja-Ameerikasse ning selle paljude auhindadega pärjatud auto juures on tehtud üle saja muudatuse.
Täiustused hõlmavad pikemat sõiduulatust, suuremat ümbertöötatavust, avaramat salongi, tõhusamat laadimist, rikkalikumat varustust ja võimalust valida lausa kolme versiooni vahel.
Väikesed muudatused ninaosas on parandanud sõiduki aerodünaamilisi omadusi, mis olid juba niigi muljetavaldavad.
Paljud muudatused on ajendatud vahetust tagasisidest LEAFi esimestelt omanikelt. LEAFi juhid, kelle internetifoorum on üks aktiivsematest kõigi autoomanike rühmade arvestuses, on heitmevaba transpordi ja selle automudeli entusiastlikud propageerijad. LEAFi kliendirahulolu tase on 93%, mis on Nissani mudelite hulgas parim tulemus.
Foorumis arutatakse LEAFiga seotud erinevaid aspekte, lisaks annavad auto omanikud nõuandeid ja soovitusi teistele kasutajatele ning teevad ettepanekuid selle autotööstust muutva mudeli täiustamiseks.
Jälgides tähelepanelikult saadud tagasisidet ja korraldades regulaarselt omanikele mõeldud üritusi, on Nissan paljusid soovitusi uue LEAFi puhul arvesse võtnud.
Peale inimestelt saadud tagasiside annavad Nissanile tagasisidet ka koondandmed, mida edastab LEAFi südames paiknev ainulaadne Carwingsi telemaatikasüsteem.
Selle suurte võimalustega funktsiooni abil saavad kliendid juhtida auto kütte- ja laadimissüsteeme kaugjuhtimise teel, lisaks registreerib see laadimisteavet, kasutusskeeme ja läbitud vahemaid. LEAF on olnud müügil üle kahe aasta, mille vältel on Nissani insenerid kasutanud kogutud andmeid auto optimeerimiseks, et see vastaks klientide tegelikele vajadustele.
Muudatused ulatuvad auto praktilisust oluliselt suurendavast uuest jõuallikast väiksemate täiustusteni, mille hulka kuulub ka laadimispesa varustamine LED-lambiga, mis hõlbustab pimedas laadimist.
„LEAFi omanikud suhtuvad kirglikult oma autodesse ning paljud muudatused, mida me uue LEAFi juures oleme teinud, on tõepoolest mõjutatud nende kommentaaridest ja kogemustest," ütles Nissani Euroopa müügi- ja turundusosakonna viitsepresident Paul Willcox.
Alates mudeli ilmumisest Euroopa teedele on muutunud ka muud LEAFi omamise aspektid. Muutusi on võimaldanud viimase 12 kuuga oluliselt laienenud laadimistaristu ning mudelit müüvate ja hooldavate Nissani edasimüüjate arvu märkimisväärne suurenemine.
Näiteks oli 2012.aasta Genfi autonäituse ajal Euroopas 150 Nissan LEAFi edasimüüjat ja 195 kiirlaadijat, mis võimaldavad täita aku kuni 80% ulatuses ligi 30 minutiga. Täna, vaid 12 kuud hiljem, on 1400 edasimüüjat ja rohkem kui 600 kiirlaadijat, ka avalike laadimispunktide arv on suurenenud 12000-lt enam kui 20000-le.
Osaliselt kasvas kiirlaadijate arv järsult just tänu Nissanile, kes andis kohalikele omavalitsustele hulga kiirlaadijaid, et hoogustada kiirlaadimisvõrguga kiirteede rajamist Euroopa suuremate linnade vahele.
Tänaseks on Nissani algatusel paigaldatud 200 kiirlaadijat, seda nii edasimüüjate juurde kui ka strateegilistesse asukohtadesse, ja järgmise 12 kuuga plaanitakse see arv kolmekordistada.
Klientidele pakub meelerahu ka akude uus kõikehõlmav garantiiskeem. Peale materjali- ja töödefekte hõlmava garantii, mis kehtib 5 aastat / 100000km, kohaldub akudele ka tööseisukorra klausel „State Of Health", mis katab mahu järkjärgulist vähenemist.
Aja jooksul kaotavad liitiumioonakud mõne protsendi oma mahtuvusest- ja see on täiesti loomulik. Kui peaks aga juhtuma, et sama garantiiaja jooksul väheneb aku tööiga eeldatavast kiiremini, siis aku kas parandatakse või vahetatakse välja.
2013.aasta Nissan LEAFi puudutav oluline muudatus on ka see, et seda mudelit toodetakse kolmes kohas: Põhja-Ameerikas, Euroopas ja Jaapanis.
Euroopas algab tootmine lähiaegadel Ühendkuningriigis asuvas Sunderlandi tehases, kus LEAFi valmistatakse samal tootmisliinil kui Qashqaidki. Selles Euroopa kõige suurema tootlikkusega autotehases toodetakse ka Note'i ja Juke'i. Seevastu kõrgtehnoloogilisi liitiumioonakusid valmistatakse juba uues tehases Sunderlandi tehase läheduses.
„Nissan LEAFi ja selle akude tootmisega Euroopas rõhutame oma usku Sunderlandi tehase võimekusse toota meie tehniliselt kõige täiuslikumat autot, aga ka veendumust, et elektriautosid võib tõepoolest pidada alternatiivseks lahenduseks tavapäraste jõuallikatega sõidukitele," ütles Willcox.
„Praeguseks on Nissan LEAF olnud müügil kaks aastat, mille vältel on ta saanud üleilmse edu osaliseks. See näitab, et elektriautod sobivad hästi inimestele, kes teevad iga päev ühetaolisi edasi-tagasisõite.
„Ja tänu üha laienevale kiirlaadijate taristule, mis ühendab linnu kogu Euroopas, ja täiustustele, mida me oleme teinud nii akude tööea pikendamiseks kui ka LEAFi jõuallika tõhustamiseks, võib mõnede elektriautode vastaste väiteid traditsioonilise sõiduulatuse kohta pidada peagi asjakohatuks," lisas ta.
Kuna summutitorust ei tule heitgaase, puuduvad ka CO2, NOx-i ja osakeste heitmeid. Kõik need on tervisele kahjulikud ning paljud omavalitsused teevad nende vähendamise ja ELi trahvide vältimise nimel pingsalt tööd.
Uus LEAF, mida hakatakse Euroopas müüma aasta keskel, märgib olulist verstaposti Nissani juhtimisel kulgevas üleilmses heitmevabas transpordis. Peagi liitub sellega auhindu võitnud NV200 täiselektriline mudel e-NV200, mida pakutakse nii väikekaubiku kui ka seitsmekohalise universaalina. Käimas on ka arendustööd täiselektrilise takso väljatöötamiseks mudeli e-NV200 baasil. Infiniti EV esmaesitlus peaks plaanide kohaselt toimuma 2015.aastal.