NISSAN SAAVUTAS 2012. AASTAL LÄBI AEGADE SUURIMA TURUOSA EUROOPAS
Nissan teatas, et ettevõtte turuosa kasvas 2012.aasta jaanuarist detsembrini rekordilise 3,9%ni, mida on 2011.aastaga võrreldes 0,1% võrra enam. Kokku müüs Nissan 2012.aastal Euroopa turul 665756 sõidukit. Kuigi eelmisel aastal müüs Nissan Euroopas 683813 sõidukit, kasvatas ettevõte möödunud aastal siiski oma turuosa, sest turg tervikuna tõmbus märgatavalt kokku. Detsembri müügimaht oli 51405 sõidukit. 2012 aastal müüs Nissan Eestis 1157 sõidukit, mis andis 5,2% suuruse turuosa.
Nissani investeeringud võtmetähtsusega turgudesse nagu Suurbritannia ja Venemaa on ennast ära tasunud, sest nendes riikides oli aastane kasv vastavalt 10% ja 11%. Ühtlasi saavutas Nissan Suurbritannias eelmise aasta lõpuks läbi aegade suurima turuosa ja müüginumbri. Nissani Sunderlandi tehase tootmismaht ületas 500000 sõiduki piiri, mis tähendab tõusmist Suurbritannia kõige produktiivsemaks autotehaseks.
Ka mujal Euroopas oli Nissan väga edukas, näiteks Hispaanias oli Nissan teist aastat järjest enim müüdud Aasia automark ning ettevõtte turuosa kasvas seal rekordilise 5,2%ni. Hoolimata sellest, et Euroopa autoturg tervikuna tõmbus eelmisel aastal kokku ning äritingimused on seetõttu karmistunud, kasvas Nissani turuosa 2012.aastal 2011.aastaga võrreldes tervelt 22 Euroopa riigis.
Kasvu tõukas tagant crossover Nissan Qashqai jätkuv suur populaarsus. See mudel moodustas 2012.aastal üle kolmandiku Nissani müügimahust. Kuus aastat turul olnud Qashqaid müüdi üle Euroopa 250578 eksemplari- seda on rohkem kui 2011.aastal. Ka Nissan Juke andis turuosa kasvu tõhusa panuse, Nissani väikeste mahtuniversaalide läbimüük kasvas 2012.aastal tervelt 13%.
Nissani Euroopa müügiosakonna asepresident Guillaume Cartier lausus: „Edukale 2012.aastale pani punkti mitme meie tippmudeli müüginumbri kasv detsembrikuus. Aastal 2012 tõestasime, et mõistame oma kliente ning oleme pühendunud uuenduslike mudelite tootmisele Euroopas. Loodame oma edu 2013.aastal korrata."
Nissan Nordic Europe'i tegevjuht Jacek Gorski: „Oleme ettevõtte saavutatud tulemustega rahul. Me järgisime Euroopa turul seatud eesmärki: suurendasime turuosa 0,1% võrra. See ei olnud sugugi lihtne, võttes arvesse, et tegelesime uute toodete turuletoomisega. Sihile jõudmine kinnitab, et meie strateegia on õige ja võimaldab saavutada soovitud tulemusi. Peame siiski oma tulemuslikkust parandama, eriti Rootsis, aga olen kindel, et suudame seda lähikuudel teha. Üldjoontes panime tuleviku kasvule tugeva aluse; seda aitab edendada ka uute toodete turuletoomine 2013.aastal."
Nissan
Nordic Europe'i Baltikumi regiooni juht Margus Mikk: „Oli väga
keeruline aasta, aga oleme Baltikumi müügitulemuste üle väga uhked.
Lätis suurenesid nii maht kui ka turuosa ja kuigi pidime turuosas ära
andma, suurenes maht ka Eestis. Juke sai Lätis sõiduautode kategoorias
populaarsuselt teise koha ja kaks teist mudelit jõudsid Baltikumi kümne
parema sõiduauto hulka: Qashqai kohale nr 2 (VW Golfi või Toyota
Avensise järel, olenevalt riigist) ja Juke kohale nr 8 (Fiat 500 järel).
Ka äriklientide sõidukite müügis oli hea aasta: Leedu politseile anti
üle 62 Nissan NV200 kaubikut ja Riia munitsipaalpolitseile 22 Primastari
mudelit."