NISSAN MURANO: NÜÜD KA DIISELMOOTORIGA
- 2,5-liitrine mootor
- 190 hj ja 450 Nm
- Kuuekäiguline automaatkäigukast
- Tarnimist alustatakse septembris
- Diiselmootoriga Murano kindlustab Nissani juhtpositsiooni crossover'ite turul
2008. aasta sügisel jõudis Euroopasse teise põlvkonna Murano. Luksuslike crossover'ite turul ainulaadse positsiooni hõivanud mudel pakub ühtaegu nii tipptasemel disaini, kvaliteetset kõrgtehnoloogilist salongi kui ka sujuvaid ja nauditavaid sõiduomadusi.
Septembris muutub Murano tarbijate silmis veel ihaldusväärsemaks, sest jõuallikate valikusse lisanduv uus diiselmootor tugevdab Nissani liidripositsiooni crossover'ite turul. Lisaks diiselmootoriga Muranole tutvustab Nissan lähiajal oma crossover'ite seeria neljandat liiget - mudelit Juke. Hiljuti esitles ettevõte ka uuenduskuuri läbinud Qashqaid.
Murano varustusse lisandub Nissani neljasilindrilise 2,5-liitrise dCi mootori uus täiustatud versioon, mis pakub just neid omadusi, mida Euroopa turul tänapäeval enim hinnatakse: võimsat pöördemomenti, rafineeritud sõiduelamusi ning väikest kütusekulu ja heitkoguste hulka. Enne Murano mootorivalikusse lisandumist läbis Nissani YD25 mootor hiljuti põhjaliku uuenduskuuri.
Murano varustusse lisanduv uus jõuallikas arendab võimsust 190 hj ja pöördemomenti 450 Nm. Muljetavaldav pöördemoment ja tõhus võimsuskõver tagavad sujuvad ja vaiksed sõiduomadused, mis iseloomustavad suurepäraselt Murano karakterit.
Mootoril on ka uus sissepritsesüsteem, mille töörõhuks on endise 1800 baari asemel 2000 baari. Suurem rõhk tähendab, et kütust pihustatakse peenemalt ning seetõttu toimub põlemine täielikumalt. Uus paralleelsete avadega plokikaas tõhustab keeriste teket ja seeläbi põlemisprotsessi, muutes sisse- ja väljalaskeprotsessi ühtlasemaks. Samuti on võetud kasutusele uus elektriliselt juhitav muudetava düüsiga ülelaadur (VNT), mis kindlustab varasema hüdraulilise süsteemiga võrreldes kiirema reaktsiooni.
Mootori juurde kuulub ka tahmaosakeste filter (DPF), tänu millele vastab Murano EURO5 heitgaaside emissiooni standardile.
Automaatkäigukast
Mootori juurde kuulub lahutamatu osana kuuekäiguline automaatkäigukast, mille sujuvad ja märkamatud käiguvahetused tagavad Muranole tipptasemel sõiduomadused. Tänu hüdrotrafole, mis võib lukustuda laias kiiruste vahemikus, on mootor väga ergas. Käiguvahetusprogramm aitab jõuallika võimsat pöördemomenti maksimaalselt ära kasutada, kindlustades ühtlasi optimaalse kütusekulu.
Lisaks sellele on käigukast varustatud ASCga (kohanduv käiguvahetuse juhtsüsteem), mis muudab käiguvahetuse mustrit vastavalt juhi sõidustiilile. Näiteks mäenõlvalt laskudes hoiab süsteem sees madalamat käiku, et tõhusamalt mootoriga pidurdada.
Teekatteni jõuab võimsus Nissani moodsa ALL MODE 4x4-i nelikveo süsteemi kaudu, mis suunab kohe, kui stabiilsus või haardumine kaduma hakkab, tagaratastele lisaveojõudu.
Tipptasemel disain
Murano ligitõmbavuse üks saladusi peitub selle disainis - sõiduk ühendab linnamaasturi omadused dünaamilise sportliku sedaani iseloomujoontega. Murano kere alumine pool on linnamaasturile iseloomulikult soliidne ja tugev. Esiletungivad rattakaared ja lainelised jooned uste alaservas annavad Muranole jõulise väljanägemise.
Kere ülaosa on dünaamilisem, seda tänu tugevalt kaldus esiklaasile ja tagaosas ülespoole tõusvale aknajoonele, mis on Nissani crossover'ite iseloomulik stiilielement.
Kriimustuskindel värv
Murano kere on kaetud Nissani uuendusliku kriimustuskindla värviga. Värvikihi läbipaistev pinnakate on tavaliste pinnakatetega võrreldes kriimustuste suhtes vastupidavam. Kui värvkate saab kriimustada, vajub vigastatud koht paari päeva jooksul vaiku täis. Seega suudab värvkate iseennast „tervendada" ning taastada oma algse väljanägemise.
Äriklass
Näidikud, istmed, hubane salongivalgustus ja kvaliteetsed materjalid - sealhulgas topeltõmblustega nahkistmed ja ehtsast alumiiniumist detailid - jätavad mulje, et tegemist ei ole mitte sportliku linnamaasturi, vaid hoopis luksussedaaniga.
Murano standardvarustuses on nahkistmed koos alumiiniumist liistudega salongis, satelliit-navigatsioonisüsteem värvilise 7-tollise ekraaniga, Nissani nutikas süütevõti koos nupuga Stop & Start ning automaatne kliimaseade, mis hajutab õhku erakordselt ühtlaselt. Esiistmed on elektrilised, kusjuures juhiistet saab kaheksal eri viisil reguleerida ja muu hulgas on istmel elektriline nimmetugi.
Külgmine ja tagumine parkimiskaamera
Uue Murano ilmselt kõige nutikam funktsioon on parkimiskaamerate süsteem. Lisaks tavapärasele kaamerale sõiduki tagaosas on uuel Muranol teinegi kaamera, mis on paigutatud kõrvalistuja uksepeegli sisse. Armatuurlaua ekraanile ilmuv pilt annab juhile aegsasti teada kõigist takistustest, mis jäävad parkimismanöövreid tehes nn pimedasse alasse.
Bluetoothi ühendus
Mobiiltelefoni ühendamise võimalus Bluetoothi funktsiooni abil kuulub samuti standardvarustusse. See tähendab, et ühenduvusega ei teki mingeid probleeme, sest Bluetoothi funktsioon on olemas peaaegu kõigil uuematel telefonidel. Vabakäesüsteemi saab kohe kasutama hakata, ilma et oleks vaja telefoni spetsiaalsesse dokki asetada.
Bose® helisüsteem
Murano standardvarustuses on Bose® helisüsteem, mis on välja töötatud ja kohandatud spetsiaalselt salongi akustikat silmas pidades.
Süsteemi kuuluvad 11 kõlarit ja 10 kanaliga võimendi, mis tekitavad mulje, nagu oleksite elaval kontserdil.
Bose® võimendi kasutab spetsiaalset helitasandustehnoloogiat ja Bose® ainulaadset digitaalset signaalitöötlust.
Helisüsteemi juurde kuulub ka armatuurlaua sisse paigutatud kuuekohaline CD-mängija koos AM/FM-raadioga.
Muud funktsioonid
Lisavarustusena pakutakse Muranole metallikvärvi, DVD-mängija ja lakke paigutatud ekraaniga meelelahutussüsteemi tagaistme reisijate jaoks ning tehasealarmi.
„Diiselmootori lisandumine Murano jõuallikate valikusse ei ole juhuslik - Nissan tegeleb aktiivselt oma juhtpositsiooni kindlustamisega teedrajaval crossover'ite turul. Murano oli teatavasti meie ettevõtte esimene crossover. Selle mudeli teine põlvkond, millele saab valida ka diiselmootori, kujuneb ilmselt Euroopa turul veel menukamaks," lausus Nissani Euroopa müügi ja turunduse vanemasepresident Simon Thomas.
Ta lisas: „Samuti jõudsid hiljuti klientideni esimesed uuenduskuuri läbinud Qashqai mudelid. Loodame, et Qashqai suurepärane edulugu Euroopa turul jätkub. Qashqai edu on igal aastal alates mudeli turule toomisest meie ootusi ületanud. Nissani Sunderlandi tehases Suurbritannias, kus Qashqaid valmivad, alustab suurenenud nõudluse rahuldamiseks peatselt tööd ka kolmas vahetus."
„Nissani crossover'ite seeria viimane liige saabub sügisel, kui müügile jõuab Juke, uus väike crossover. See mudel pakub B-klassi tavaliste mudelitega võrreldes midagi uut ja dünaamilisemat."
Lisainformatsioon: Henri Daum, Nissan Nordic Europe turundusjuht, Tel: +372 53435754; E-post: hdaum@nissan-europe.com
Nissan Euroopas
Disaini, uuringu ja arenduse, tootmise, logistika ning müügi ja turundusega tegeleb Nissan Europe's ligi 12 400 inimest. 2008. finantsaasta jooksul müüs Nissan 530 000 sõidukit 40sse Euroopa riiki, k.a. Venemaale. Samal ajal toodeti 450 000 sõidukit Hispaania ja Suurbritannia tehastes.Lisainformatsioon: http://www.nissaneurope-newsbureau.com/
Nissan Nordic Europe OY
Nissan Nordic Europe OY põhitegevuseks on Nissani sõidukite ja varuosade import ning hulgimüük Nissani edasimüüjatele Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Rootsis, Norras ja Taanis. Nissan Nordic Europe Eesti kontor asub Tallinnas Osmussaare tee 10 ning haldab Baltimaade edasimüüjaid.