Uus premium klassi pikap - Nissan NAVARA
Tänavu märtsis toimunud Genfi rahvusvahelisel autonäitusel Euroopa debüüdi teinud Nissan Navara jõuab meie müügisaalidesse juba käesoleval sügisel. Tegemist on täiesti uue kontseptsiooni järgi valminud premium klassi kuuluva pikapiga, mis nii interjöörilt kui välimuselt peegeldab kevadel turule jõudnud Nissan Pathfinderit. Navara näol on tegemist esimese Euroopas müüdava Nissani pikapiga, mille valikus sisaldub ka automaatkäigukast.
Esimese pikap-tüüpi sõiduki valmistamisest möödub Nissanil tänavu 70 aastat. Aja jooksul on Nissan Pickupi mudelid end tõestanud kui kindlate, jõuliste ja vastupidavate tööautodena, olnud usaldusväärsed abimehed põllumeestele, ehitustöölistele ja rahuvalveüksustele. 21. sajand aga eeldab, et praktiliste omaduste juurde peab kuuluma ka mugavus, prestiiž, võimalus kasutada autot vabal ajal. Seetõttu on Navara juures erilist rõhku pandud auto välimusele, võimsusele ja sõidumugavusele. Paljuski just seepärast on lisaks kuuekäigulisele manuaalsele käigukastile esmakordselt valikus ka viieastmeline automaatkäigukast.
Konkurentsitult oma klassi võimsaim
Nagu Pathfinderit, käitab ka uut Navarat Nissani tunnustatud turbolaadimisega 2.5-liitrine diiselmootor. Navara jaoks seadistatud mootori võimsus on 174hj ja maksimaalne pöördemoment 403Nm. Tänu segmendi võimsaimale jõuallikale on uue Navara kiirenduse ja lõppkiiruse numbrid oma klassi parimad.
Tugev kerekonstruktsioon ning jõuline mootor tagavad Navarale pea 1-tonnise kandevõime ning lubavad vaevata vedada ka 3000 kg kaaluvat haagist.
Aeglustiga varustatud nelikvedu on elektriliselt juhitav ja lihtne käsitseda. Süsteem lubab juhil valida ükskõik millise kolmest töörežiimist ja seda vaid armatuurlaual olevat nuppu keerates. Põhivarustuses on ABS pidurid koos elektroonilise pidurdusjõu jaotussüsteemiga ning piiratud libisemisega diferentsiaal (LSD), SE Plus ning LE mudelitel ka tagumised differnetsiaalilukud.
Navara on saadaval kahe erineva keretüübiga: King Cab ja Double Cab. Neljaukselise Double Cab’i avar salong mahutab mugavalt viis täiskasvanut. Lühema kabiiniga King Cab’is on tagareas kaks väiksemat istet lastele või lühemate sõitude jaoks täiskasvanutele. Mõlema keretüübi puhul on uue Navara kast oma klassi parima mahutavusega. Nii on King Cab’il minimaalne rattakoobastevaheline kaugus 1130mm ja kasti maksimaalne pikkus 1861mm – viimast saab pikendada tagaluugi allalaskmisega kuni märkimisväärse 2461mm-ni.
Tõeline premium klass
Uuel Navaral leiduvat varustustaset pole see segment veel näinud. Tavapäraselt vaid luksusautodel esinev varustus viib uue Navara hoobilt premium klassi. Auto varustusse kuuluvad muuhulgas roolilt juhitav püsikiiruse hoidja, kahetsooniline kliimaseade, DVD-l baseeruv satelliit-navigatsioonisüsteem, 17” valuveljed, Bluetooth telefonisüsteem, vihmasensoriga klaasipuhastid, elektriliselt reguleeritavad nahkpolstriga istmed, roolilt juhitav tipptasemel audiosüsteem, automaatselt tumenev tahavaate peegel, toonitud klaasid. Turvavarustuses on esimesed ja külgmised turvapadjad, aktiivsed peatoed ja turvakardinad kogu salongi ulatuses. Salongi viimistlus on elegantne ning sõiduautolik - kaasaegsete materjalidega armatuurlaud, kahetooniline interjöör koos alumiiniumdetailidega.
Auto loonud inseneride sõnul on premium pikapite klassi kuuluv Navara mõeldud kaasaegse ellusuhtumisega inimesele, kes vajab oma käsutusse kombinatsiooni jõulisest nelikveost, mugavusest, prestiižist ning mahukast kaubaalast. Kas või selleks, et sõita näiteks talvel suusatama või suvel purjetama.
Uue Navara ilmumisega jätkab Nissan paralleelselt kahe pikapsõiduki väljalaskmisega – uue mudeli kõrval jääb tootmisesse ka seni oma klassi võimsaima auto tiitlit kandnud Nissan Pickup.