Nissan Qashqai esmaesitlus
Septembris toimus Pariisis Nissani uue kompaktse crossoveri Qashqai maailma esmaesitlus. Katte langetas autolt Nissan Motor Co president Carlos Ghosn isiklikult.
Qashqai põhineb samanimelisel ideeautol, mida tutvustati 2004. aasta Genfi autonäitusel. Kogu Euroopas, sh ka Eestis, jõuab Qashqai müügile 2007. aasta veebruaris.
Valminud Nissan Euroopa Disainikeskuses, on Qashqai esimene uus mudel, mille keskus disainis peale Londonisse kolimist 2003. aastal. Spetsiaalselt eurooplastele loodud mudeli arendustöö viidi läbi Cranfieldis, Inglismaal asuva Nissani Euroopa Tehnikakeskuse poolt, tootma hakatakse autot Inglismaal Sunderlandis – Euroopa kõige produktiivsemas autotehases.
Osalt lähedal linnamaasturile, osalt luukpärale, on Qashqai oma olemuselt kompaktne crossover. Tegemist on autoga, mis ei kuulu ühtegi traditsionaalsesse segmenti vaid mis loodud Nissani uue tootestrateegia ehk tarbijate senikatmata vajadusi arvestades.
Välisdisainilt Nissani luksuslikku crossoverit Murano meenutav Qashqai on eelkõige mõeldud inimestele, kes soovivad dünaamilisemat ja agressiivsemat disaini, kui tavalisel luukpäral, ihaldavad maasturile omast turvalisust ja kõrget väljavaadet ning saada seda kõike linnatänavatele sobivas kompaktses pakendis ja mõistliku hinnaga.
Qashqai salong on modernne ja jõuline: sügavale asetatud näidikud ja kõrgele tõstetud keskkonsool rõhutavat sportlikkust, juhikoht on kõrvalistujast selgelt eraldatud.
Qashqai gabariidid jäävad väikekesklassi luukpära ja linnamaasturi vahele. Auto teljevahe on 2630mm, kõrgus 1610mm, laius 1780mm ning pikkus on 4310mm. Seega on Qashqai umbes 100mm pikem kui tüüpiline luukpära, kuid 150mm lühem kui keskmine linnamaastur. Samamoodi on kõrgus 100-150mm enam kui luukpäral aga 130mm vähem kui linnamaasturil.
Mootorivalikus leidub kaks uue põlvkonna bensiinimootorit: 1.6-liitrine võimsusega 115hj ja väändemomendiga 160Nm ning 2.0-liitrine võimsusega 140hj ja 200Nm. Lisaks on valikus ka kaks diiselmootorit: 1.5- ja 2.0-liitrine, mille näitajad on vastavalt 106hj / 240 Nm ja 150hj / 320 Nm.
Käigukaste on sõltuvalt jõuallikast valikus neli: 5- ja 6-käigulised manuaalkastid, 6-käiguline automaatkast ja CVT variaatorkast koos manuaalse käiguvahetusvõimalusega.
Mõlema 2.0-liitrise mootori puhul on saadaval Nissan X-Traililt pärinev tunnustatud ALL-MODE 4x4 süsteem.
Pariisis toimunud esitlusel toonitas Carlos Ghosn: ”Eurooplased tahavad seda kõike: dünaamilist disaini, häid sõiduomadusi, kvaliteetset ja ahvatlevat interjööri. Just selline ongi Qashqai. Olen kindel, et sellest mudelist saab tõeline müügihitt kogu Euroopas. Qashqai kinnitab taas, et Nissan ei karda esitada väljakutset aegunud tõekspidamistele ega olla kõikidest konkurentidest kardinaalselt erinev, novaatorlik Jaapani kaubamärk.“
“Plaanime Euroopas müüa üle 100 000 Qashqai aastas. 80% ostjatele on see tõenäoliselt esimene Nissan, kes jõuavad Qashqaini C- ning D-segmendi autode ja ka linnamaasturite juurest.” lisas Ghosn.