Nissan Qashqaid saadab suur edu
-
Qashqai läbimüük ületas 60 000 piiri vähem kui kuue kuuga;
-
Qashqai nõudluse täitmiseks on suurendatud tootmist;
-
Qashqai tüüpiline ostja on noorem kui C-segmendi ja kompaktsete linnamaasturite puhul keskmiselt tavaks;
Nissan Qashqai esmaesitlusest möödunud 12 kuu jooksul on sõidukit saatnud suur edu. Qashqai müük algas märtsis ning juuli lõpu seisuga ületas tarnete koguarv Euroopas kõrgelt esialgsed lootused, ulatudes 66 000 sõidukini.
Nõudluse rahuldamiseks tuli Nissanil koguni investeerida täiendavad 3,5 miljonit eurot Suurbritannias Sunderlandis asuvasse tehasesse, et tõsta Qashqai tootmismahtu 20% võrra. Hetkel valmistatakse Sunderlandi tehases iga päev 850 Qashqaid ja 4. septembril valmis seal sajatuhandes Qashqai.
Tagamaks Sunderlandi tehase suutlikkust Qashqai nõudluse rahuldamisel Euroopas, teatati hiljuti Qashqai tootmise laiendamisest Kyushu tehases Jaapanis, et varustada mudeliga Jaapani turgu, kus seda müüakse Dualise nime all. Tootmine algab Jaapanis 2008. aasta alguses ja tootmisvõimsuseks on 24 000 sõidukit aastas. Jaapanis on alates Dualise tutvustamisest mais jõudnud mudeli müüginumbrid ligi 10 000 sõidukini.
Euroopas on Nissani esialgne kliendiuuring välja toonud nii mõnegi huvitava tendentsi. Qashqaid ostavad nooremad inimesed kui C-segmendis keskmiselt, samuti on ostjate hulgas rohkem naisi. Tüüpiline ostja on 44-aastane, kolm aastat noorem kui C-segmendi ja kuus aastat noorem kui kompaktsete linnamaasturite ostjaskonna keskmine näitaja. Seitse ostjat kümnest on meessoost, see on 4% vähem kui C-segmendi ja 6% vähem kui kompaktsete linnamaasturite ostjaskonna keskmine näitaja.
Iseäranis julgustavalt mõjub tõik, et üks kolmandik Qashqai ostjatest kuulub vanuseastmesse 36–45 eluaastat, võrrelduna keskmiselt 20% C-segmendis ja 27% kompaktsete linnamaasturite ostjaskonna hulgas. Esmane klientidelt saadud tagasiside näitab, et Qashqai köitvuse põhjusena nimetavad ostjad millegi uue toomist turule ning tugevat, omanäolist disaini, mis asetab sõiduki traditsioonilise luukpära ja jõulisema kõrge linnamaasturi vahele.
Üheksale kümnest Qashqai ostjast Hispaanias on see nende esimene Nissan, sama suunitlus ilmneb Itaalias (84%) ja Poolas (80%). Qashqai ostjad on järjekindlalt toonud margieelistuse Nissani kasuks langetamisel võtmeteguritena välja nii interjööri kui ka üldise disaini esmaklassilise kvaliteedi. Ootuspäraselt sõitis tüüpiline Qashqai ostja varem kas sportliku luukpära, näiteks Megane või Astra, odavama klassi pere-luukpära, näiteks Laguna või Avensise, või odavama klassi linnamaasturi, näiteks Kia Sportage’i või Hyundai Tucsoniga.
Ostetud autodest on pooled Qashqaid varustatud 1,5dCi diiselmootoriga, järgmine eelistus on 22 protsendiga 1,6-liitrine bensiinimootor ja sellele järgneb omakorda 20 protsendiga 2,0-liitrine diiselmootor. 25% Qashqaidest on varustatud ALL MODE 4x4 süsteemiga.
Kaks kolmandikku tellitud Qashqaidest kuuluvad keskmise varustustasemega Acenta-klassi ning kõige populaarsemad lisad on panoraam-klaaskatus ja 17-tollised veljed. Kõige populaarsemaks värviks on 31 protsendiga osutunud must metallik, järgnevad hõbedane (26%) ja Faded Denim (16%).
Qashqai on konstrueeritud ja disainitud Euroopas, tuginedes kohalike turgude ostumudelite mahukale uuringule ja autoostjate vastamata vajaduste põhjalikule tarbijaanalüüsile. Nissan Euroopa tooteplaneerijad tuvastasid turuniši sellise sõiduki loomiseks ja arendamiseks, mis pakuks dünaamilisemat disaini ilma kompaktse linnamaasturi tajutava agressiivsuseta, säilitaks aga sellegipoolest ostjaskonna hulgas populaarse kõrge juhiasendi, kuid mitte sõidunaudingu arvelt. Qashqai ongi just selline mudel.
Qashqai kujundas Nissan Design Europe Paddingtonis, Londonis; tehniline arendustöö teostati Nissani tehnikakeskustes Cranfieldis Inglismaal, Barcelonas Hispaanias ja Bonni lähedal Saksamaal.