Elektrimootoriga Nissan püstitas Nürburgringil rekordi
Nürburgringi läbinud masinaks oli kütuseelemendiga linnamaastur Nissan X-Trail FCV, mis on täielikult heitgaasivaba. Auto läbis vihmase raja 11 minuti ja 58 sekundiga. See on kuulsa Saksa ringraja esimene ametlik kütuseelemendiga autoga sõidetud ringiaeg.
Nissani roolis olnud ringrajasõitja Frank Eickholt kiitis auto kiirust, vaatamata sellele, et rada oli vesine ja tavaliste tänavasõidurehvidega ei saanud sõita väga agressiivselt. „Kui rada poleks olnud nii märg, oleksin läbinud kurvid kiiremalt. 30 kuni 40 sekundit oleksin ringiajast kindlasti maha saanud,” arvas Eickholt.
Kütuseelemendiga X-Trailiga on sõitnud ka Nissani Baltikumi regioonijuht Margus Mikk. „Auto kiirendus oli muljetavaldav, parem kui paljudel bensiinimootoriga sõidukitel,” rääkis Mikk. „Peale selle oli väga harjumatu sõita täiesti vaikse autoga. Istud sisse, keerad auto võtmest tööle ja midagi ei toimu. Siis vajutad gaasipedaalile ja äkki on minek!”
Viiekohaline linnamaastur X-Trail FCV on Nissani prototüüp, mis kasutab autotootja uusimat kütuseelemendi tehnoloogiat. Pea täielikult müravaba mootor saab oma jõu kütuseelemendis toimuvatest elektrokeemilistest reaktsioonidest. Auto kasutab liitium-ioon akusid käivitamiseks ja kiirendamiseks. Pidurdamisel tekkiv kineetiline energia salvestatakse samuti akudesse hilisemaks kasutamiseks.
X-Trail FCV on osa Nissani keskkonnahoiu programmist, mille eesmärk on muuta Nissani autosid keskkonnasõbralikumateks ja vähendada nende tootmise mõju keskkonnale.
Nürburgringil on Nissanil ka teine rekord. Käesoleva aasta aprillis läbis Nissan GT-R sealse raja 7 minuti ja 29 sekundiga ning tõestas, et on üks maailma kiiremaid seeriatoodangus olevaid autosid.