Nissan võib hakata varustama Portugali elektriautodega
Portugali valitsus ja Nissan sõlmisid lepingu, mille kohaselt hakatakse uurima võimalusi liitiumioonakude tootmistehase rajamiseks Portugali.
Portugalist võib saada Jaapani järel teine riik, kus Nissan teeb kapitalimahutusi uuenduslike liitiumioonakude seeriatootmise alustamiseks.
Tehase ja varustusbaasi rajamine koostöös Portugali valitsusega tähendaks, et riigil oleks täita keskne osa Nissani plaanides viia elektrisõidukid nii Euroopas kui ka mujal maailmas 2012. aastaks masstarbimisse.
Novembris sai Portugalist esimene Euroopa riik, mis allkirjastas Renault-Nissaniga lepingu heitgaasivaba transpordi kava elluviimiseks. Plaani järgi peaks aastaks 2011 olema valminud 1300 laadimispunkti ja elektrisõidukite ostjatele kehtestatud erinevad soodustused, sealhulgas tulumaksumäära vähendamine.
„Põhimõtete määratlemine, millest lähtuda akude tootmisbaasi rajamisel Portugalis, on Nissani jaoks oluline etapp. Lisaks seab see Portugali Euroopa heitgaasivaba transpordi liikumise esirinda,“ sõnas Nissan Motor Co asepresident Carlos Tavares.
„Portugali valitsus töötas 2008. aastal välja kava, mis reguleerib üleriigilise elektrisõidukite laadimisvõrgu loomist. Portugal on taastuva energia valdkonnas maailma lipulaev ning süsihappegaasi heidete vähendamine ja uute transpordivahendite kasutuselevõtt mängivad jätkusuutliku energia- ja keskkonnamudeli kujundamisel peaosa,” märkis Portugali majandus- ja innovatsiooniminister Manuel Pinho.
Renault-Nissan toob elektrisõidukid Portugalis turule juba 2011. aastal. Portugal on seega üks esimesi riike, kuhu ühisettevõte oma uut toodangut tarnima hakkab.
Nissani ja NECi ühisettevõte Automotive Energy Supply (AESC) alustab liitiumioonakude tootmist Nissani Jaapanis asuvas Zama rajatises järgmisel kevadel. Aastaseks tootmismahuks on plaanitud 65 000 akut, kuid tehase käivitamisel on kavas toota kohe 13 000 akut. AESC eesmärk on tõusta akutehnoloogia valdkonnas turuliidriks, pakkudes konkurentsivõimelise hinnaga kvaliteetseid, usaldusväärseid, turvalisi ja mitmeotstarbelisi akusid.
Renault-Nissan teeb heitgaasidevaba transpordi vallas koostööd Iisraeli, Taani, Portugali, Monaco vürstiriigi, Prantsuse kommunaalettevõtte EDFi, Šveitsi elektriettevõtte Energie Ouest Suisse’i (EOS), USA Tennessee ja Oregoni osariikide ning California osariigi Sonoma maakonnaga. Jaapanis on ühisettevõtte koostööpartnerid Kanagawa prefektuur ja Yokohama linn.
Lisainformatsioon:
Henri Daum, Nissan Nordic Europe turundusjuht
Tel: +37253435754; E-post: hdaum@nissan-europe.com
Portugalist võib saada Jaapani järel teine riik, kus Nissan teeb kapitalimahutusi uuenduslike liitiumioonakude seeriatootmise alustamiseks.
Tehase ja varustusbaasi rajamine koostöös Portugali valitsusega tähendaks, et riigil oleks täita keskne osa Nissani plaanides viia elektrisõidukid nii Euroopas kui ka mujal maailmas 2012. aastaks masstarbimisse.
Novembris sai Portugalist esimene Euroopa riik, mis allkirjastas Renault-Nissaniga lepingu heitgaasivaba transpordi kava elluviimiseks. Plaani järgi peaks aastaks 2011 olema valminud 1300 laadimispunkti ja elektrisõidukite ostjatele kehtestatud erinevad soodustused, sealhulgas tulumaksumäära vähendamine.
„Põhimõtete määratlemine, millest lähtuda akude tootmisbaasi rajamisel Portugalis, on Nissani jaoks oluline etapp. Lisaks seab see Portugali Euroopa heitgaasivaba transpordi liikumise esirinda,“ sõnas Nissan Motor Co asepresident Carlos Tavares.
„Portugali valitsus töötas 2008. aastal välja kava, mis reguleerib üleriigilise elektrisõidukite laadimisvõrgu loomist. Portugal on taastuva energia valdkonnas maailma lipulaev ning süsihappegaasi heidete vähendamine ja uute transpordivahendite kasutuselevõtt mängivad jätkusuutliku energia- ja keskkonnamudeli kujundamisel peaosa,” märkis Portugali majandus- ja innovatsiooniminister Manuel Pinho.
Renault-Nissan toob elektrisõidukid Portugalis turule juba 2011. aastal. Portugal on seega üks esimesi riike, kuhu ühisettevõte oma uut toodangut tarnima hakkab.
Nissani ja NECi ühisettevõte Automotive Energy Supply (AESC) alustab liitiumioonakude tootmist Nissani Jaapanis asuvas Zama rajatises järgmisel kevadel. Aastaseks tootmismahuks on plaanitud 65 000 akut, kuid tehase käivitamisel on kavas toota kohe 13 000 akut. AESC eesmärk on tõusta akutehnoloogia valdkonnas turuliidriks, pakkudes konkurentsivõimelise hinnaga kvaliteetseid, usaldusväärseid, turvalisi ja mitmeotstarbelisi akusid.
Renault-Nissan teeb heitgaasidevaba transpordi vallas koostööd Iisraeli, Taani, Portugali, Monaco vürstiriigi, Prantsuse kommunaalettevõtte EDFi, Šveitsi elektriettevõtte Energie Ouest Suisse’i (EOS), USA Tennessee ja Oregoni osariikide ning California osariigi Sonoma maakonnaga. Jaapanis on ühisettevõtte koostööpartnerid Kanagawa prefektuur ja Yokohama linn.
Lisainformatsioon:
Henri Daum, Nissan Nordic Europe turundusjuht
Tel: +37253435754; E-post: hdaum@nissan-europe.com