NISSAN SAAVUTAS 2014. AASTAL EUROOPA TURUL LÄBI AEGADE PARIMAD MÜÜGITULEMUSED JA TURUOSA / AUTOSPIRIT / Uudised

NISSAN SAAVUTAS 2014. AASTAL EUROOPA TURUL LÄBI AEGADE PARIMAD MÜÜGITULEMUSED JA TURUOSA

  • 2014.aastal oli suur toodete pealetung: 12 kuu jooksul toodi turule 12 sõidukit
  • Qashqai toodang jõudis Suurbritannias ehitatud sõidukitest esimesena kahe miljoni ühikuni 
  • Nissan LEAF on läbi aegade populaarseim elektrisõiduk: 2014.aasta müük ületas 15000 künnise 
  • Nissan ZEOD RC tegi Le Mansil ajalugu, läbides ringi ainult elektri jõul 

ROLLE (Šveits), 7. jaanuar 2015. Nissan teatas täna, et saavutas 2014. aastal 4,0 protsendiga Euroopa turuosa rekordi, parandades 2013. aasta 3,7%-ga võrreldes oma tulemust 0,3 protsendi võrra. 2014. aasta on viies järjestikune aasta, millal turuosa kasvas. See tähendab peaaegu 50% kasvu võrreldes 2009. aasta tasemega (2,7%). Koos äsja turule toodud Datsuni kaubamärgiga oli turuosa 4,1%. 

Nissani ja Datsuni ühine müügitulemus oli läbi aegade parim - 2014. aastal 724 613 sõidukit. See tähendab 2013. aasta müügiga võrreldes 13,2% kasvu, kusjuures detsembri kogumüük oli 70 316 sõidukit ehk 28,8% suurem kui eelmise aasta samal perioodil. Nissani toodete pealetung on tõstnud Euroopa autotootmise mahu rekordtasemele ning nüüd, 2015. aasta alguses, on ettevõttel tugevaim ja ühtlaseim mudelivalik ajaloos.

Kaubamärgi Euroopa müüginumbreid suurendasid aasta jooksul turule toodud 12 sõidukit, sealhulgas kaks uut crossover'it X-Trail ja Juke ning uhiuus Barcelonas valmistatav Pulsar, mis tõi Nissani C-segmenti tagasi.

Peale selle laiendas Nissan oma elektrisõidukite valikut, tuues turule täiselektrilise Nissan e-NV200 tarbesõiduki ja kaubiku, mida toodetakse Nissani laienevas Barcelona tehases. Nissan on uute tähtsate tehnoloogiate loomisel teerajaja: 2015. aastal tuleb nii elektri- kui ka autonoomsete sõidukite ehk transpordisektori tulevikutegijate valikusse lisa.

Tähtsamad saavutused

Läbi aegade parimad müügitulemused ja turuosa, viie aastaga 50% kasv

12 kuuga 12 uut mudelit

Läbi aegade parimad elektrisõidukite müügitulemused: LEAFi müüdi Euroopas 15 000 ühikut, uut e-NV200 2300 ühikut

Crossover'ite müük üle 410 000 sõiduki

Esimene ring Le Mansil ainult elektri jõul

Qashqai on esimene Suurbritannias ehitatud sõiduk, mille toodang jõuab kahe miljoni ühikuni

Nõudlus teerajaja Nissan Qashqai crossover'i järele üha kasvab: 2014. aastal valis selle mudeli stiili, tõhususe ja täiustatud tehnoloogia (nt turvakilp) endale 240 000 klienti. Eelmisel aastal veeres Inglismaal Sunderlandi tehase tootmisliinilt maha kahemiljones Qashqai, muutes autoajalugu kui esimene Suurbritannias ehitatud sõiduk, mis jõudis sellise verstapostini.

Nissani Sunderlandi tehas ületas juba kolmandat aastat järjest 500 000 tootmisühiku piiri, kindlustades Suurbritannias kõige tootlikuma autotehasena oma positsiooni veelgi. 

Nissani Euroopa müügi- ja turundusvaldkonna vanemasepresident Guillaume Cartier lausus: „Nissani mudelivalik on tugevam, ühtlasem ja põnevam kui kunagi varem. Nihutasime kõiki piire, kui tõime 12 kuu jooksul turule 12 autot.

Tahame oma klientidele pidevalt veelgi enamat pakkuda: rohkem valikuvõimalusi, suuremat väärtust ning uuenduslikumaid ja põnevamaid tooteid. 2014. aastal tõime turule oma teise elektrisõiduki e-NV200, täiendasime uue X-Traili ja Juke'iga oma crossover'ite valikut ning muutsime NISMO nime üleilmselt tuntuks." 

Nissan LEAF on elektrisõidukite segmendis jätkuvalt esikohal, kui Euroopas müüdi üle 15 000 auto ehk 2013. aastaga võrreldes 30% rohkem. Alates sõiduki müügile toomisest 2010. aastal on LEAFi omanikud kogu maailmas sõitnud tervelt miljard kilomeetrit. Lisaks on see Nissani klientide lemmikmudel - 97% soovitaks seda sõpradele.

Nissani investeeringud võtmetähtsusega turgudesse nagu Suurbritannia, Hispaania ja Venemaa on kohaliku tootmise tugevdamiseks ennast ära tasunud, sest nendes riikides oli aastane kasv koos Datsuniga vastavalt 17, 13 ja 19%, kusjuures äsja turule toodud kaubamärgi müük ulatus 11 419 sõidukini. Nissan kasvatas oma turuosa rohkem kui 65% Euroopa turgudel, kus ettevõte tegutseb. Kokkuvõttes oli Nissan müügitulemuste poolest teine Aasia kaubamärk Euroopas ja parim Aasia kaubamärk paljudel võtmetähtsusega turgudel, nagu Suurbritannia, Prantsusmaa ja Hispaania.

Nissan Nordic Europe, mis tegutseb Skandiaavias ning Baltikumis, saavutas 2014 aastal kõigi aegade kõrgeima turuosa - 4,4%. Võrreldes eelmise aastaga kasvas müük ligikaudu 5700 sõiduki võrra. Aastal 2013 oli Nissani turuosa kogu Nissan Nordicu regioonis 4,1% 

2014 lõppes edukalt ka Baltikumis. Müük kasvas 24,8%, ühtekokku müüdi 3 419 uut Nissanit. Võrreldes 2013 aastaga kasvas turuosa 0,6% ja saavutas 2014 aasta lõpuks turuosa 6,1%.

Jätkuvalt on populaarseimaks Nissani mudeliks Qashqai, mida müüdi lõppenud 2014 aastal kokku 1 916 sõidukit.

Müügikasvule andis jõudsalt hoogu juurde 6 uue mudeli turule toomine möödunud aastal, sh uued crossoveri mudelid nagu Juke ja X-Trail ja täiesti uus Pulsar, mis tõi Nissani tagasi C-segmendi autode turule. 

Riik 

2014. aasta kogumüük 

2013. aasta kogumüük 

Kasvuprotsent 

Venemaa

         173 429

         146 319

18,5%

Suurbritannia

         149 877

         127 752

17,3%

Prantsusmaa

           74 928

           64 900

15,5%

Saksamaa

           65 627

           55 562

18,1%

Itaalia 

           53 246

           51 396

3,6%

Hispaania

           44 006

           39 086

12,6%

Euroopa 

         724 613  

         639 849  

13,2%