DETAILSEM INFO UUEST PULSARIS / AUTOSPIRIT / Uudised

DETAILSEM INFO UUEST PULSARIS

Disain ja praktilisus

Uus rabava välimuse ja rohke varustusega Pulsar väljendab kolme omadust, mis on Nissani disainifilosoofia aluseks. Pulsar kasutab sama disainikeelt, mis Nissani edukad crossover'id ja teedrajavad B-segmendi mudelid, ning on välimuse poolest eksimatult äratuntav Nissan.

Uue Pulsari esiosa iseloomustavad jõuline mootorivõre ning eripärase stiiliga põrkeraud, mille kujundus on laenatud hiljuti turule toodud Qashqailt ja X-Traililt. Tuttavat Nissani märki ümbritseb iseloomulik V-kujuline iluvõre, mille nurgad ulatuvad jõuliselt mootorikattele.

Nissani disainerid on eriliselt rõhutanud rattakaarte piirkonda, mis annab sõidukile tugeva ja kindla välimuse. Eesmiste rattakaarte juurest ulatub Nissanile iseloomulike bumerangikujuliste tagatuledeni efektne joon, mis seob sõiduki esi- ja tagaotsa harmooniliseks tervikuks. Teine iseloomulik joon on allpool. See pöördub Pulsari tagaosas järsult üles, tekitades sõidukile šiki ja peene „vöökoha".

Nissani julget disainifilosoofiat peegeldab ka uue Pulsari tagaosa, mis ühendab vormi täiuslikult funktsiooniga. Bumerangikujulised tagatuled sulanduvad sujuvalt nii tagumistesse kerepaneelidesse kui ka tagaluuki ning tänu tagumises põrkerauas olevale „sisselõikele" on pakiruumi lävepakk meeldivalt madal. Esiosa ja külgede jõulist atleetlikku joont võib märgata ka tagaosas, kus põrkeraua alumine osa meenutab stiilset difuusorit.

Pulsari salong üllatab asjadega, mida pereautoks sobilikult C-segmendi luukpäralt alguses ei oskakski oodata. Kui enamik konkurente rõhutavad stiili ja materjale rohkem kui praktilisust, siis Pulsar paistab silma kõigi kolme elemendi poolest. Tänu pikale teljevahele (2700 mm) ja nutikalt paigutatud istmetele on Pulsari tagaistmel rohkem jalaruumi kui üheski teises sama klassi sõidukis - Pulsar edestab selle näitaja poolest mitte ainult otseseid konkurente, vaid ka paljusid kõrgema klassi sõidukeid. Tagaistmel on reisijate käsutuses 692 mm põlveruum - selle poolest on Pulsar parem nii C- kui ka D-segmendi keskmisest (vastavalt 562 mm ja 585 mm).

Meisterliku kujundusega on ka Pulsari praktiline ja laialt avanev pakiruum, mis mahutab tervelt 385 liitrit. Neil, kes vajavad veel suuremat pakiruumi, tarvitseb vaid tagaistmete seljatoed alla klappida ning moodustub 1395-liitrine sileda põhjaga ruum.

Avarus ei ole Pulsaris kaugeltki üksnes tagaistme reisijate privileeg.

Nissani disaini- ja ergonoomikatiim on pööranud hoolikalt tähelepanu ka esiistme reisijate vajadustele ning loonud äärmiselt mugava ja avara vaatega reisikeskkonna.

Nagu väga paljude Nissani disainiuuenduste puhul, on ka siin suurim mõju just lihtsatel lahendustel. Nii näiteks on õnnestunud Pulsari inseneridel luua uste nutika siseviimistluse abil oma klassi kõige laiemad käetoed. Kui enamik konkurente piirduvad kitsa servaga, mis surub ebamugavalt küünarnuki vastu, siis Pulsari 95 mm laiune täispikkuses käetugi meenutab pigem luksusautosid.

Nissani disainitiim on püüdnud alati luua uusi tehnoloogiaid stiili ja kasutusmugavust ohvriks toomata. Lõppude lõpuks ei ole ka kõige kõrgetasemelisematest funktsioonidest mingit kasu, kui neid on liiga keeruline kasutada. Pulsari lihtsa, kuid rafineeritud kujundusega armatuurlaualt leiab hulgaliselt Nissani uusimaid tehnilisi lahendusi.

Keskkonsoolilt, mis näib otsekui hõljuvat armatuurlaua keskosa kohal, võib leida nii NissanConnect info- ja meelelahutussüsteemi kui ka kütte- ja ventilatsioonisüsteemi juhtnupud. Läikivmusta viimistlusega konsoolil paikneval Nissan Connectil on 5,8-tolline ekraan, äärmiselt selge ja konkreetne kujundus ning lihtsad ja loogilised juhtnupud. Veel üks omadus, mis muudab Pulsari eriliseks, on atraktiivne „võileiba" meenutav armatuurlaud, mis koosneb sujuvalt uksest ukseni ulatuvast paneelist. Dünaamilise ilmega armatuurlaud on kuju poolest nõgus, muutes sõiduki veel avaramaks ning andes sellele sportliku hoiaku, millest on ka sõiduki disain inspireeritud.

Uue ilme saanud näidikupaneeli on varasemast veelgi mugavam kasutada ning sellelt leiab nüüd ka suure viietollise täiustatud juhiabiekraani, mis on paigutatud spidomeetri ja pöörete arvu näidiku vahele. Paindlikult kohandatavale ekraanile saab kuvada nii navigatsioonisüsteemi info, nõuanded, hoiatused kui ka mitmesugused sõiduki andmed ja näitajad. Juhiabiekraani kaudu on kohandatavad ka Pulsari paljud elektroonilised süsteemid, nagu suunatuled, klaasipuhastid ja lukustus.

 

TIPPTASEMEL TEHNOLOOGIAD

Uue Pulsari turuletoomisega väljendab Nissan taas siirast soovi teha tipptehnoloogia kõigile kättesaadavaks - ning astub selle eesmärgi poole pika sammu edasi. Paljude kasutuselolevate nutikate tehnoloogiate kõrval on uue Pulsari varustuses hulk lahendusi - näiteks liikuvate objektide detektor -, mida varem selles sõidukiklassis pole nähtud. Tänu sellele tõstab Pulsar ohutuses, mugavuses ja juhi abivarustuses lati täiesti uuele tasemele.

Pulsar, mille varustuses on auhindadega pärjatud Nissani turvakilp ja paljud uuenduslikud lahendused, nagu täisvaatemonitor, aktiivne trajektoori kontroll, piduriabi ning viimase põlvkonna info- ja meelelahutussüsteem NissanConnect, tõestab, et tippklassi funktsioonide nautimiseks ei pea ostma kallist luksusautot.

 

Täisvaatemonitor (AVM)

Uue Pulsari tehnilise varustuse tipuks on Nissani tunnustatud täisvaatemonitor. See tähelepanuväärne uuendus on väikeste ja keskmise suurusega sõidukite klassi kõige edumeelsem ja võimalusterohkem süsteem, millele tuginevad paljud teised Pulsari ohutust, nähtavust ja mugavust parandavad funktsioonid.

Süsteem ühendab esivõrele, tagaluugile ja mõlemale küljepeeglile paigaldatud tillukestest kaameratest tuleva pildi 360-kraadiseks linnulennuliseks pildiks Pulsari ümbrusest ning kuvab selle Connecti satelliitnavigatsiooni- ja infosüsteemi 5,8-tollisele ekraanile. Tervikpildi loomiseks kasutab süsteem keerukat pilditöötlustarkvara, mistõttu jääb ekraani vaadates mulje, nagu paikneks kaamera otse Pulsari kohal.

Linnulennuline pilt annab juhile selge ülevaate sõiduki ümber olevatest takistustest, aitab Pulsari paiknemist paremini hinnata ning muudab manööverdamise kergemaks ja ohutumaks.

Kui tagurpidikäik sisse panna, lülitub AVM automaatselt tööle. AVMi saab aktiveerida ka kiirustel kuni 10 km/h, vajutades armatuurlaual olevat kaameranuppu.

Samuti võimaldab süsteem kuvada videopilti ühest kindlast kaamerast ning seda saab kasutada lihtsalt tagurduskaamerana. Viimasel juhul kuvatakse ekraanile ka dünaamilised juhised, mis aitavad juhil valitud parkimiskohale tagurdades õige sõidutrajektoori valida.

 

Nissani turvakilp

Nissani turvakilp sisaldab mitut uuenduslikku ohutussüsteemi, mis tagavad Pulsari juhile erakordselt tõhusa kaitse ja hea nähtavuse. Spetsiaalselt Pulsari järgi kohandatud Nissani turvakilp sisaldab järgmisi tehnilisi lahendusi.

 

Liikuvate objektide detektor

See uus täisvaatemonitoril põhinev funktsioon, mida kasutatakse selles sõidukiklassis esimest korda, on nagu digitaalne kaassõitja, kes aitab jälgida, et miski või keegi tagurdava Pulsari teele ette ei jääks.

Kui tavaline parkimisabiseade hoiatab juhti teele jääva objekti eest, siis liikuvate objektide detektor edastab helilise ja visuaalse hoiatussignaali, kui keegi või miski sõiduki taga liigub - näiteks kui laps tagurdava Pulsari poole jalutab.

Tagaluugile paigutatud täisvaatemonitori kumerläätsega lainurkkaamera jälgib ümbrust enam kui 180 kraadi ulatuses ja pakub juhile sõiduki taga toimuvast erakordselt ülevaatlikku pilti. Kaamera pilt kuvatakse NissanConnecti 5,8-tollisele ekraanile.

Peale multifunktsionaalse tahavaatekaamera saab liikuvate objektide detektor informatsiooni ka täisvaatemonitori külgmistelt ja eesmistelt kaameratelt. See võimaldab süsteemil koostada 360-kraadise panoraampildi, mis aitab sõiduki kõrvale või ette jäävaid peidetud takistusi paremini märgata.

Nissan teab, et sellised tipptasemel funktsioonid nagu need, mida Nissani turvakilp pakub, on tõeliselt kasulikud ainult juhul, kui juht saab neid enda järgi kohandada. Seepärast on Nissani turvakilbi seadeid võimalik paindlikult reguleerida nii armatuurlaual oleva nupu kui ka NissanConnect süsteemi abil. Armatuurlaual olev lüliti võimaldab mugavalt kõik funktsioonid korraga sisse või välja lülitada. Kui aga juht soovib näiteks ainult sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteemi välja lülitada, siis ka seda saab käepärase puuteekraani menüü kaudu hõlpsasti teha. Kõik seaded, mis juht on NissanConnect menüü kaudu määranud, salvestatakse püsivalt süsteemi.

 

Pimeala jälgimissüsteem

Nissani pimeala jälgimissüsteem, millesarnaseid seadmeid võis kunagi kohata ainult kallite luksusautode varustuses, kasutab sõiduki ümbruses olevatesse pimedatesse aladesse jäävate sõidukite tuvastamiseks tagaosas paiknevat täisvaatemonitori lainurkkaamerat. Kui süsteem tuvastab emmale-kummale poole jäävas pimedas alas mõne sõiduki, süttib ohutuli. Kui juht annab suunatulega märku, et hakkab rida vahetama, ning süsteem tuvastab ohualas sõiduki, hakkab vilkuma ohutuli ja kostub hoiatav helisignaal.

 

Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem

Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem ei lase Pulsaril juhile märkamatult sõidurajalt kõrvale kalduda. Kuigi võiks eeldada, et see seade vajab esiklaasile paigutatud kaamerat või radarisüsteemi, rakendab Pulsar siinkohal taas sedasama sõiduki taha paigutatud lainurkkaamerat, mida kasutab AVM. Nutikas arvutiprogramm suudab tuvastada isegi kõige kahvatumat teemärgistust ning kindlaks teha, kas sõiduk hakkab juhi tahte vastaselt (suunatuld näitamata) sõidureast kõrvale kalduma. Kui nii juhtub, annab süsteem juhile märku, et too korrigeeriks oma sõidutrajektoori. Maapiirkonnas, kus sõidustiil on paratamatult teistsugune, kohandab süsteem oma tundlikkuse nutikalt teisele režiimile ümber.

 

Isepuhastuv kaamera

Pulsari turvakilbi ja täisvaatemonitori põhitähtis komponent on tagaluugile paigutatud väike kaamera, mis jälgib sõiduki taga toimuvat. Kuigi parkimiskaamerad ei ole Nissani varustuses midagi uut - 2002. aasta Primera oli oma klassi esimene sellise seadmega mudel -, on Pulsari parkimiskaameral mitu kavalat trikki varuks. Kuna Pulsari turvakilbi kolm süsteemi (liikuvate objektide detektor, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem ja pimeala jälgimissüsteem) tuginevad kaamerast saadavale täpsele informatsioonile, peab lääts olema alati täiesti puhas - ilmastiku meelevallas oleva seadme puhul ei ole seda sugugi lihtne tagada.

Et läätse määrdumine probleeme ei tekitaks, kasutab Pulsar tähelepanuväärset pesemis- ja kuivatussüsteemi, mis on ühtaegu nutikas ja täisautomaatne.

Süsteem kasutab kõrgetasemelist pilditöötlustarkvara, mis suudab töödelda üle 15 miljoni piksli sekundis. Kui lääts määrdub, saab süsteem sellest aru ja peseb läätse veejoaga puhtaks. Kuna märg lääts püüab tolmu, kuivatatakse läätse pind pärast pesu õhujoaga ära. Tänu puhtale kuivale läätsele on NissanConnecti 5,8-tollisele ekraanile kuvatav kaamerapilt alati selge. Süsteem valib automaatselt parima puhastusmeetodi, kasutades näiteks tolmukübeme eemaldamiseks ainult õhujuga või vihmapiiskade eemaldamiseks veejuga. See tähendab, et süsteem ei raiska vett ega energiat ning paaki ei ole vaja kuigi tihti täita.

 

Piduriabi

Kui see äärmiselt kõrgetasemeline süsteem saab aru, et kokkupõrge on vältimatu, rakendab ta automaatselt pidureid.

Piduriabi jälgib eesmise põrkeraua alumisse ossa paigutatud radari abil ees olevat teed ning abistab juhti kolmel tasandil. Kui vahemaa eessõitva autoga jääb väikeseks, kostub esimese hoiatusena helisignaal. Kui juht sellele ei reageeri, pidurdab süsteem automaatselt kergelt. Kui vahemaa endiselt väheneb, rakendab süsteem pidureid vajaduse korral tugevama jõuga. Uuenduslik süsteem on mõeldud ja projekteeritud avariisid täielikult ära hoidma, kuid mõnikord on kokkupõrge siiski vältimatu - sellisel juhul aitab süsteem kahju vähendada.

 

NissanConnect

Nii täisvaatemonitor kui ka Nissani turvakilp moodustavad koos uue Pulsari NissanConnecti satelliitnavigatsioonisüsteemi, Bluetoothi ja helisüsteemiga ühtse terviku. Süsteem kasutab 5,8-tollist puuteekraani, ühildub nutitelefoniga ning võimaldab kasutada pidevalt suurenevat hulka rakendusi. Kasutades selliseid rakendusi nagu Google, Facebook, Trip Advisor ja Eurosports saate navigeerida oma Pulsariga igas linnas nagu kohalik ning hoida silma peal nii spordimaailma viimastel uudistel kui ka sotsiaalvõrgustikel. Süsteem võimaldab kasutada heli voogedastust Bluetoothi kaudu, ühildub mobiiltelefoniga, samuti on olemas nii AUX-sisend kui ka USB-pesa koos DAB-raadioga.

 

LED-esituled

Uued LED-esituled aitavad Pulsaril oma klassi konkurentide seas tõeliselt särada. LED-esitulede puhul, mis kuuluvad Tekna mudelite standardvarustusse ja Acenta varustustaseme puhul lisavarustusse, on lähituled ainult LED-lampidega, kuid kaugtulede puhul süttivad maksimaalse heleduse tagamiseks ka halogeenlambid.

Nissan soovib pakkuda alati parimaid tehnoloogiaid, seega ei ole LED-lampide kasutamine ksenoonlampide asemel mingi edevuse asi. Nimelt on LED-lampide valgus valgem ja säravam, need tarvitavad ksenoonlampidest 50% vähem energiat ning nende valgus sarnaneb rohkem päikesevalgusega. Nii tagatakse öisel ajal parem nähtavus. Pulsari esituled järgivad disaini poolest sarnast Nissanile iseloomulikku ainulaadset stiili nagu uus Qashqai ja X-Trail.

 

Aktiivne trajektoori kontroll

Et pakkuda veel paremat sõidukogemust, on Pulsari varustusse lisatud Nissani aktiivne trajektoori kontroll. See nutikas süsteem jälgib sõiduki käitumist ja trajektoori ning rakendab vajaduse korral õrnalt mõnele rattale pidureid, jäljendades piiratud libisemisega diferentsiaali tööd. Selle tulemusena käitub sõiduk kurvides väga stabiilselt ning ka haardumine on kurvist väljumise järel kiirendades suurepärane.

 

Tõhusad ja võimsad jõuallikad

Uuenduslikkus ja väikesed omamiskulud on kaks Nissanile väga tähtsat märksõna, mis iseloomustavad ka Pulsari turboülelaaduriga mootoreid. Kõik jõuallikad pakuvad sooritusvõime ja ökonoomsuse suurepärast kombinatsiooni. 1,2-liitrine DIG-T bensiinimootor on oma töömahu kohta erakordselt võimas - koguni 115 hj -, samal ajal kui 1,5-liitrise dCi mootori võimsus ulatub 110 hj-ni ja pöördemoment 260 Nm-ni. 2015. aasta algul lisandub valikusse veelgi jõulisem 190 hj 1,6-liitrine turboülelaaduriga jõuallikas, mis laiendab Pulsari potentsiaalset sihtrühma veelgi. Mõlemad praegused jõuallikad on varustatud käivitus- ja seiskamissüsteemiga, mis aitab vähendada CO2 heitkogust ja suurendada ökonoomsust.

 

DIG-T 115 (115 hj / 85 kW)

C-segmendi üks kõrgtehnoloogilisemaid jõuallikaid, neljasilindriline DIG-T 115 mootor tõestab, et muljetavaldava sooritusvõime saavutamiseks ei ole vaja töömahtu paisutada. Alliansi loodud mootor, mis on spetsiaalselt Pulsari jaoks häälestatud, arendab 4500 p/min juures võimsust 115 hj, edestades selle näitajaga paljusid 1,6-liitriseid vabalthingavaid jõuallikaid.

Bensiinimootoriga Pulsar, mille pöördemoment ulatub pööretel 2000 p/min tervelt 190 Nm-ni, pakub nobedat kiirendust ning laia ja paindliku vahemikuga käike. DIG-T 115, mille juurde kuulub kuuekäiguline käsikäigukast, viib Pulsari nullist sajani 10,7 sekundiga.

Sama muljetavaldav on ka DIG-T 115 kütusekulu ja CO2 heitkogus. Juba Pulsari taskukohaseim versioon on äärmiselt ökonoomne ja keskkonnasäästlik: see tarvitab kombineeritud tsüklis ainult 5,0 liitrit kütust 100 km kohta ning paiskab CO2 õhku vaid 117 g/km.

Turboülelaaduriga tipptasemel mootor, mille juurde kuulub kuuekäiguline käsikäigukast, arendab võimsust 115 hj (85 kW) ja pöördemomenti 190 Nm. Tagasihoidlikust töömahust hoolimata pakub 1,2-liitrine jõuallikas suurepärast võimsust, tagades teravama kiirenduse ja suurema paindlikkuse kui 1,6-liitrine vabalthingav mootor.

DIG-T 115 juurde kuulub standardvarustusena ka käivitus- ja seiskamissüsteem, lisaks on selle jõuallika juures kasutatud selliseid kütusesäästlikke tehnoloogiaid nagu regeneratiivne generaator, optimeeritud ülekandearvud ja spetsiaalsed väikese viskoossusega õlid.

 

dCi 110 (110 hj / 81 kW)

Pulsari mootorivalikus on ka neljasilindriline 1,5-liitrine dCi turbodiisel. Renault'-Nissani alliansi loodud 110 hj jõuallika CO₂ heitkogus on kõigest 94 g/km ja kütusekulu kombineeritud tsüklis 3,6 l / 100 km.

Kuuenda põlvkonna dCi 110 on veel sujuvam, tõhusam ja rafineeritum kui eelmised versioonid. Mootori siseehituses on tehtud olulisi muudatusi, mistõttu töötab see nüüd vaiksemalt ja vibreerib vähem, ning jõuallika kaal on tänu uutele kergetele komponentidele kahanenud.

Spetsiaalselt Pulsari jaoks häälestatud jõuallikal on hulk nutikaid kütust säästvaid süsteeme, muu hulgas kuulub standardvarustusse käivitus- ja seiskamissüsteem. Väga põhjalikult on tegeletud ka müra- ja vibratsiooni vähendamisega. Tänu sellele käivitub mootor sujuvalt ja vaikselt.

Samuti on Nissan tunduvalt parandanud Pulsari käivitus- ja seiskamissüsteemi funktsionaalsust ning tegelenud taaskäivitusprotsessi loogika peenhäälestamisega. Näiteks kui juht rakendab paigal seistes roolile olulist jõudu, saab käivitus- ja seiskamissüsteem aru, et juht vajutab peagi gaasipedaali, ning taaskäivitab mootori.

 

Käigukastid ja dünaamika

Uue Pulsari standardvarustuses on kuuekäiguline käsikäigukast. Euroopa nõudlike autojuhtide maitse järgi ehitatud käigukastis on kasutatud vähese hõõrdumisega kaableid ja võnkeenergia hajutamist, mis tagavad just sellise täpse käiguvahetuse, nagu Euroopa autojuhtidele meeldib.

Tulevikus saab soovi korral DIG-T 115 mootori juurde valida ka tipptasemel Xtronicu käigukasti.

Uue Pulsari veermik tagab suurepärase juhitavuse ning sujuvad ja rafineeritud sõiduomadused. Ka vedrustus, kus ees on kasutatud MacPhersoni vardaid ja taga kompaktset väändetala, on tehtud täpselt Euroopa nõudlike juhtide maitsele vastav.

 

Rikkalik varustus

Nissan on viimastel aastatel tõstnud ootusi ja latti kõigis autoklassides, kus ta konkureerib. Täiesti uue Pulsari saabumine on uueks verstapostiks väike keskklassis - mudeli standardvarustuses on arvukalt tipptasemel varustust. Pulsari puhul kasutatakse juba tuttavat kolme varustustaseme süsteemi (Visia, Acenta ja Tekna). Kõigi mudelite standardvarustusse kuuluvad istmesoojendus, kliimaseade, käivitus- ja seiskamissüsteem, kuus turvapatja ja Bluetooth.

Keskmisel varustustasemel, milleks on Acenta, lisanduvad valuveljed, kahetsooniline kliimaseade, eesmised udutuled, piduriabi ning nahkkattega rool ja käigukanginupp.

Acenta mudelitele saab lisavarustusena valida puuteekraaniga navigatsiooni- ja sidesüsteemi (täiustatud NissanConnect), täisvaatemonitori, Nissani turvakilbi ja LED-esituled, automaatselt süttivad tuled, vihmaanduriga klaasipuhastid, tumeneva tahavaatepeegli ning Nissani intelligentse võtme ja käivitusnupu. Samuti saavad Acenta varustustasemega Pulsari soetajad valida sõidukile 17-tollised valuveljed ja toonklaasid.

Kõige rikkalikuma varustusega Tekna mudelitel on standardvarustuses peale eelneva Nissani turvakilp, NissanConnect, täisvaatemonitor, 17-tollised valuveljed, nahkistmed ja signatuurtuledega LED-esituled.

Täpsemad spetsifikatsioonid olenevad turust.

 

Tootmine

Uus Pulsar on osa Nissani Euroopa tootmisstrateegiast ning mudeli kodutehas paikneb Hispaanias Barcelonas. Kõnealune kõrgtehnoloogiline tehas on Nissani põhiline tugipunkt Hispaanias ning ühtlasi NMISA (Nissan Motor Iberica SA) kodu. Tehases on põrandapinda üle 517 000 m2, aastal 2013 toodeti seal 131 900 sõidukit ning praegu töötab seal üle 3500 inimese.

Barcelonas paiknevad ka paljud teised Nissani asutused, sealhulgas Nissani Euroopa tehnilise keskuse (NTCE) - sõidukite ja diiselmootorite teadus- ja arendusekeskuse - üks haru.

Peale uue Pulsari toodetakse tehases ka kõiki Euroopa turule mõeldud NV200 versioone ning mudeleid Pathfinder, Navara ja e-NV200. Aastal 1983 Barcelonas avatud tehas oli Nissani esimene sõidukitehas Euroopas.