2013. AASTA NISSAN GT-R: VEEL TERAVAMA MINEKUGA / AUTOSPIRIT / Uudised

2013. AASTA NISSAN GT-R: VEEL TERAVAMA MINEKUGA

Nissani sportautode kuulsa lipulaeva GT-R uus versioon, mis 2013.aasta algul Euroopasse jõudis, on senisest veel erksam, stabiilsem ja parema juhitavusega. Uus GT-R on koos mudeli 370Z täiustatud, 2013.aasta versiooniga Nissani sportautode seeria kaks kõige esinduslikumat liiget.

GT-Ri täiustatud jõuallikas on Nissani võimsaim: 3,8-liitrise kahe turboga V6 mootori võimsus ulatub 550 hobujõuni ning selle erksus keskmistel ja kõrgetel pööretel on eelmise versiooniga võrreldes veelgi paranenud. Täiustatud on ka amortisaatoreid, vedrusid ja eesmist põikstabilisaatorit. Tulemuseks on suurem stabiilsus suurtel kiirustel, tõhusam veojõud, mõnusamad sõiduomadused ja nauditavamad sõiduelamused.

Kiirendus 0-100km/h on nüüd kõigest 2,7 sekundit ehk 0,1 sekundit vähem kui 2012.mudeliaasta versioonil. Täiustatud versioon oli ka Nürburgringil veel nobedam, läbides mais toimunud katsetuste ajal Saksamaa kuulsa ringraja 7 minuti ja 19,1 sekundiga.

GT-Ri looja Kazutoshi Mizuno teatas, et liikluse tõttu läks sellel kuulsal ringil 0,5 sekundit kaduma, mis tähendab, et tegelikult on 2013.mudeliaasta GT-R võimeline läbima ringi 7 minuti ja 18,6 sekundiga. Eelmise, 2012.mudeliaasta GT-R saavutas parimaks ringiajaks 7 minutit ja 21 sekundit.

GT-R on alati esindanud Nissani uusimat tehnoloogiat. Viimased uuendused tehti 2012.aastal Saksamaal Nürburgringil toimunud 24 tunni sõidul saadud kogemuste põhjal.

Nissan GT-R on täiesti ainulaadne ja omanäoline nelikveoline superkupee, mida on arendatud juba üle 40 aasta.

Kui mudeli praegune versioon 2009.aastal avalikkuse ette toodi, lõi see oma agressiivse stiili ja vapustava sooritusvõimega tublisti laineid ning pälvis kriitikute vaimustunud heakskiidu. Hiljem on seda igal aastal pisut täiustatud.

2013.mudeliaasta Nissan GT-Ri saab juba praegu tellida Nissani müügiesindustest Soomes ja Rootsis.

Üksikasjalikum ülevaade GT-Ri tehnilistest täiustustest

Mootor

  • Uued võimsad pihustid tagavad kütuse täpsema sissepritse ning parandavad mootori erksust keskmistel ja kõrgetel pööretel.
  • Turboülelaaduri uus reduktsiooniklapp vähendab sissepritserõhu järsku langust, aidates samuti mootori erksusele kaasa.
  • Uus karteripõhja vahesein aitab säilitada stabiilsemat õlirõhku ning vähendada pöördliikumisel tekkivat hõõrdumist, eriti kõrgetel pööretel sõites.

Veermik

  • Nissani insenerid mõõtsid GT-Ri rullamiskeset kurvides, arvestades seejuures ka pukside ja rehvide läbipainet. Selle tulemusena on amortisaatoreid, vedrusid ja eesmist põikstabilisaatorit täiustatud ning sõiduki raskuskeset madalamale viidud.
  • Rattakalde parandamiseks ja stabiilsuse suurendamiseks kurvides võeti esivedrustuses kasutusele uued kandilised poldid.
  • Uued veovõllid suudavad pöördemomendi tõhusamalt rummulaagritele üle kanda. See suurendab mootori töökindlust suurel koormusel töötades, näiteks ringrajal kihutades.

Kere

  • Esipaneeli ja armatuurlauda lisatud tugevdused muudavad kere jäigemaks ja vedrustuse töö stabiilsemaks.

 

2013.mudeliaasta Nissan 370Z

Esimest korda 2012.aasta Pariisi autonäitusel esitletud 2013.mudeliaasta 370Z on GT-Ri täiuslik dublant.

Värvivalikusse on lisandunud kaks pilkupüüdvat uut tooni: punane Meguma Red ja sinine Midnight Blue. Lisavarustusena saab nüüd valida uued 19-tollised valuveljed. Rabava pöörleva kujundusega sepistatud alumiiniumist veljed annavad 370Zile veel jõulisema väljanägemise ning toovad uued punased pidurisadulad stiilselt esile. Punased pidurisadulad, mis kuuluvad nii kupee kui ka rodsteri standardvarustusse, täiendavad 370Zi eripärast välimust mootorispordile iseloomulike erksate värvidega. Lisaks kuuluvad nüüd kupee varustusse samad 18-tollised veljed, mida praegu kasutatakse rodsteri juures.

Ka eesmine põrkeraud on saanud uue kujunduse. Nüüdsest on põrkeraual eesmiste rattakoobaste ees jõuline vertikaalne riba, milles on sisseehitatud LED-päevasõidutuled. See annab täiustatud versioonile veelgi rabavama välimuse ja parandab ka nähtavust.

Nii kupee kui ka rodsteri jõuallikaks on samasuguste suurepäraste tehniliste andmetega 328hj 3,7-liitrine V6 mootor. Tänu mitmele insenertehnilisele uuendusele, nagu näiteks Syncro Rev Control, mis on maailma esimene täissünkroonne käikude üles-alla vahetamise süsteem, on 370Z endiselt oma klassi üks kõige meelierutavamaid, kuid samas taskukohasemaid sportautosid.