Nissan üllatab Tokyo autonäitusel nelja ideeautoga / AUTOSPIRIT / Uudised

Nissan üllatab Tokyo autonäitusel nelja ideeautoga

Varsti algaval Tokyo Motor Show`l toob Nissan avalikkuse ette neli uut ideeautot, mille hulka kuulub meeleolu üleval hoidev Pivo 2 ning noortele suunatud kabriolett Round Box, mis annab sõitjaile ainulaadse kiirus- ja elevustunde.

Nissani väljapanek näitab ka ettevõtte tulevikuarengu nägemust uuringute ja arengu (R&D) seisukohast, kus erilist tähelepanu on pööratud just edusammudele keskkonna ja turvalisuse alal. Väljapanekutel saab näha kompaktse liitium-ioonaku tehnoloogiat, kompaktset 3D-mootorit ja uut tüüpi hüpik-kapotti, aga ka arvukalt muid
kaasaegseid süsteeme.

Nissan näitab Tokyo autonäitusel täiesti uut Nissan GT-R tootmisversiooni. GT-R ülevaade tuleb välja 24. oktoobril.

PIVO 2

Keskkonnasäästlik elektrimootoriga linnasõiduauto kätkeb endas sõbralikke uuendusi, et luua uus auto ja juhi vaheline suhe:

· Arvukate kaasaegsete tehnoloogiate kasutuselevõtt on viinud Pivo 2 kompaktsuse, enneolematu vormi ja sõiduauto puhul senitundmatu liikumisvõimeni.
· Sel eesmärgil kasutab Pivo 2 robotagenti (RA), mis aitab autot ja juhti liita, õhutades kiindumus- ja usaldustunnet.
· 360 kraadi pöörlev kabiin muudab Pivo 2 esiukse juurdepääsetavaks igast küljest, võimaldades sõitjatel ukse enda suunas pöörata ja siseneda olenemata sellest, kus nad seisavad.
· Pivo 2 Metamo (muudetava geomeetria) süsteem ei suurenda üksnes mugavustunnet, vaid aitab kaasa ka dünaamika ja ohutuse parandamisele.

Round Box (Rd-Bx)

R-Bx on noortele suunatud kompaktne kabriolett annab sõitjatele kiirus- ja elevustunde:
· Round Box esindab uut lähenemist motospordile avatud taeva all, pakkudes põnevust kõigile sõitjaile (mitte ainult juhile) tänu oma ainulaadsele värske õhu virgutavale kogemusele, kiirustundele ja hõlpsalt kasutatavatele omapärastele funktsioonidele.
· Uuenduslik interaktiivne Play Catch süsteem võimaldab juhil ja sõitjail, ka neil, kes istuvad tagareas, jagada meelelahutus- ja sõiduinfot.
· Õige suurusega ruum lihtsustab nelja sõitja vahelist suhtlust. Ennekogematu väärtus, mille on loonud erinevate elementide kombinatsioonid.
· Ühisesse kiirusetunnetusse annavad oma panuse ainulaadsed „teepinnaaknad”, väikesed mõlemal auto küljel maapinna lähedal asuvad klaaspaneelid, millest reisijad näevad kiiresti mööduvat teepinda, ilma et oleks ohtu sellega kontakti sattuda.

Intima
Uue põlvkonna salong rafineeritud ja tundliku ilumeelega inimestele, kes naudivad viimistletud, elegantset ja mugavat keskkonda nii üksi kui ka kaaslasega reisides:
· Sõitjaid kunstipäraste vormide, materjalide ja valgustuse ebatavalisse maailma kutsuva sisustusega Intima annab Nissani modernse elu ideele uue mõõtme.
· Juhi kõrvaliste pöördub umbes 80 kraadi väljapoole, just nagu reisijat tervitades ja autosse saates.
· Välisilme sobib salongi kunstipärase kujundusega, disainiga, mis kombineerib teravaid jooni ja looduslikest paneelidest pindu. Rikkalik elegants on Intima kaarduva külgjoone läbivaks omaduseks, samas kui esi- ja tagatulede kristalne ilme, esivõre ja rattad loovad kõrge kvaliteedi ja juveele meenutava viimistluse kuvandi.

NV200
Uue põlvkonna salong rafineeritud ja tundliku ilumeelega inimestele, kes naudivad viimistletud, elegantset ja mugavat keskkonda nii üksi kui ka kaaslasega reisides:
· Sõitjaid kunstipäraste vormide, materjalide ja valgustuse ebatavalisse maailma kutsuva sisustusega Intima annab Nissani modernse elu ideele uue mõõtme.
· Juhi kõrvaliste pöördub umbes 80 kraadi väljapoole, just nagu reisijat tervitades ja autosse saates.
· Välisilme sobib salongi kunstipärase kujundusega, disainiga, mis kombineerib teravaid jooni ja looduslikest paneelidest pindu. Rikkalik elegants on Intima kaarduva külgjoone läbivaks omaduseks, samas kui esi- ja tagatulede kristalne ilme, esivõre ja rattad loovad kõrge kvaliteedi ja juveele meenutava viimistluse kuvandi.

NV200

Nutikas äritööriist uuele põlvkonnale – aktiivsetele professionaalidele:
· Toekas, jõuline välimus, ühendatuna dramaatilise esikabiini ja traditsioonilise kastisarnase pakiruumiga loob emotsionaalse välimusega kere, mida varem pole väikekaubikute klassis nähtud.
· Salong, mis kombineerib jõudlust ja inimlikku mõõdet, värskendab reisijate vaimu tööle ja koju sõites. Kohandatav pakiruum peidab ainulaadset kapslit, mis katab nutikalt tervet hulka ärivajadusi. Kapsel on jaotatud vajaduse järgi muudetavate aluste ja laegaste vahel, et võimaldada ametile vastava varustuse, materjalide, rõivaste ja tööriistade mugavat paigutust.
· Näitusel olev NV200 on varustatud professionaalse ookeanifotograafi vajadustest lähtuvalt. Tööalasse kuulub kaugjuhtimispaneel ämblikkaamera jaoks ning varustus fotode ja piltide organiseerimiseks ning monteerimiseks otse sündmuspaigal.

Muutuva klapiajastuse ja -tõusu süsteem (VVEL – Variable Valve Event and Lift System)

· Nissani uus VVEL-tehnoloogia parandab oluliselt nii efektiivvõimsust kui ka keskkonnamõjusid, kombineerides ventiili suuremat tundlikkust ja kõrgemat pöördemomenti madalama kütusekulu ning puhtamate heitgaasidega. Kui tavaline mootor reguleerib sissevõetavat õhumassi drosselklapi abil, reguleerib VVEL-süsteem õhu sissevõttu otse sisselaskeklappide abil. See saavutatakse tänu ajastuse nurga ja sisselaskeklapi tõusu pidevale reguleerimisele vastavalt gaasipedaalile rakendatavale survele.

Puhtad diiselsõidukid

· Osana Nissani Rohelisest Kavast 2010 teatas Nissan, et hakkab 2010. majandusaastal Jaapanis, Põhja-Ameerikas ja Hiinas juurutama puhtaid diiselsõidukeid. Need uued puhtad diiselmootorid vastavad tulevikus eelmainitud turgude heitmeregulatsioonidele. Jaapanis kavatsetakse uus puhas diiselmootor võtta kasutusele linnamaasturil X-TRAIL 2008. a sügisel. USAs peaks sealsetele Tier 2 Bin 5 nõudmistele vastav puhas diiselmootor tulema kasutusse mudelil Maxima 2010. a.

PIVO 2 tehnoloogilised näitajad

Kompaktne liitium-ioonaku

· Nissani kompaktse liitium-ioonaku tehnoloogia, mis on alati olnud üks ettevõtte tugevaid külgi, annab akule võrreldes tavalise sama tüüpi silinderakuga topeltkoguse energiat, tagades samas ohutuma töö tänu keemiliselt stabiilse spinaalstruktuuriga mangaani kasutamisele elektroodimaterjalina.

3D-mootor

· Nissan arendab uut ketas-tüüpi mootorit, mis saavutab tavaliste mootoritega võrreldes silmatorkava energiatiheduse kasvu. Selle paranduse aluseks on magnetite ja elektromagnetite optimeeritud paigutus ning suure jõudlusega mitmefaasilise voolu kontroll. Teine 3D-mootori eelis on selle õhuke kettakujuline vorm, mis võimaldab selle rattasõlme paigutada.

Ümbruse jälgimise süsteem

· Ümbruse jälgimise süsteem Around View Monitor annab juhile täieliku ülevaate sõidukit ümbritsevast ruumist. Neli sõiduki ette, taha ja kummalegi küljele paigutatud kõrglahutuslikku 180-kraadise ulatusega lainurkkaamerat kannavad üle pilte, mis omavahel liidetakse ning näidikulaual kuvatakse, nii et juhil on sõiduki ümber toimuvast linnulennuülevaade.

Pikivahe kontrollsüsteem

· Pikivahe kontrollsüsteem Distance Control Assist System kasutab sõiduki esiossa paigutatud radarsensorit, mis mõõdab eessõitva autoni jäävat vahemaad ning ka selle suhtelist kiirust. See teave aitab Nissani juhil teise auto järel sõites hoida sobivat pikivahet.